Hij komt, hij komt, die lieve goede Sint :-) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu Hij komt, hij komt, die lieve goede Sint :-) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu

Hij komt, hij komt, die lieve goede Sint :-)

Door: Leoni

Blijf op de hoogte en volg Leoni

28 November 2011 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,


Eindelijk weer eens een vrolijk berichtje! Tin is uit het ziekenhuis en is weer helemaal de oude. Sorry lieve mensen die mij allemaal gemaild hebben. Ik schrijf jullie snel terug, maar heb het heel druk gehad. Pooh was namelijk bij ons. Het was ontzettend leuk al waren ik en Tin het niet echt eens over de opvoeding. Hij is inmiddels weer thuis en de rust is wedergekeerd. Ik weet nu dat ik hier echt geen kinderen wil krijgen. Niemand die eens is een avondje kan oppassen. Dat betekend gewoon dat je geen leven meer hebt. Merkte echt dat ik en Tin niet eens meer tijd voor elkaar hadden. Toch leuk zo even proefdraaien voor het moederschap. Zouden ze moeten doen met jonge meiden die al een kindje willen. Zijn ze direct genezen :D Nee zo erg was het niet, maar voorlopig nog niets voor mij. Ik vind het nog veel te leuk om samen met Tin de scooter te pakken en ergen heen te rijden of lekker uit eten samen of naar de bioscoop. Dat is dan allemaal klaar.

Ik ben afgelopen zaterdag terug gegaan naar dat weeshuis waar ik vorig jaar ook ben geweest. En wat zijn die kinderen toch lief! Het grote verschil is dat ik nu Thais kon spreken en met de kinderen kon communiceren. Veel geld hebben ze er niet. Ze krijgen elke maand 1000 euro van een Nederlandse stichting. Je zou zeggen dat is veel maar omgerekend is het 40000 baht. Alleen al een ijsje voor alle 33 kinderen kostte me een fortuin voor thaise begrippen (550 baht). Ze wisten niet dat ik kwam en alle kindjes liepen in zulke oude kleding. Ik wil zo graag iets voor die kinderen doen. Ze zouden heel graag naar de zoo en het aquarium willen. Ik weet dit omdat ik foto's liet zien aan ze van de vorige keer dat ik met Tin en Pooh naar de zoo was geweest. Ik dacht laat ik mijn vrienden en familie eens vragen of ze iets over hebben voor deze 33 ontzettend lieve kinderen. De kosten zullen op ongeveer 130 euro komen voor alle kids inclusief aquarium en kosten voor entree van de begeleiders. Wie o wie wil een klein bedrag storten op mijn rekening? laat het even weten via een berichtje. Uiteraard maak ik foto's van al hun glimlachende gezichtjes, want wat zullen ze blij zijn! Als het minder is is het ook leuk, alleen kunnen we dan niet naar het aquarium. Elke euro is meegenomen!

Verder aankomende week zie ik Sinterklaas en zwarte Piet! Een hotel hier heeft twee kostuums! We mogen deze waarschijnlijk lenen en dan hebben we zaterdag 3 december pakjes ochtend :-) als een kind zo blij. Ik denk dat ik probeer Tin mee te krijgen hihi.

Nou dat was het weer lieve mensen!

Annie
Bedankt voor de beterschap wensing :-)

OTHallo Schat,
Ja leuk he die foto. Ik dacht dan hebben ze er een beeld bij. Ziekenhuis was inderdaad netjes en schoon, maar niet zoals we dat in NL gewend zijn waar alles heel klinisch is. Ook was er niet ergens een leuk restaurantje waar we even heen konden ofzo. Maargoed hij is gelukkig weer thuis!

geert en angelique
Haha wie weet op een dag, maar voor nu blijven we nog hier :-)

Gerard
Wie weet op een dag. Zal wel blij zijn om straks een maand in Nederland te zijn. Kijk er wel naar uit. De periode die er tussen heeft gezeten is eigenlijk net te lang. Zeker nu kerst eraan komt mis ik het koude Nederland. Lekker binnen bij de openhaard terwijl buiten de sneeuwvlokjes vallen. Gluhweintje erbij cadeautjes, lichtjes, oliebollen, champagne. Volgend jaar kerst zijn we in Nederland. Ik heb niet 1 nacht bij hem geslapen, maar elke nacht :-) Het wordt geen taxi bedrijf, het wordt een fiets bedrijf :-) Ik moet door regeltjes naar Laos afreizen omdat ik zodra ik mijn baan verlies binnen 7 dagen Thailand moet verlaten. De procedure om een nieuwe wergevergunning en visum aan gte vragen duurt langer dan deze 7 dagen. Daarom zal ik de aanvraag bij de Thaise ambassade in een buurland moeten indienen. En Tin is inderdaad 100% Thai. Vanwaar die vraag? Heb overigens inmiddels het hele dossier binnen voor de aanvraag voor het Visum van Tin. Wordt spannend in December! Echt als ze de aanvraag afkeuren ben ik zo teleurgesteld. Dan denk ik echt dat de wereld tegen ons is.

Mama
Ja inderdaad, maar het schijnt normaal te zijnd at je niet wilt eten. maargoed hij eet inmiddels weer als de beste. Eekhoorntjes en alles. Geen zorgen dus.

gerda keij
Bedankt voor je leuke, vrolijk en bemoedigende berichtje! En leukd at je mijn blog leest!

Elise
bedankt voor de beterschap wensing. Nog eventjes en dan zie ik jou weer! Kijk er echt naar uit!

  • 28 November 2011 - 08:31

    Nathalie:

    haha was toch een mooie proefperiode met Pooh. Je hebt vast je handen vol gehad met de opvoeding.
    Nu kun je toch nog Sinterklaas vieren!
    Wat leuk. Zal wel moeilijk zijn om inpakpapier te vinden? xd

    groetjes

  • 28 November 2011 - 10:55

    OT:

    Hallo Schat,
    Blij te horen dat Tin beter is en dan ben jij ook gelukkig. Als het toeristisch fietsbedrijf niet werkt, dan begin je toch gewoon een uitzend-oppascentrale. Kunnen de Thaise echtparen met kinderen ook eens een keertje uit. Aan vier oppasmeisjes heb je dan wel genoeg voorlopig.
    Ik heb een tijdje niet achter de computer gezeten, omdat ik last van mijn ogen heb, maar ik doe het voortaan kalmer aan met dit ding.liefs OTX

  • 28 November 2011 - 12:43

    Mama:

    Hoi poppetje! Ja, geniet nog maar lekker van je vrijheid hoor meid. Er zijn genoeg kinderen waar je zo nu en dan, wanneer het jou uitkomt, voor kan zorgen. En weet je Leoni? Dan heb je altijd voor je kinderen gezorgd en als dan eenmaal op eigen benen staan gaan ze naar Thailand! :) Ik heb trouwens ook nog een paar goede doelen hoor Leoni, ik zal mijn rekeningnummer geven,haha! Als jij Sinterklaas wil spelen dan moet jij dat misschien ook echt zelf geven? Jij leeft al zo goedkoop daar en wij betalen ons hier krom aan belastingen en zorg enzo. Maar wel lief dat je daar aan denkt want je bedoelt het goed. Dat weel ik wel hoor. Ik ben blij te horen dat je het koude NL al gaat missen! Ja, als Sint weer naar Spanje is zetten we hier de kerstboom, gezellig! En i.d.d. een gluhwine erbij, kaarsjes van oma en een potje stoofvlees, En de kachel aan, leutig. Mijn verjaardagsfeestje was super gezellig, je hebt de groetjes van iedereen. Nou lieve schat, veel plezier 3 december, kennen ze daar Sinterklaas? Dikke knuf van mama en ik hou zielsveel van jou!

  • 28 November 2011 - 15:04

    Elly Mol:

    hoi leoni en tin

    ja dit is weer een hele tijd geleden dat ik je een reactie geef
    maar ik lees trouw altijd je verslagen
    en vind het heel knap van je wat je allemaal al doorstaan hebt
    je bent een sterke meid
    ik stond 2 weken geleden sinterklaas in te halen samen met esmeralda en djilan en de rest van de familie
    en dacht nog aan je, vorig jaar stond jij hier , samen met de zwarte piet op de foto
    wat vliegt die tijd
    ik ben blij voor je dat tin alweer wat aan het opknappen is en dat je contact heb met zijn kinderen
    zo heb je toch wel een beetje een kindje
    ik wens jullie het allerbeste toe en daar ook hele fijne feestdagen

    vele groetjes van elly mol
    het gaat jullie goed

  • 28 November 2011 - 18:20

    Janine:

    hoi lieverd,

    Fijn dat Tin weer uit het ziekenhuis is. Leuk dat Pooh er weer was bij jullie. Maar lekker genieten hoor.
    Hier gaat alles gewoon zijn gangetje. Kyan en kenzo zijn helemaal hyper van de sint en piet.
    En ik ben al weer bijna 15 weken zwanger en ze zijn alle 2 heel trots op de baby. Kan niet wachten tot je weer even in nederland bent.

    We missen je wel hoor.

    Kusxxx Janine en de mannen

  • 03 December 2011 - 19:41

    Elise:

    Hey meis!

    Super fijn dat Tin weer helemaal de oude is! Kan me voorstellen dat jullie na een proefperiode met Pooh weer genieten om samen te zijn. Ik heb zooooo veel zin om naar jullie toe te komen. Nog maar een maand!! Ik zal je persoonlijk mijn bijdrage voor de kindertjes geven. Veel plezier en tot snel

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leoni

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 88484

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Terug naar het land van de glimlach!

10 September 2009 - 18 December 2009

Op naar het land van de glimlach!

28 December 2010 - 30 November -0001

En dan ga je er maar wonen :-)

Landen bezocht: