De laatste dagen... snif... - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu De laatste dagen... snif... - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu

De laatste dagen... snif...

Door: Leoni

Blijf op de hoogte en volg Leoni

08 Oktober 2009 | Thailand, Krabi

Lieve allemaal,


Het zit er helaas bijna op. Ik vind het ontzettend jammer had zo nog een paar maanden willen blijven. Ik ben verliefd geworden op Thailand. Alles is hier veel relaxter. Er zijn veel minder regels en wetten en alles lijkt te kunnen. Maargoed we hebben het nog steeds ontzettend naar ons zin en dat is ook de reden dat ik even geen berichtje heb geplaatst. Maargoed zal jullie weer eens up to date brengen.

Het duiken was niet wat we ervan verwacht hadden. We hadden een l*l van een instructeur. Een dikke onbeschofte man uit ons buurland. We gingen het water in en hij pushte ons ontzettend. Ik kreeg mijn oren niet geklaard, wat ik ook probeerde en Maurice kreeg water in zijn longen. Na een paar keer proberen waarbij ik tot zo'n 4 meter diepte was gekomen hebben we besloten te stoppen. Ik wilde mijn vakantie niet laten verzieken door een gescheurd trommelvlies. Vervolgens nog wel lekker gesnorkeld en dat was ook mooi. Misschien dat we duikles gaan nemen in Nederland waarbij je begint in een zwembad met een fijne instructeur. Was verder wel een leuke dag. Lang gesprek gehad met een thaise man die aan boord werkte. Erg interessant om al hun verhalen te horen. 's avonds nog wat gedronken en lekker gaan slapen om de volgende dag terug te keren naar koh Samui en onze vriendjes Kob en Miew.

De bootreis was snel en eenmaal aangekomen bij Samaya Bura (ons hotel) werden we ontzettend hartelijk ontvangen. Zelfs het hele management team kwam persoonlijk naar ons toe om ons te verwelkomen en te bedanken dat we terug kwamen. Morgen gaan we een stukje kajakken met de kajak van het hotel gratis en voor niets als bedankje! Ook Miew en Kob wisten niet wat ze zagen. Mieuw zei: He! that's funny, you look a lot like my friends who stayed here last week. So simular hihi (als in Scoobie Doo lachje hihi). Wat we hebben gedaan sinds we hier zijn. Niet zo veel eigenlijk. De nodige souvenirs gekocht, lekker gegeten, gezwommen wat tempels bezocht, vuurwerk afgestoken (dat is heel goedkoop hier), een Thaise dansavond bezocht, gesnorkeld op Koh Tao en Nangyuan (zo mooi!) en heel veel tijd doorgebracht bij onze vrienden aan de bar. het is leuk wie je hier allemaal ontmoet. Zo hebben we vanavond met een heel lief vrolijk israelisch stel gesproken over de meest uiteenlopende onderwerpen, waaronder de oorlog. Interessant wat je allemaal te weten komt over diverse landen. Gister avond met een zwitsers stel zitten praten onder het genot van vele drankjes. uiteindelijk de bar afgesloten aangezien Kob en Miew al naar huis waren. En toen toch maar hatsjikidee naar de kamer.

Morgen avond gaan we samen met een Engels stel nog wat vuurwerk de lucht in schieten. En als de wind het ons gunt gaan we nog twee lampoons oplaten. Al eerder geprobeerd maar toen heeft de wind ze gesneuveld. verder gaan we nog even wat dingetjes bekijken, Het souveniertje voor mama en gerard ophalen en heel veel tijd doorbrengen met Miew en Kob.

Vrijdag vertrekken we om 6 uur pm naar het vliegveld om naar Bangkok te vliegen en vervolgens direct door te gaan naar Brussel. Hier komen we zaterdag ochtend aan om 08:55.

ik mis jullie echt wel, maar zou hier het liefst blijven...

Helaas kan ik geen foto's plaatsen aangezien er geen card reader is. Misschien morgen... En anders zien jullie alle foto's wel als we thuis zijn.

Nou lieve mensen ik ga lekker slapen. Tot snel....


Wederom een dikke knuffel
Madame Leoni and Mister Mau haha ;-)

  • 07 Oktober 2009 - 17:55

    Mama:

    Hoi schat! Fijn je te horen! Geniet er nou maar van en doe niet zo negatief over Nederland1 Wie weet hoe leuk je het gaat hebben bij je nieuwe baan en de poesjes missen je enorm! En wij ook hoor! Ik moet gaan bowlen vandaar evn kort. Ik hou van je en doe Maurice de groetjes. Heel veel liefs van ons allemaal!XXXXXXXXXXXXXX

  • 07 Oktober 2009 - 19:01

    Daantje:

    Ha meisje!!
    Super dat je zo'n fijne tijd hebt gehad. Wel erg jammer dat je een vreemde instructeur voor het duiken had, het had een hele ervaring moeten worden! Maar wat je zegt, misschien maar beginnen bij De Stok. Zonder enge vissen haha;)!
    Nog even meisje...geniet geniet dan doe ik dat zaterdag weer :D
    Liefs daantje

  • 07 Oktober 2009 - 22:46

    O.T.:

    Hallo Schat,
    Hatchikidee?
    Oma en Opa komen je thuis begroeten.
    Liefs van ons en gezond weer thuisxxxxxx

  • 08 Oktober 2009 - 06:34

    Mo:

    Vrouwke..het is zit erbijna op! je hebt een toptijd gehad, het is je gegunt.
    Ik heb genoten van je verhalen en je mooie foto's.
    En ben nog steeds zeeeer benieuwd naar de rest van de verhalen en foto's.
    Meissie, een goede reis terug en ik zie je snel weer.

    Kuss monique

  • 08 Oktober 2009 - 06:42

    Erwin:

    Minder regels en wetten, hahaha er heerst toch geen totale anarchie he ? :P

    Wel mooi dat hartelijke ontvangst bij het hotel, geven jullie zoveel geld uit daar dan ;) klanten met geld moet je houden!
    Ik denk als ik alles zo lees dat de mensen gewoon heel open en aardig zijn (Behalve die verlepte duikkerel).

    Oooh fotos! Je doet ze uploaden en anders ben je verplicht langst te komen op de zaak!

    Trouwens gefeliciteerd:P
    En succes daar samen!

    Ik las op de reactie van je moeder dat je niet zo negatief moet doen over Nederland 1, heb je Nederlandse tv daar ;)

    Ik moet zeggen het land lijkt me heel mooi, is geen vergelijking met Nederland: Open en eerlijke mensen (uiteraard heeft iedereen rotte appels) maar zij leven anders!

    We spreken je snel!!

    Erwin
    Positon

  • 08 Oktober 2009 - 09:04

    Mama:

    Haha, sorry Erwin ik bedoel Nederland! De shift deed het effe niet.
    Goh, had ik toch in de snelheid iets belangrijks gemist! Het is dat Erwin jullie feliciteert anders had ik het niet gezien. Leuk! Denk ik...:)! Nou van mij ook veel geluk gewenst! Zal blij zijn als jullie weer thuis zijn! Dikke knuf van ons! En een extra knuf van mij! XXXX

  • 08 Oktober 2009 - 14:20

    Nathalie:

    heey lieve zus!!
    Haha het is ook hatsjikidee leuk!;)
    Geniet nog maar lekker van de daagjes dat je daar bent. Het is straks best moeilijk om in je vliegtuigje naar Nederland te stappen, maar als je er dan weer eenmaal bent is het toch niet zo erg als het lijkt! Dat zul je zien!
    Eeen heeeeel dikke kus van je zus!
    XXXXX

  • 09 Oktober 2009 - 10:38

    O.H.:

    IK ZAL BLIJ ZIJN ALS JE THUIS BENT!MADAME LEONI
    En verliefd op Thailand? die ziekte gaat wel over, zoals met alle verliefdheden.
    knuffel van Opa zie je gauwxxxx

  • 13 Oktober 2009 - 08:05

    Joy:

    Kun jij Thailand missen..... Ik mis de verhalen. Heerlijk, zo eens per week wegdromen bij de verhalen/foto's. Ach, 'k ben hoe dan ook blij dat je er weer bent. Liever een depri-Leo dan helemaal geen Leo. Liefs en een kus van mij en de kindjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Op naar het land van de glimlach!

Van 10 september tot 10 oktober zal ik mijzelf bevinden in Thailand. Hier bezoeken ik en mijn reismaatje Maurice o.a. plaatsen als Bangkok, Koh Chang, Phuket (1 dag), Koh Phi Phi, Krabi, Koh Samui, Koh Phangan, Hua Hin en we eindigen weer in Bangkok. Hier zet ik Maurice op het vliegtuig en ga ik zelf verder naar Lombok.

Eenmaal in Lombok ga ik vrijwilligers werk doen in een weeshuis (11 oktober - 8 november). Het weeshuis is opgericht en wordt beheerd door een Nederlandse stichting. Ik heb inmiddels een reisgenootje gevonden die daar per toeval dezelfde periode zit. Haar naam is La Toya. Na 8 november zal ik nog twee weken tot 22 november met haar rondtrekken door Bali en uiteraard nemen we de Gili Gili eilanden mee!

Hierna blijf ik nog een weekje op Bali waarna ik terugvlieg naar Thailand. Hier bezoek ik het Noorden van Thailand namelijk Chang Mai en verblijf ik nog wat dagen in Pattaya en Bangkok.

Klinkt toch behoorlijk goed he?!

Ben best benieuwd wat ik tijdens mijn reis allemaal tegenkom. Wat ik wel weet is dat ik grote dikke spinnen zal tegenkomen. En ik ben al zo ontzettend bang voor een klein spinnetje. Gelukkig heb ik de eerste maand een sterke man bij! De tweede maand / derde maand ben ik echter met iemand die net zo dol is op spinnen als ik. Dat wordt dus een echte survival!

Maargoed voor die enge spinnen krijg je ook weer iets terug! Denk maar aan de bijzondere cultuur, de mooie standen/natuur, de vriendelijkheid van de mensen, de mooe tempels, het heerlijke eten, het lekkere weer etc.

Kortom, ik heb er zin in!

Recente Reisverslagen:

23 November 2009

Weer terug in ons stormachtige koude kikkerlandje

08 Oktober 2009

De laatste dagen... snif...

01 Oktober 2009

Nog even een kort verslagje

30 September 2009

Wat een fijne tijd!

22 September 2009

Wat een hitte!
Leoni

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 88513

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Terug naar het land van de glimlach!

10 September 2009 - 18 December 2009

Op naar het land van de glimlach!

28 December 2010 - 30 November -0001

En dan ga je er maar wonen :-)

Landen bezocht: