Wat een fijne tijd! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu Wat een fijne tijd! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu

Wat een fijne tijd!

Door: Leoni

Blijf op de hoogte en volg Leoni

30 September 2009 | Thailand, Bangkok

Hoi Allemaal,


Sorry dat ik zo'n lange tijd niet meer heb geschreven, maar ik had het veel te leuk om achter de computer te duiken! Ik ga het ook niet te lang maken, want we zijn met van alles bezig. Maar dat leg ik zo nog wel uit.

Vorige week kwamen we aan op Koh Samui. Al snel raakte we aan de praat met Kob en Meo onze twee vrienden van achter de bar in het hotel. Wat een lieverds en wat missen we ze! We vielen met onze neus in de boter want gedurende ons verblijf werd de jaarlijkse staff party gehouden, waarbij gasten ook van harte waren uitgenodigd. Dit was gewoonweg super aangezien we iedereen al een beetje kende. we zaten dan ook samen met het bar personeel en de keuken aan tafel waarbij de whiskey fles op en neer schoof onder tafel! Er werd gezongen, gedansen, spelletjes gespeeld en ontzettend veel gelachen. De dagen erna werden we door het personeel en het management ontzettend leuk behandeld, daar wij de enige gasten waren die ook daadwerkelijk aanwezig waren.

Echt veel bijzonders hebben we niet gedaan. Het was meer een echte vakantie en elke avond een gedeelte of hele avond bij onze nieuwe vrienden gezeten terwijl ze ons alles leerden over de cultuur en de mensen. Zo weten we nu: vrouwen staan hier onder de mannen, vrouwen krijgen wel ontzettend veel respect van mannen, thaise mannen zitten zwaar onder de duim bij hun vrouwen, de hoeren werken over het algemeen puur uit luiheid als hoer omdat ze niet willen werken en ze zo snel veel geld verdienen, water wat je van een monnik krijgt drink je niet op maar gooi je over je hoofd heen, monniken mogen geen vrouwen aanraken, hotel personeel verdiend zo'n 200 bath per dag en werken 6 dagen per week 9 uur per dag (200 bath = 4 euro) ze betalen 70 euro aan vaste lasten per maand en leven dus van 40 euro per maand. Pfff....

Ontzettend leuke week gehad en met tranen in de oogjes naar Koh Phangan gegaan.

Nu in koh phangan is er niet echt veel te doen en helaas hebben we heir 7 nachten geboekt. Raar genoeg komt er steeds een liedje bij me naar boven: op een onbewoond eiiiiiland! tatatatdatda... Maargoed we hebben voor vrijdag een dag duiken geboekt. Ja jullie lezen het goed. Bange Leoni gaat duiken! Weliswaar terwijl ik het handje vasthoudt van onze prive instructeur, maar blijft toch een belevenis. We gaan proberen wat foto's onder water te maken! vandaag dus 3 uur met onze neus in de boeken gezeten om de theorie te leren die je vooraf moet weten. Vandaag weer naar een bruisende bar gegaan... ahum en dus ook maar weer snel weg na wat te hebben gegeten. Tot rust komen we hier zeker, maar we vinden dit op ons aankomende duik avontuur een beetje zonde van onze tijd. We hebben dan ook besloten de full moon party over te slaan en zaterdag heerlijk terug te gaan naar onze lieve vrienden! Jammer van het geld wat we reeds hebben betaald voor de overige 3 nachten, maar het is het meer dan waard. Maurice kwam met het idee en ik kon niet anders meer dan lachen!

Wat zullen ze raar opkijken :D Nu dus bezig met boeken en vliegtickets boeken van Samui naar Bangkok zodat we lekker nog 6 nachten in ons tweede thuis kunnen verblijven! Heb er nu al ontzettend veel zin in!

Nou ik zal nog snel wat foto's plaatsen! Tot de volgende keer maar weer!!


Wederom een dikke smakkerd voor jullie allemaal!

  • 30 September 2009 - 14:19

    Mama:

    Jeetje, wat zullen ze opkijken! Of ze denken dat Nederlanders echte plakkers zijn! Daar kom je nooit meer vanaf! Haha! Heel veel plezier en wees voorzichtig met dat duiken. Niet te snel naar boven. Afijn dat zullen ze jullie wel goed uitleggen. Wij houden van je en Mark heeft de brieven vertaald voor Mary en Norman. Die zijn 4 weken thuis nu. Tot gauw lieve schatten! Geniet ervan! Dikke knuf van ons!

  • 30 September 2009 - 14:24

    Joy:

    En die full moon party blijkt nog wel THE BEST te zijn! Ach, doe inderdaad maar gewoon lekker alléén wat jouw hartje je vertelt.. Fijn dat we eventjes hebben kunnen smsen ;-)! Ik heb inmiddels vierkante ogen van het typen van groepsplannen voor school, dus ik ga nu met mijn fietsje richting huis.. Tot snel lieve poepescheet.

  • 30 September 2009 - 14:28

    Erwin:

    Hmmm heb je Maurice bekeerd? Lijkt met al die tierelatijntjes een soort van Hippie :P

    Suc6 daar!


  • 30 September 2009 - 14:43

    Leoni Van Leeuwen:

    Ja schijnt the best te zijn, maar wel voor bepaald soort mensen. Je ziet op dat strand allemaal van die mensen die zo kunnen inspringen in een MTV programma. Lees het type oppervlakkige Barbie en Ken mensen. Dit hebben we al gezien daar namelijk en we vonden het niet echt iets voor ons :D wisten we ook niet van te voren, want daarvoor kwamen we!

    Dikke knuffel!

  • 30 September 2009 - 15:58

    Yvonne:

    Groot gelijk dat je dan lekker terug gaat. Foto's zien er weer super uit en wat een helder water. heerlijk, zou er zo in willen springen!

    Veel plezier

    Liefs Yvonne

  • 30 September 2009 - 16:44

    O.T.:

    Je gaat toch geen duikpartij afzeggen om naar je 'lieve vrienden' te gaan. Je bent toch naar thailand gegaan om iets mee te maken?
    OOK al zijn het barbies.
    Dat is een gemiste kans Daar krijg je ook spijt van. barbies zijn ook mensen.Zulke mensen zijn juist een uitdaging, want plastiek mensen wonen hier ook maar genoeg.
    Had je daar goed op kunnen oefenen.Maar veel plezier verder en let goed op jezelf.

  • 30 September 2009 - 16:54

    Oma Toosje:

    Ze leven van 40 euro per maand, maar jij zegt dat het allemaal geen drol kost, dus laat je niet beinvloeden. Wij betalen voor een tweepersoons etentje €120.-
    dus je kunt dat niet vergelijken. Laat je niets afpingelen hoor.!!!!! En wees niet naief en veel plezier en een knuffel van mijxxxx

  • 30 September 2009 - 17:09

    O.H.:

    Hallo Leoni,
    Je verteld helemaal niets over de slaapplaatsen'Hotels'waar je in verblijft
    Ik heb net gekeken waar Koh Phangan ligt,en dat ziet er allemaal goed uit, maar ik wil ook weleens weten of je daar niet tussen de kakkerlakken ligt.En dat je goed kunt eten. Wees zuinig op jezelf Opa Henk en van de cultuur wisten we al dat het zo in elkaar zit.groetjes ook aan maurice

  • 01 Oktober 2009 - 08:00

    Mieteke:

    Geweldige foto's! Ben een beetje jaloers, de herfst heeft hier zijn intrede gedaan. Geniet dus nog maar van het lekkere weer. Veel plezier nog!

  • 01 Oktober 2009 - 08:27

    Pien:

    Heey Meis,

    Ben heel benieuwd naar je duikavontuur, lijkt me ontzettend cool!
    Ik heb gehoord dat je eens moet proberen een hard gekookt ei mee te nemen in je pak en dat onder water te pellen. Er komen duizenden visjes op af!! Veel plezier als jullie weer terug zijn bij de nieuwe vrienden :D

    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Op naar het land van de glimlach!

Van 10 september tot 10 oktober zal ik mijzelf bevinden in Thailand. Hier bezoeken ik en mijn reismaatje Maurice o.a. plaatsen als Bangkok, Koh Chang, Phuket (1 dag), Koh Phi Phi, Krabi, Koh Samui, Koh Phangan, Hua Hin en we eindigen weer in Bangkok. Hier zet ik Maurice op het vliegtuig en ga ik zelf verder naar Lombok.

Eenmaal in Lombok ga ik vrijwilligers werk doen in een weeshuis (11 oktober - 8 november). Het weeshuis is opgericht en wordt beheerd door een Nederlandse stichting. Ik heb inmiddels een reisgenootje gevonden die daar per toeval dezelfde periode zit. Haar naam is La Toya. Na 8 november zal ik nog twee weken tot 22 november met haar rondtrekken door Bali en uiteraard nemen we de Gili Gili eilanden mee!

Hierna blijf ik nog een weekje op Bali waarna ik terugvlieg naar Thailand. Hier bezoek ik het Noorden van Thailand namelijk Chang Mai en verblijf ik nog wat dagen in Pattaya en Bangkok.

Klinkt toch behoorlijk goed he?!

Ben best benieuwd wat ik tijdens mijn reis allemaal tegenkom. Wat ik wel weet is dat ik grote dikke spinnen zal tegenkomen. En ik ben al zo ontzettend bang voor een klein spinnetje. Gelukkig heb ik de eerste maand een sterke man bij! De tweede maand / derde maand ben ik echter met iemand die net zo dol is op spinnen als ik. Dat wordt dus een echte survival!

Maargoed voor die enge spinnen krijg je ook weer iets terug! Denk maar aan de bijzondere cultuur, de mooie standen/natuur, de vriendelijkheid van de mensen, de mooe tempels, het heerlijke eten, het lekkere weer etc.

Kortom, ik heb er zin in!

Recente Reisverslagen:

23 November 2009

Weer terug in ons stormachtige koude kikkerlandje

08 Oktober 2009

De laatste dagen... snif...

01 Oktober 2009

Nog even een kort verslagje

30 September 2009

Wat een fijne tijd!

22 September 2009

Wat een hitte!
Leoni

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 88506

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Terug naar het land van de glimlach!

10 September 2009 - 18 December 2009

Op naar het land van de glimlach!

28 December 2010 - 30 November -0001

En dan ga je er maar wonen :-)

Landen bezocht: