Wat een hitte! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu Wat een hitte! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu

Wat een hitte!

Door: Leoni

Blijf op de hoogte en volg Leoni

22 September 2009 | Thailand, Krabi

Lieve Allemaal,


Hier een kort reisverslagje, want ik verga van de hitte. Ik zit een een klein hokje zonder airco of ventilator en het is zo'n 40 graden, Het zweet drupt letterlijk van mijn kin! Maargoed. Gister gezellig de James Bond tour gedaan. We zijn eerst naar het James Bond Island gegaan. Mooi om te zien, maar te toeristisch. Vervolgens over de rivier met een longtail boot, een lekkere uitgebreide lunch op een drijvend restaurant. Op dit eilandje was 99% Moslim en dat was direct een andere sfeer. 94% van de bevolking is boedistisch en ik geloof 4% moslim. Die 4% zie je hier in het zuiden erg veel. Maargoed het stukje waar wij zitten is boedistisch. Ik wijk teveel af, maar wen inmiddels al wat aan de hitte in dit hokje! Tijdens de lunch onze hekel aan de Chinese toeristen gedeeld met drie dames uit Indonesie (Sumatra). Hoe aardig de Chinezen zijn in Nederland, zo vervelend zijn ze hier als toerist. Ze doen hun mond niet open kijken chagerijnig en schreeuwen en spelen met elkaar. Spelen in de zin van volwassen mensen die elkaar ingraven, torentjes bouwen etc. Maargoed deze toeristen zijn alleen veel in Krabi.

Vervolgens zijn we naar Monkey Cave gegaan. Dit is een boedistische tempel met een grote liggende boedha. Buiten kon je de aapjes voeren en dit heb ik gedaan. Ontzettend leuk, de foto's staan helaas op Maurice zijn camera, maar ze zijn spectaculair. Na de Monkey cave nog een waterval bezocht en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. Lekker nog even gezwommen in het zwembad opgefrisd en wat gaan eten bij een thaise - nederlandse bar. Hier keken we onze ogen uit: snert, dutch soup en frikandel speciaal, kroketten. En duur dat ze waren haha. Allemaal import. Wij hebben het lekkere bij chicken massaman gehouden een lekker curry gerechtje met rijst, kip noten een lekker sausje, uien groente etc. Daarna nog wat gaan drinken bij een plaatselijk barretje waar we naar binnen werden gelokt. Happy hour 99 bath voor een cocktail (2 euro). In de cocktail was geen druppel alcohol te vinden. Ze vroeg ons wat we ervan vonden nadat we hem binnen 1 minuut hadden weggeklokt. We gaven aan dat er zo goed als geen alcohol inzat. Nog maar een drankje proberen. Dit was weer hetzelfde. Na het drankje, principieel ddat we zijn, weggegaan. Vervolgens kwamen we terecht bij een barretje met live music, waar Maurice nog even de rug heeft gekraakt van de eigenaar :D ik zei nog: Sir, Thai massage? hahaha maargoed. Veel gelachen in die bar. Vriendelijke mensen en we zijn vanavond zeker weer van de partij!
Toch ondanks dat hier wederom wienig alcohol in de cocktails zat aardig aangeschoten naar huis. Onderweg nog even naar de supermarkt waarbij Maurice demonstratief een blikje cola op de counter zette en ik mijn maandelijkse benodigdheden ernaast. Waarop de man Maurice aankeek en Maurice hem vertelde dat het voor hem was. De man moest ontzettend hard lachen en wij ook met onze aangeschoten hoofdjes. Daarna op de kamer nog heel gezellig samen zitten kletsen enzo en gaan slapen.

De volgende ochtend lekker uitgeslapen. vandaag dus. vervolgens ontbeten en een scooter gehuurd. Lekker gaan rondtouren waarbij we uitkwamen bij een national park. Hier een ontzettend mooie waterval bezichtigd. Maar wat een klouter werk! Steeds voorzichtig aan steentjes vastpakken en zorgen dat je niet uitglijd. Maar trots boven gekomen en schitterende foto's gemaakt! Wederom ben ik ontkomen aan een grote enge spin die ik gelukkig niet zag, maar op zo'n 10 centimeter naast me had gelopen! vervolgens naar een grot gaan kijken. Eenmaal boven na onverantwoord klouterwerk bleek het een hele smalle ingang en we zagen al veel vleermuizen. We vonden het niet verstandig en zijn het hele rot stuk terug moeten lopen. Ik heb werkelijkwaar nog nooit in mijn leven zp gezweten als daar. Waarschijnlijk omdat het naast inspanningszweet en warmte zweet ook nog eens angst zweet was ;-) maargoed we hebben het weer overleefd. Vervolgens een hapje gaan eten bij de plaatselijke bevolking. Ik heb werkelijk geen idee wat ik allemaal gegeten heb. Maar het was goed te doen. Bovendien waren ze dolgelukkig dat ook wij wat van hun eten wilde proeven. Vervolgens nog een heerlijke cocosnootmilkshake op en daarna terug naar het hotel. Maurice ligt lekker te dobberen in het zwembad. Helaas is mijn zwempak bij de "wasserette" en kan ik hem pas om 6 uur ophalen. Mooie gelegenheid dus om even de foto's te plaatsen. Ik ga het snel doen, want wil hier toch echt weg.


Tot de volgende keer maar weer!!


Liefs,
Leoni

  • 22 September 2009 - 10:46

    Erwin:

    Wederom een positieve repsonse van mij kant!!

    Het is leuk daar verneem ik uit het verhaal!!

    Veel plezier nog en ik zie de foto's nog wel!!

    Erwin

  • 22 September 2009 - 10:52

    Mieteke:

    Hoi,
    Tegen de tijd dat je weer terugkeert zullen we de witte wijn koud leggen, haha!

  • 22 September 2009 - 13:26

    Mama:

    Zo! Wat geweldig allemaal! En hele mooie foto´s Leoni! Deze vakantie vergeet je nooit meer! Wel voorzichtig zijn he met al dat geklim! Toevallig heb ik gisteren naar die apen in die kerk op tv gekeken! Hele bendes apen. Stonk het niet enorm? En jullie moeten zomaar niet alles eten wat ze je geven hoor! Gelukkig waren het vast maar geprakte maden, voor hetzelfde geld vergiftigen ze je! Khandro is 2e geworden in Belgie. Eten jullie niet teveel? Ik krijg alleen maar honger als ik je verhalen lees. Wat is dat eigenlijk met die cruch van oma? Snap ik niet zo goed.Geniet ervan en ik hou van jou! Doe Maurice de groeten van ons! xxxxxxxxxxxxx

  • 22 September 2009 - 16:19

    Danielle:

    wat een prachtige foto's meisje!! Ze kunnen zo in een folder van het reisbureau!!!!
    Die olifant ook, wat een super ervaring!
    Dat klim en klauterwerk is gelukkig goed afgelopen :D je zit al bijna op de helft dus geniet nog maar dubbel en dwars!
    Ik heb vandaag ook allemaal dieren gezien alleen dan in Blijdorp, maar goed Bokito is ook een wereldervaring...toch? ;)
    kusje van daan

  • 22 September 2009 - 19:48

    Nathalie:

    Heey !
    Wat leuk zeg! Ik hoop dat die cocosmilkshake weer even lekker was haha. Wat was jij blij toen je die kreeg. En mooie foto's heb je erop gezet! Je bent echt op mooie plaatsen geweest zo te zien en het eten blijft zo te horen ook even lekker. Ik moet thee gaan drinken beneden en schrijf een andere keer wel wat meer haha
    dikke kus nathalie!
    Nog veel plezier. En avontuurse!

  • 25 September 2009 - 09:44

    Giu:

    Heeey Meisje,

    Wat een schitterende foto's zeg!!! Ben erg benieuwd naar die met de aapjes erop :)
    Geniet er nog lekker van, want de tijd gaat sneller dan je denkt.

    Dikke kus Pien

  • 28 September 2009 - 16:36

    Anja Simons:

    hoi ik heb nu pas je site ontdekt dus ik moest effe alles bijlezen, maar nu ben ik bij en zal de rest ook zeker volgen
    en wat een avontuur om dit mee te mogen maken geniet er maar lekker van want dit maak je misschien nooit meer mee en de tijd gaat snel, voor je het weet is het weer voorbij dus veel plezier verder en kijk goed uit groetjes van ons allen

  • 29 September 2009 - 09:12

    O.T.:

    WaarBenJijNu?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Op naar het land van de glimlach!

Van 10 september tot 10 oktober zal ik mijzelf bevinden in Thailand. Hier bezoeken ik en mijn reismaatje Maurice o.a. plaatsen als Bangkok, Koh Chang, Phuket (1 dag), Koh Phi Phi, Krabi, Koh Samui, Koh Phangan, Hua Hin en we eindigen weer in Bangkok. Hier zet ik Maurice op het vliegtuig en ga ik zelf verder naar Lombok.

Eenmaal in Lombok ga ik vrijwilligers werk doen in een weeshuis (11 oktober - 8 november). Het weeshuis is opgericht en wordt beheerd door een Nederlandse stichting. Ik heb inmiddels een reisgenootje gevonden die daar per toeval dezelfde periode zit. Haar naam is La Toya. Na 8 november zal ik nog twee weken tot 22 november met haar rondtrekken door Bali en uiteraard nemen we de Gili Gili eilanden mee!

Hierna blijf ik nog een weekje op Bali waarna ik terugvlieg naar Thailand. Hier bezoek ik het Noorden van Thailand namelijk Chang Mai en verblijf ik nog wat dagen in Pattaya en Bangkok.

Klinkt toch behoorlijk goed he?!

Ben best benieuwd wat ik tijdens mijn reis allemaal tegenkom. Wat ik wel weet is dat ik grote dikke spinnen zal tegenkomen. En ik ben al zo ontzettend bang voor een klein spinnetje. Gelukkig heb ik de eerste maand een sterke man bij! De tweede maand / derde maand ben ik echter met iemand die net zo dol is op spinnen als ik. Dat wordt dus een echte survival!

Maargoed voor die enge spinnen krijg je ook weer iets terug! Denk maar aan de bijzondere cultuur, de mooie standen/natuur, de vriendelijkheid van de mensen, de mooe tempels, het heerlijke eten, het lekkere weer etc.

Kortom, ik heb er zin in!

Recente Reisverslagen:

23 November 2009

Weer terug in ons stormachtige koude kikkerlandje

08 Oktober 2009

De laatste dagen... snif...

01 Oktober 2009

Nog even een kort verslagje

30 September 2009

Wat een fijne tijd!

22 September 2009

Wat een hitte!
Leoni

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 88503

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Terug naar het land van de glimlach!

10 September 2009 - 18 December 2009

Op naar het land van de glimlach!

28 December 2010 - 30 November -0001

En dan ga je er maar wonen :-)

Landen bezocht: