Een berichtje uit het ziekenhuis... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu Een berichtje uit het ziekenhuis... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu

Een berichtje uit het ziekenhuis...

Door: Leoni

Blijf op de hoogte en volg Leoni

12 November 2011 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,

Is het lichtpuntje in zicht na het ene drama dan komt het andere drama weer kijken. Ik zal jullie eerst vertellen over het nieuwe drama om jullie uit jullie spanning te verlossen na de titel. Tin ligt in het ziekenhuis dit wordt nacht drie alweer :-( Woensdag avond kwam hij helemaal rillend thuis nadat hij samen met Ralph en Michiel naar zijn dorp was geweest. Heel de nacht maakte hij rare geluiden en hij was gloeiend heet. Bijna heb ik hem om 4 uur 's nachts mee naar het ziekenhuis genomen, maar hij wilde niet. De volgende ochtend zei ik: Het maakt niet uit wat je wilt, je gaat mee! Achter op de scooter terwijl hij mij verplicht continue vast moest houden. Eenmaal aangekomen in het ziekenhuis werd hij direct op de brancard gelegd en na wat korte tests zeiden ze dat hij moest blijven. Hij kreeg slaapmiddel, een infuus, er werd bloed geprikt en ging door de x-ray en later nog een plasje. Later die dag kregen we de uitslag: Hij heeft Dengue en hierbij hebben ze ook het leptosspirose virus ontdekt welke overgedragen wordt door rattenplas. Waarschijnlijk opgelopen tijdens het helpen van zijn ouders in het rijstveld.

Het gaat goed met hem maar hij krijgt veel medicijnen. Als ze de medicatie minderen stijgt zijn koorts direct weer. Maar hij ziet gelukkig nog geen roze olifantjes of waren het nou roze elfjes gerard? Hoe kan ik zoiets hilarisch nou vergeten :-) Wel is hij soms in paniek als hij wakker wordt dat hij bijna de slangetjes uit zijn arm wil trekken en hij eet bijna niet en dat is heel bijzonder voor mijn lieftallige veelvraatje (ja en dat zeg ik). Maargoed hier mag je dus 24 uur per dag bij iemand zijn en dat ben ik dus ook zo ongeveer. Slaap dus ook in het ziekenhuis en als ik weg moet smeekt hij me weer snel terug te zijn, omdat hij niet alleen wil zijn. Lief he :-) Morgen gaat hij nog een zware dag tegemoet, maar de dokter verwacht dat het daarna beter wordt. Met een beetje geluk mag hij maandag weer naar huis. Is het huis toch al die tijd bewoond gebleven (Ralph en Michiel) bewaken ons fort. Ze zouden tweepersoonsbedden in het ziekenhuis moeten uitvinden. Nou goed... Hij kan gelukkig nog lachen om de film die hij nu kijkt. Hak tak hak tak :-)

Verder wat betreft ons eerdere drama. We hebben besloten ons bedrijf op te gaan zetten in February. En dan te wisselen van Visum. Moet hiervoor twee dagen naar Laos afreizen, maar is weer eens wat nieuws (natuurlijk gaat Tin met me mee) vervolgens op reis naar NL en dan binnen een maand bedrijf klaar maken voor de start en 4 Thai in dienst nemen (is een vereiste) Mocht er iets misgaan, wat ik me niet kan voorstellen dan kunnen we altijd nog trouwen na al jullie lieve en niet afkeurende berichtjes :-) Maar als het niet moet, dan nog voorlopig even niet!

Zo ga nu slapen want ben volledig uitgeput weer van vandaag. Loop op en af voor mijn mopke.

Liefs,
Leoni

  • 12 November 2011 - 15:02

    Annie:

    Wauwwwww zeg, ja dat is schrikken hè Leonie. Zoiets verwacht je gewon niet, maar je ziet het. Nu als Tin a.s. maandag naar huis zou mogen is dat voor jou ook een stuk rustiger toch!
    Hoop voor jullie dat het allemaal gaat lukken. Ik wens jullie sterkte en Tin vooral snel beterschap.
    Lieve groetjes vanuit een zonnig, maar wel fris Rucphen ..... Annie

  • 13 November 2011 - 11:55

    OTHallo Schat,:

    Hallo Schat,
    Ik heb je al per mail van ons medeleven betuigt.Wij hopen dat TIN snel beter is en zich ook goed gaat volgen.Ik ben blij met de foto die je op Face-book hebt gezet van Tin. Kunnen we hem regelmatig digitaal opzoeken. Wij wensen je sterkte, want het is , buiten de spanning, een heel gedoe om telkens naar het ziekenhuis te rijden. Ik zag wel dat het daar allemaal netjes en schoon is in het ziekenhuis.Houd de moed erin he, schat. Wij wensen TIN van harte beterschap. liefs oma en opaXXXXX

  • 13 November 2011 - 20:25

    Geert En Angelique:


    hallo lieverd kom maar naar huis hoor !! dat word tijd niemand zal het tegen je durven zeggen maar ik wel ik hou van je maar het word nu allemaal te gek al die ellende je moet maar snel terug komen bij ons en neem tin maar mee wij vvvverbergen ehem wel bij ons !!! xxx

  • 14 November 2011 - 08:53

    Gerard:

    Hoi Leoni, wat een ellende. Het is maar goed dat je veel van Tin en Thailand houd ander was je direct naar Nederland terug gekomen. Is eigenlijk geen slecht idee. Het is nu maandag en ik ben heel benieuwd of Tin vandaag naar huis mag of dat hij momenteel al thuis is. Laat het ons even z.s.m. weten. Als ik jouw verhaal lees over Tin in het ziekenhuis, dan kan ik helemaal met Tin meeleven. Ik wilde ook dat Heidi bij me bleef in het ziekenhuis die eerste nacht. Zal wel door de narcose komen en bij Tin door de koorts. Wat de roze olifantjes betreft, jullie hebben toch olifanten in Thailand en als Heidi in Thailand is geweest, dan zal ze vast wel een of andere olifant roze hebben geverfd. Ik vindt het super dat jullie een eigen bedrijf gaan opzetten. Wel jammer dat je verplicht bent om 4 Thai in dienst te nemen. Ik hoop daar snel meer over te horen. Ook hoop ik nog eens een keer met jullie "taxi" bedrijf door de jungle te kunnen rijden maar eerst willen we jullie hier in Nederland zien. Hé Leoni, waarom moet je naar het buurland Laos afreizen. Is dat voor een Visum, Tin is toch een 100% Thai? Ik ga nu maar eens aan het werk. Ik wens jullie heel veel sterkte, beterschap en geluk toe.
    Groetjes, Gerard.

  • 14 November 2011 - 08:55

    Mama:

    Och,och, lieverds toch! Het valt niet mee, maar na regen komt zonneschijn en dat hebben jullie ook letterlijk ondervonden. We leven met jullie mee en als Tin probeert wat beter te gaan eten dan knapt hij ook wat sneller op misschien. Ik bel je van de week nog een keer. Geef elkaar een knuf van mij en tja... misschien heeft Angeliekske wel gelijk...maar dat doen jullie toch niet :( Nou schat, zet hem op je bent een sterke meid en Tin is ook geen watje, jullie redden het wel. Heel veel liefs van mama XXXXXXX

  • 14 November 2011 - 18:24

    Gerda Keij:

    Lieve Leoni,

    Wat heb ik een bewondering voor je meisje. Zoals jij je overal doorheen weet te slaan. Natuurlijk hou je veel van Tin en zijn land. Maar de liefde moet wel heel sterk zijn!!!!!
    Je bent een kanjer!!!!
    Blijf, zoals je bent, een zonnige optimist!!!!
    Liefs Gerda Keij

  • 16 November 2011 - 20:45

    Elise:

    Hey mop,

    dat is even schrikken! Gelukkig dat hij zo'n lief vriendinnetje heeft die zoveel mogelijk bij hem is. Wens hem veel beterschap!!

    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leoni

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 88490

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Terug naar het land van de glimlach!

10 September 2009 - 18 December 2009

Op naar het land van de glimlach!

28 December 2010 - 30 November -0001

En dan ga je er maar wonen :-)

Landen bezocht: