We hebben jullie hulp nodig voor ons bedrijfje! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu We hebben jullie hulp nodig voor ons bedrijfje! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu

We hebben jullie hulp nodig voor ons bedrijfje!

Door: Leoni

Blijf op de hoogte en volg Leoni

18 December 2011 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,

We zijn druk bezig met ons bedrijfje, want eer dat alles klaar is voor vertrek ben je zo een paar maanden verder. We hebben inmiddels de bezienswaardigheden in kaart gebracht en al twee proefkonijntjes gehad die het helemaal geweldig vonden. Nu zijn we aan het kijken naar een route en naar fietsen. Even een aantal vragen voor jullie naar aanleiding van het volgende stukje:

"Tussen half 9 en 9 uur wordt u bij uw hotel opgehaald. Daar we de tour persoonlijk willen houden beginnen we met een verfrissend drankje en een korte introductie bij ons thuis. Vervolgens gaan we om 10 uur van start. We fietsen eerst naar China town waar we een Chinese tempel bezoeken en een markt. Op de markt krijgt u een korte uitleg, waarna u 45 minuten zelfstandig of met de gids de markt mag verkennen. We vervolgen onze route en stoppen midden in de natuur voor een picknick. U heeft hierbij de keuze uit Thais/Westers eten (graag vooraf aan te geven). Na ons gezellige picknick momentje gaan we door naar de verborgen oude stad. Hier wisselen we onze tweewieler in voor een vierwieller en vier voeter. Onze beentjes moeten natuurlijk niet te moe worden. Met paard en wagen bezoeken we diverse tempels en ruines met een rijk verleden en bijzondere verhalen. Er heerst iets magisch. Na onze tocht gaan we naar het weeshuis. Hier ontmoet u 33 geweldige kinderen. Er is tijd om met ze te spelen en vervolgens hebben we samen met de kinderen een heerlijk Thais diner. Wij hebben ons hart verloren aan deze kinderen. Om deze reden gaat 25% van de winst naar het weeshuis, opdat de kinderen een betere toekomst kunnen hebben en kunnen studeren. Om kwart over 5 keren we huiswaarts, waarna u wordt afgezet bij uw hotel tussen 18:00 en 19:00. Tijdens de route kom je maar weinig toeristen tegen. Iets wat bijzonder is daar dit naar onze mening het pareltje van Chiang Mai is. Gedurende de tour stoppen we geregeld voor nieuwe flessen water. Onze gidsen krijgen een goed salaris in verhouding tot andere gidsen. Dit zodat u een goed gemotiveerde gids heeft en zodat onze werknemers een normaal leven kunnen leiden."

Verhaaltje is nog niet doordacht, maar even geschreven voor jullie beeldvorming.
1. Wat vinden jullie van het picknick idee?
2. Zouden jullie hier 1500 baht p.p. voor betalen? (36,75 euro)
3. Zullen we dit laatste stukje vermelden over onze gidsen? Of denken mensen dan "Oh ja, van ons geld!"
4. We willen onze bedrijfskleuren (rood) roze met appeltjesgroen maken. Groen omdat dit terug komt in ons huis, Roze omdat over het algemeen vrouwen verantwoordelijk zijn voor het boeken van dagtrips tijdens de vakantie en roze raar maar waar aanspreekt. Nu hebben we echter hele gave gele fietsen gezien, maar je hebt die ook in andere kleuren behalve in groen. Wat moeten we doen? Maken we de kleuren geel en (rood)roze en nemen we gele fietsen. Of laten we het voor wat het is en nemen we diverse kleuren fietsen? De foto's van de fietsen heb ik bij dit reisverslag geplaatst.
5. Zouden jullie deze tocht doen?
6. Nog verdere leuke ideeen? Vragen? Opmerkingen?

Super bedankt lieverds!

Nathalie
Heb inmiddels eindelijk een plaats gevonden waar ze inpakpapier verkopen! Uiteindelijk als je hier lang genoeg woont vindt je alles wel alleen nog geen tapanade. Heb echter wel een vreselijke andere ontdekking gedaan. Een zaak met de lekkerste taarten van de wereld per punt te koop. "Love at first bite" zoek maar eens op. Kan je even wegkwijlen. KUS!!

OT
Heb eens nagedacht over wat u zei met die oppascentrale, maar eigenlijk is het onzin wat ik zei. Je hebt hier voor 5000 baht per maand al een nanny in huis van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Doe het inderdaad maar rustig aan met computeren :-)

Mama
Goede doelen? Jij? Haha. Ik heb het hier over kinderen die amper normale kleding hebben, die met moeite 3 keer per dag kunnen eten. Die al hun broers hebben verloren aan het eten van giftige padestoelen, die hebben gezien hoe hun vader doodgeschoten werd, die beide ouders hebben verloren en vervolgens nog oma ook, die verbrand zijn doordat moeder de kaarsjes niet had uitgeblazen, die een vader aan kanker hebben verloren en nu moeder die doodgaat aan kanker. En dat alles op hun leeftijd. Vergelijk jezelf daar alsjeblieft niet mee. Inmiddels heeft een restaurant de kids op pizza getrakteerd en heb ik ze daarna op eigen kosten meegenomen naar een ijsbuffet. Hou ook van jou.


elly mol
De tijd gaat inderdaad snel. Inmiddels alweer bijna een jaar hier! Leuk dat je mijn verslagen zo trouw leest. Jullie ook fijne feestdagen!

janine
Alweer 18 weken nu dan. ga ik net de bevalling missen! wanneer ben je uitgerekend?


Elise
Lief dat je wil helpen. We gaan er wel samen naartoe dan kan je de kids zien. Kijk er zo naar uit nog 3 weekjes ongeveer! Spannend!!!


  • 18 December 2011 - 14:47

    Hallo Schat,:

    De fietsen zijn hardstikke gaaf, maar ik zal je eerst antwoorden op je vragen.
    1/ De picknick lijkt me een gezellige rustpauze.
    2/ 1500 bath lijkt me redelijk exclusief de fietsrit, want je hebt ook in fietsen moeten investeren, enz.enz. en zelf moet je ook leven. Belasting? Hoe zit het daarmee? Hier kunnen ze voor goede doelen belasting aftrekken.Zoniet dan moet jij toch zelf weten of je die kinderen op een hoger plan wilt krijgen.
    3/ En je medewerkers moeten toch ook betaald worden? En niet voor een hongerloontje.
    4/ fietsen neem je allemaal in veilig rood, maar verschillende kleuren is wel zo handig, want elke toerist kan zijn eigen fietsje weer bestijgen.[ De fietsen vind ik hardstikke leuk.
    5/ Jazeker! lijkt me superleuk om in de natuur te picknicken.
    6/ Ik zou de fietsen met jullie logo erin laten etsen o.i.d.
    Als ik meer dingen bedenk mail ik je dat. Oke?
    Ik ben trots op je dat je niet zo'n oppervlakkig mens bent en ook aan anderen denkt. God zegen je in alles wat je gaat doen.liefs Omaaatje XXXX

  • 18 December 2011 - 14:50

    Annie:

    Die gele fiets, ja die springt eruit Leonie, ja dat vind ik hoor!
    Zoals jij je folder of zo nu je bedrijf je wilt aanprijzen ... mooi en vlot geschreven.
    Komt wel goed over. Ze worden wel de gehele dag beziggehouden hè!
    Is het bedoeld voor de buitenlandse toeristen of ook voor de rijke (ouwe) taaien (geintje) ohohoh denk dat ik moet zeggen Tailanders???? Of Tais ??? Leonie vertel het me maar hoor!
    Wens je veel succes met jullie bedrijf toe.
    Prettige Kerstdagen en een heel gelukkig en succesvol 2012!
    Lieve groetjes

  • 18 December 2011 - 14:55

    Oma T:

    Nog ff dit: Je hoeft de toerist toch niet te vertellen dat je 25% afdraagt van de winst aan het weeshuis? Doe goed en zie niet om, is mijn leuze. vr.gr. OT

    PS Maar dat maak jij zelf uit. Volg je hart.
    Zijn dat de kindjes van het weeshuis? Op de foto's? Ja, denk ik.

  • 18 December 2011 - 15:06

    Leoni Van Leeuwen:

    Zijn inderdaad de kindjes van het weeshuis. En dat van die 25% is juist goed. Dan weet de deelnemer dat er iets goeds gedaan wordt met zijn geld en dat ze dus naast een leuke dag ook bijdragen aan een goed doel! 1500 is alles inclusief. Alles is hier wat goedkoper he oma. Vanaf 60 mensen per maand kunnen we rondkomen van de inkomsten. Dit is gemiddeld 2 mensen per dag.

  • 18 December 2011 - 15:43

    Mama:

    Heel leuk die tocht Leoni! Wij zouden er best die prijs voor willen betalen.
    Ik zou toch voor gele fietsen gaan! Das een veilige kleur en lekker opvallend.
    Als je nou reageert op mijn verhaal, doe dan niet zo rot en zeg dat dan als je met mij leuk aan het kletsen bent. Ik bedoel het heel anders Leoni. Natuurlijk vind ik dat die weesjes een goed leven moeten hebben. Maar ook in Thailand hebben mensen verantwoordelijkheden. En zijn ze naar mijn mening verplicht om goed voor kinderen te zorgen. Ze hebben toch niet alleen ouders? Ze hebben toch meer familie? Afijn ik vind het heel lief en ontroerend wat je voor hen gaat doen! En ik zal de laatste zijn om daar niet aan mee te willen werken. Ik heb alleen geleerd dat je niet alle leed van de hele wereld op je schouders kan nemen. Ik vind het een goed plan, alles bij elkaar. Houd er wel rekening mee dat sommige toeristen misschien geen zin hebben om op hun vakantie geconfronteerd te worden met zielige kindjes. Maar daar heb ik misschien geen gelijk in. Hoeveel fietsen ga je kopen? En heb je een plek waar je ze kan stallen? Kortom veel succes en ben heel trots op je!

  • 18 December 2011 - 17:33

    Danique:

    Hè vrouwke,

    Hierbij mijn mening:
    - lekker verschillende kleuren fietsen nemen! Is juist vrolijk! Het idee om je bedrijfsnaam en/of logo er in te laten zetten vind ik een goeie! Als ie gejat wordt dan weet je m zo weer te herkennen!
    - de prijs vind ik een moeilijke. In NL zou ik er dat zo voor betalen maar In Thailand is alles goedkoper, dus weet ik niet of toeristen dat veel of weinig vinden.
    - programma is overigens wel helemaal leuk!
    - weet je zeker dat je iedereen bij jou thuis wil ontvangen? Het idee is leuk, maar denk je wel aan je privacy?
    - ik zou je verhaal over t salaris van de gidsen niet in je flyer vermelden maar tijdens je intro bij je thuis. Als je t persoonlijk over brengt kot t anders over dan wanneer je t op papier zet. Ik denk dat t wel een goed idee is om erin te zetten dat 25% van het geld naar de kinderen gaat. Ik zou daar persoonlijk heel gevoelig voor zijn en dan zou ik ook meer voor zon trip willen betalen.

    Onwijs veel succes meisie! Jullie zijn goed bezig daar!

    Xxx Danique

  • 19 December 2011 - 20:15

    Gerard:

    Hoi Leoni,
    Je reclame verhaal zit best goed in elkaar. Over het weeshuis zou ik zelf nog even nadenken. Jouw klanten zijn op vakantie en willen misschien hun zorgen thuis laten. En willen ze wel met 33 wezen spelen. Jij kent ze maar jouw klanten kennen ze niet. Ik denk dat je de keus aan je klanten moet laten en misschien spelenderwijs aan je klanten moet vragen of ze zin hebben om met de weeskinderen kennis te maken. Als je dit op het juiste moment goed brengt dan denk ik dat 80% ja zegt. Maar dan is het min of meer hun eigen keus (die jij stuurt) Vergeet niet je moet wel geld verdienen om daarna andere te kunnen helpen. In je tekst schrijf je "opdat de kinderen een betere toekomst kunnen hebben en kunnen studeren" Draai de tekst om" dat de kinderen kunnen studeren en daardoor een betere toekomst hebben". Om nog even verder te muggenziften,"Gedurende de tour stoppen we geregeld voor nieuwe flessen water" Niet iedereen is gek op water en het klingt zo goedkoop voor een toerist. Zeg bijvoorbeeld "We stoppen regelmatig om iets te drinken" Een rijke toerist drinkt champagne, betaald extra en geeft misschien een dikke fooi. Ik stop nu met kritiek op je verhaal. Misschien is het goed en misschien ook niet. Ik ben nog nooit in Thailand geweest en weet dus niet wat daar normaal is.
    Dan u jouw vragen;
    1. Picknick lijkt me leuk om te doen.
    2. Ik zou hier € 35,-- voor over hebben, klinkt goedkoper dan € 36,75.
    3. Nee, de meeste mensen hebben wel zeker enkele Euro over als ze goed worden begeleid en voorgelicht door een goede en betroubare gids. Wat is nou twee euro meer? Mischien is een fooi vragen door de gids aan het eind van de toer een idee. Persoonlijk geef ik als ik tevreden ben liever de gids persoonlijk een goede fooi wetend dat hij het in zijn zak steekt en niet zijn baas.
    4. Gele fietsen zijn het veiligst en sexloos, geen rose voor meisjes en blauw voor jongens, boring! Hou het bij een kleur met een logo op het kettingkastje. Zo herkennen ze je bedrijf.
    5. Ik zou zeker deze tour doen en raad iedere Nederlander die het over vakantie in Thailand heeft aan om jullie tour mee te maken.
    6. Heb ik het al over gehad.
    Zet un op! Het gaat je lukken, zeker weten. Wij wensen jullie een hele mooie jaarwisseling met veel water en wij met vuur(werk).
    Houdoe!
    Gerard.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leoni

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 88487

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Terug naar het land van de glimlach!

10 September 2009 - 18 December 2009

Op naar het land van de glimlach!

28 December 2010 - 30 November -0001

En dan ga je er maar wonen :-)

Landen bezocht: