Holland here we come, de tickets zijn geboekt!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu Holland here we come, de tickets zijn geboekt!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu

Holland here we come, de tickets zijn geboekt!!

Door: Leoni

Blijf op de hoogte en volg Leoni

19 Januari 2012 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,


Zoals de meeste van jullie al weten heeft Tin zijn visum voor Nederland gekregen! Iets waar we ontzettend blij mee zijn. We hebben een ruimere periode gekregen en zelfs meer dagen dan oorspronkelijk aangevraagd. We komen iets later dan gepland i.v.m. koninginnendag. Zaterdag 24 maart landen we om 09:00 in de ochtend op Schiphol (vlucht: CI65 China Airlines). Op woensdag 2 mei vliegen we om 14:00 uur weer terug naar Thailand. Lekker 40 dagen in NL dus!

Mijn baan is inmiddels opgezegd en 3 Februari stop ik hier. Enerzijds vind ik het jammer anderzijds ben ik blij. De dagen die ik maak zijn aardig lang (10 uur van huis 5 dagen per week). Daarnaast kan ik ook in het weeshuis blijven lesgeven. Op het moment van stopzetten moet ik binnen 7 dagen het land uit. We gaan dan lekker even op reis naar Cambodja, Vietnam en Laos. ik kom daarna terug op een toeristen visum. Daarna gaan we binnen een paar dagen weer naar Bangkok om naar NL te vliegen. Er breekt dus eindelijk een leuke tijd aan met veel positieve dingen. Na alles wat er de laatste tijd is voorgevallen vinden we dat we dat wel verdiend hebben. Als we terug komen zetten we ons bedrijfje op.

Wat betreft het bedrijfje moeten we nog best wat regelen. We hebben echter gelukkig nog wat tijd. Ik heb inmiddels een paar meiden ontmoet hier uit Nederland per toeval. Hele leuke klik, jammer dat ze hier niet wonen maar enkel op reis waren. Zij gaan voor 750 euro (flinke korting dus aangezien normaal een vriendenprijs in NL al 1500 - 2000 euro is) onze website ontwikkelen. Kijk maar eens op http://www.mymollseye.nl Dat is de site van hun bedrijfje.

Nog wat dingen:
- Gister liep ik in mijn winterjas tussen de toeristen met korte jurkjes zonder mouwen (uiteraard heel bloot no respect voor de cultuur hier in Thailand met uitzondering van de hoertjes hier die er hetzelfde bijlopen als de toeristen)Ik ben al een echt ingeburgerde Thai :-) Vorig jaar lachte ik ze nog uit met hun winterjassen en nu doe ik het zelf.
- En minder grappig: we hebben een kat. We hebben haar Karnplu genoemd wat kaneel betekend. Ze is echter wit met blauwe ogen. Tin kwam vorige week geschokt binnen met de mededeling een kat te hebben aangereden en of we haar konden gaan zoeken. Naar lang zoeken kroop Tin tussen het prikkeldraad door om haar te redden (mijn held) We wikkelde haar in zijn shirt en namen haar mee naar huis. Haar zenuw is beklemd tussen haar ruggengraat waardoor haar achterpootjes verlamd zijn. We zijn naar twee doktoren geweest maar alles wat we kunnen doen is medicijnen geven. Operatie zou alleen in Bangkok kunnen. Het lijkt of ze iets vooruit gaat en of ze haar pootjes weer enigzins kan bewegen... We hopen het beste. Eten en drinken doet ze inmiddels goed. En poepen en plassen doet ze ook weer. Meer dan ons lief is. Gelukkig hebben we tegels door het hele huis, maar vermoeiend is het wel. Alles steeds schoonmaken, haar onder de douch zetten, haar afdrogen, opwarmen. Daarnaast 5 verschillende tabletten in de ochtend en avond. Ze doet inmiddels iets minder moeilijk met het innemen van medicijnen.
- de moeder van Tin slaapt een week bij ons en wat ben ik toch vies van dat mens. Hele dagen ligt ze op de vloer, roggelt ze, de badkamer ziet zwart, Met haar vieze zwarte handjes (geen idee hoe ze die krijgt want ze komt het huis niet uit) propt ze haar rijst naar binnen waarna ze haar vingers gulzig aflikt. En als ze zich dan wast gebruikt ze mijn zeepje. Vanochtend mijn tandenborstel verstopt aangezien ik haar tandenborstel nergens zie :-O Maargoed nog 1 nachtje! Ik kan het!

Dat was het wel weer.
Wat betreft al jullie lieve tips. De kleur van de fietsen weten we nog steeds niet jullie zijn ook niet echt eensgezind :-) Wel een top idee om het logo erin te laten zetten. Dit gaan we zeker doen! We gaan wel vermelden dat 25% van de winst naar het weeshuis gaat. Normale :-P mensen vinden het fijn te weten dat ze een goed doel ondersteunen en zullen daardoor eerder met ons meegaan.

Annie
Ik heb een THAISE vriend de THAI zijn vriendelijke mensen. bedrijf toe.U ook een fijn nieuwjaar gewensd.

Oma
Inderdaad de kindjes van het weeshuis. Bedankt voor uw adviezen!

Mama
Als we allemaal een beetje leed van de wereld op onze schouders dragen ziet de wereld er waarschijnlijk beter uit. En de mensen worden niet met zielige kindjes geconfronteerd ze zijn gelukkig en veel beter af als waar ze vandaan komen. Ze hebben nu heel veel broertjes en zusjes om mee te spelen en iedereen zorgt voor elkaar in het huis. Ik zie de kindjes niet als zielig, maar als kinderen die ondanks alles heel goed terecht zijn gekomen en de kinderen zijn ontzettend dankbaar en gelukkig. We gaan beginnen met 15 fietsen. Ben blij te horen dat je trots op me bent :-)

Danique
Inderdaad over die privacy kwestie hebben wij ook nagedacht. We gaan het zo doen en uiteindelijk als het eenmaal loopt en we naamsbekendheid hebben willen we toch een kantoortje huren in de buurt van het centrum en daar het welkomsdrankje doen. Plan maar een datum voor het ex collega's uitje. Inclusief aanhang? Kunnen jullie Tin ook zien :-)

Gerard
Jij en mam zijn precies hetzelfde wat betreft de kinderen in het weeshuis. De meeste mensen zijn blij als ze kunnen helpen een culturele ervaring waarbij ze nog goed doen ook. Maargoed we kunnen vermelden dat mochten ze niet naar het weeshuis willen dat ze dit dan kunnen vermelden in de extra's en dat dan een ander diner wordt verzorgd. En als we het geld niet konden missen deden we het ook niet. Verdienen we weinig dan krijgen zij ook minder, hebben we meer klanten dan krijgen zij ook meer. Bovendien verzorgen zij weer een lekkere avondmaaltijd. Je kan het zien als een duurbetaald dinner.
Wat betreft het water geef ik je gelijk bovendien is een blikje cola 7 baht duurder. Dat moet wel kunnen :-)
Dan u jouw vragen;
De prijs wordt gepresenteerd als 1500 baht en niet als 36,75 bovendien wisselt de koers ook nogal eens.
Fooien hoeft niet om gevraagd te worden. Toeristen voelen zich hierdoor ongemakkelijk. Ze begrijpen zelf ook wel dat ze dat kunnen geven. Bovendien verdienen onze gidsen echt goed voor Thaise begrippen.
Haha en het water met oud en nieuw dat is hier in April, dat gaan wij missen omdat wij dan in NL zitten!
Wel bedankt voor je commentaar en dat je zo meedenkt! En dat je ons supporterd!

  • 19 Januari 2012 - 07:25

    Eefje:

    Hoeraaaaa Je komt bijna na nederland!!!
    Ik kom dan zeker na roosendaal! Neem jay ook mee, want die wil perse mee ;)
    Ma wat erg als je zo'n schoonmoeder heb en slim dat je jouw tandeborstel heb verstopt
    We zien je snel dotje!

    Dikke kus eefje en jay

  • 19 Januari 2012 - 08:51

    Esmeralda:

    Yeahhhhh yeahhhh eindelijk wat leuk

    heb er nu al zin in..

    iig heel veel plezier met je reis wel gaaf zo reis geniet ervan en van elkaar..

    verder zal je de kindjes wel missen maar denk dat je je handjes vol heb aan je bedrijfje..

    en nog ff doorbijten met je schoonmoeder hihi

    dikke kus en tot maart

  • 19 Januari 2012 - 09:05

    Nicole:

    yech....... ik zou ook griezelen van zo'n vieze schoonmoeder....bah! Gelukkig blijft ze nog maar een dagje. Is Tin het ook met je eens, of is dit gedrag heel normaal voor hem?

    Wat leuk om te lezen dat jullie eigen bedrijfje nu echt vorm gaat krijgen en dat je ook aan de minder bedeelden denkt. Mocht ik mijn wederhelft nog eens zover krijgen dat hij met mij naar Thailand gaat (dat wordt denk ik.....nooit, helaas), dan komen we jullie sponsoren hoor!

    Veel liefs

  • 19 Januari 2012 - 09:19

    Michiel:

    Leuk dat jullie naar Nederland komen! :)
    Tot gauw!

  • 19 Januari 2012 - 16:18

    Mama:

    Yoehoe!!! Wat fijn dat jullie komen!!!!
    Ik ben zo blij, kan haast niet wachten.
    Natuurlijk vind ik het mooi dat je een beetje winst aan het weeshuis geeft! Hoe kom je erbij dat ik daar negatief over doe? Ik heb zelf al bedacht iedere maand een tientje aan je over te maken van ¨De Strijktante¨ voor het weeshuis hoor! Maar dan moet je dat wel aan dat weeshuis geven eej? Wat naar dat je toch zo´n schoonma hebt zeg! Nou ik voel helemaal met je mee. Waarom moet je nou nog eerst op vakantie naar die rotlanden? Bah! Maa rgoed, dat mag ik niet zeggen zeker... :) Zul je voorzichtig zijn? Ik hou van je en kijk erg uit naar jullie komst! Heel veel liefs van mama! Dikke knuf toe! En ook liefs aan Tin. XXX

  • 19 Januari 2012 - 16:26

    Mo:

    Yeahhh eindelijk komen ze naar Nederland!
    Dat wordt een welcome home feestje organiseren dus..
    En wat fijn dat jullie zo lang blijven. Waar gaan jullie slapen?

    Bah bah die schoonmoeder haha, waarom is ze bij jullie?

    Wat zielig voor de kat, toen ik de naam las moest ik gelijk aan paraplu denken haha.

    Nou geniet lekker van alle positieve dingen en uhh tot maart dan he!

  • 19 Januari 2012 - 21:24

    OTHallo Schat,:

    Was leuk om je blog weer te lezen.Maar dat bedrijf: www.mymollseve is niet bekend op google, wat jij inhuurt voor je Web-site, maar er is wel een MyMollseye.nl
    Wat ik daar van gezien heb vind ik niet zo boeiend.Sombere web-site. Je moet er wel aan denken dat jullie site een kleurrijke site moet worden vanwege de vakantiestemming.Maar misschien zie ik het niet goed.liefs OT

  • 20 Januari 2012 - 11:17

    Nathalie:

    jaa 24 maart :D kijk r naar uit!
    Wel lief dat jullie je zo inzetten voor dat katje. Ik hoop dat het allemaal goed komt en dat hij beter is voordat jullie weggaan.
    Jullie moeten ook uitkijken in cambodja, vietnam en laos he. Jullie zullen wel helemaal dood zijn als jullie in nederland aankomen haha.
    groetjess

  • 24 Januari 2012 - 00:03

    Hallo Leoni:

    Nog een keer je blog gelezen en ik kwam tot de ontdekking dat jij met je dikke jas aan te trekken onze koningin Beatrix evenaarde, want zij trok ook een jas aan en deed een leuke sjaal om haar hoofd uit respect voor het land waar ze te gast is.liefs OT

  • 24 Januari 2012 - 01:22

    Leoni:

    Niet uit respect hoor oma, gewoon omdat ik het berekoud heb in de ochtend en avond hier :-) Weer went snel!

  • 27 Januari 2012 - 19:42

    Angelique En Geert:

    Joepie Leoni komt naar huis wat geweldig zal erg leuk zijn om je weer te zien hoor!!! Hoop dat verder alles goed blijft gaan doeixxx

  • 31 Januari 2012 - 17:00

    Marco:

    Mooi verhaal Leoni!
    Vandaag was het weer iets minder koel!
    Hoop dat jullie genieten van alles wat komen gaat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leoni

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 88491

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Terug naar het land van de glimlach!

10 September 2009 - 18 December 2009

Op naar het land van de glimlach!

28 December 2010 - 30 November -0001

En dan ga je er maar wonen :-)

Landen bezocht: