Trouble in paradise :-( - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu Trouble in paradise :-( - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu

Trouble in paradise :-(

Door: Leoni

Blijf op de hoogte en volg Leoni

29 Oktober 2011 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,

Dit maal geen Grenzeloos Verliefd trouble in paradise, maar echte trouble in paradise. Ik lijkt net een kikkertje met mijn oogjes zo dik van het huilen van gister. Het gaat nu wel wat beter nu ik van de schrik bekomen ben. Gister een gesprek gehad met mijn werkgever. Schijnbaar liggen mijn werkgever en NAPA met elkaar in de clinch waardoor de kans groot is dat ze het contract met mijn werkgever niet gaan verlengen en dus ook ons niet kunnen behouden al zouden ze dat heel graag willen. Mocht mijn contract niet verlengd worden dan betekend dit dat ik in maart plots geen werk meer heb en binnen 7 dagen het land moet verlaten. Mocht ik wel kunnen blijven werken dan betekend dit dat ik niet naar Nederland kan, omdat mijn visum in exact die periode verloopt en ik hier dan fysiek aanwezig moet zijn met paspoort. Kortom ik moet wat gaan veranderen en dat vind ik heel erg, omdat ik mijn werk bij NAPA geweldig vind. Maar wat erger is, is de angst om van Tin verwijderd te worden. Wij houden zo ontiegelijk veel van elkaar. Ik had nooit verwacht dat je zoveel van een jongen kon houden.

We kunnen een aantal dingen ondernemen:
- Eigen bedrijf opzetten ik mag dan hier blijven maar mag niet meer werken zelfs niet in ons eigen bedrijfje. Ik zou dan wel wat bijles kunnen geven aan kinderen (heb tenslotte vele verzoeken liggen). Kunnen we ook gewoon naar NL op vakantie komen een maand.
- Een nieuwe baan zoeken en wederom afhankelijk zijn van mijn werkgever (dit zie ik niet zitten)
- Of jawel de makkelijkste optie trouwen. Wees niet geschokt, dit is de laatste strohalm als alles mis gaat. Het zou geen feest zijn, maar gewoon een trouwerij op papier met uiteraard alles goed omschreven waardoor geld en dergelijken wordt veiliggesteld. Ook in dit geval mag ik niet meer werken, maar ben ik wel zeker van mijn bestaan hier. En kan ik gewoon wanneer wij dat willen naar NL komen. Het is veel te vroeg om te trouwen, maar dit is de hoek die we ingedreven worden.
- Iemand een andere oplossing?

Echt het lijkt wel of die nachtmerrie die ik keer op keer had nu ineens werkelijkheid wordt. Ik kan echt niet meer van Tin gescheiden worden. We zijn zo hecht.

Mama we zetten de procedure met Tin gewoon voort dus stuur alles gewoon op naar BKK oke. Misschien per zeepost kunnen ze zo doorvaren naar het huis in BKK. Vergeet het niet aangetekend te doen. We gaan van het positieve uit en gaan alles op alles zetten om te zorgen dat we hier samen kunnen blijven en naar NL kunnen komen voor een maand.

ik zal nu wel een hele preek van iedereen krijgen met betrekking tot trouwen. Het is echt niet dat we het zo willen, maar de kans bestaat dat het uiteindelijk moet :-( Bijzonder zal het niet zijn, maar ik vind trouwerijen toch geld verkwisting. Echt te bizar dat ik echt in staat ben om dit te doen terwijl ik een week geleden nog had gezegd: hahaha echt niet, ja misschien over een jaar of twee ofzo.

Oh ja er was ook nog iets leuks. Ik heb mijn eigen scooter nu. En ik heb een pakketje van mijn tante en kim gehad. Pakketje was alleen een beetje drappig door de zaanse mayo die open was geklapt. maar na een goede wasbeurt was alles weer lekker. Ik en Tin hebben samen boerenkool stampot met gerookte gelderse worst op. Moest er bijna om vechten zo lekker vond Tin het :-)

Hmmm duik het internet maar weer eens op...

Liefs,
Leoni

Denise S.
Dank je voor je leuke berichtje :-)

mama
Hoe gaat het nu met je bedrijfje? Al wat beter dan voorheen?

Michiel
Nog een paar dagen en dan .... :-)

eefje
Bedankt voor je lieve berichtje. Mijn rijbewijs is soms geldig haha. Moet het even in NL omzetten naar internationaal rijbewijs.

OT
Ze zijn al geen vrienden meer. Was niets ook. Oma kom maar op met je preek!

Elise
Wie weet, zal wel niet, hebben we de stap al ondernomen en dan kan ik gewoon lekker naar BKK komen. Meis zeg me alsjeblieft wat ik moet doen. Ben zo bang. Je mag ook langer dan een week blijven hoor! Vind het super leuk dat je komt!

daan
Regen daar zijn we nu gelukkig hier van af. Dat is tenminste nog iets positiefs, zucht. Als we alles kunnen oplossen dan vliegen we 10 maart die kant op. :-(

OT
Oma water is over 2 maanden wel weg hoor.

So
Wat leuk, waar woon je. Misschien kunnen we een keer een drankje doen!

PS
Ken Chickynet niet en las het net te laat. Laat het me maar weten als er weer een bijeenkomst is.

Kees de slijter
Wat leuk Kees! Geef me je mail adres dan voeg ik je toe aan de lijst waar mijn bericht naartoe wordt gezonden! Veel succes morgen met je reis naar Nieuw-Zeeland! En mocht het allemaal lukken dan kom ik in maart mijn fles beachberry halen ;-)

  • 29 Oktober 2011 - 08:19

    Eefje:

    Voor alles is toch een oplossing mopke! En welke keuze jij ook maak zal achter je staan ookal ga je trouwen. Al heb ik daar geen goede ervaringen mee ;) hahah. Doe wat jouw gelukkig maak en als jij gelukkig ben zijn wij dat ook voor jouw ;) Jammer alleen dat we dan niet bij de bruiloft kunnen zijn, maar dan doe je het hier toch gewoon opnieuw hahhaha.

    Succes lief.

    dikke kus en knuffels

  • 29 Oktober 2011 - 10:11

    Monique&felice:

    Hey meid, wat vervelend allemaal! Maar goed je zult niks anders zijn dan alleen zijn vrouw toch ;), het is niet zo dat heel de wereld ineens veranderd! Dus als je niet anders kan dan moet je gewoon trouwen, jammer dat wij er niet bij kunnen zijn maar ja het niet anders! Ojaa volgende stap zijn kindjes he whaha

    Succes met een keuze maken

    Dikke kus uit roosendaal

  • 29 Oktober 2011 - 11:51

    Hallo Schat,:

    Ik ga niet preken. Je hebt het al rot genoeg. Ik heb op de reakties van Grenzeloos Verliefd een reaktie zien staan voor Tin, misschien ook voor jou, die verteld dat je op een bepaald adres misschien een baan kunt krijgen. Lees die reakties er maar eens op na.
    Moet de school daar dan niet zorgen voor vervanging? Ben jij de enige daar die haar ontslag krijgt? Zijn er nog andere scholen? Het is van de gekke dat je in een eigen bedrijf niet mag werken.Mag je dan alleen maar dokken? Dat schiet niet op. En het zotste is dat je als je getrouwd bent ook niet mag werken. Niet voor niets dat Thailand een arm land blijft. Ze zijn daar niet inventief, zien geen mogelijkheden voor de bevolking om uit de armoede te komen. Jouw kennende, denk ik wel dat je wel een baan zult vinden. En als je wilt trouwen om daar bij Tin te kunnen blijven, dan moet dat maar,maar dan mag je weer niet werken en ben je van Tin afhankelijk en leef je in armoede.En dan moet je alles nogeens goed laten beschrijven,anders ben je het lul[sorry] Dat is misschien ook geen optie. Of je trouwt in Nederland en dan kan jij altijd nog hier de kost verdienen bij een uitzendbureau en zorg jij voor een baantje voor Tin.Ik zal nog eens heel goed nadenken of er nog meer opties zijn. Nou schat ik wens je succes in het zoeken naar een baantje.Liefs en een dikke knuffel van oma en opa.XXXXX

  • 30 Oktober 2011 - 06:35

    Esmeralda..:

    Lieve schat

    Zat met een big smile je vorige bericht te lezen gewelid sl die mannen je mag weten dat je een lekkerding ben miss geloof je het nu maar die lach was zo weg want nu lopen de tranen over.me wangen..

    Meis wat wordt het je moeilijk gemaakt... Het is niet eenvoudig

    De optie die je heb heeft allemaal min punten.. afhankelijk zijn is ook niet alles.. kan je met bijles wel geld verdienen??? Of zou dat vrijwillig zijn.

    Heb je de ambasade al gebeld zij kunnen soms ook dingen regelen qua werk volgens mij

    Liefie welke beslissing je ook neem ik sta achter je.. als je in maart nie komt omdat jeje leventje daar moet redden heb ik begrip voor wel balen want mis je maar wil dat je gelukkig ben en blijft en als je trouwt of niet tja als je hier komt maken we er soieso een feestje van dus ..

    Liefie jou geluk is belangrijk doe wat je moet doen om gelukkig te blijven en als dat trouwen is is dat trouwen.. wil ook niet dat jij hier en hij daar en jullie diep ongelukkig... En ik ben ook niet in de juiste omstandigheden en om de goede reden getrouwd...

    Maar op die andere school met nl kindjes kan je ook nie blijven

    Liefie hou van je xxxx

  • 30 Oktober 2011 - 19:02

    Elise:

    Hey lieverd,

    Dat is minder nieuws! Gelukkig heb je meerdere opties en als jullie uiteindelijk kiezen om te trouwen, dan is dat toch prima. Zoals ik steeds je verhalen en mailtjes lees houden jullie heel veel van elkaar en dat is toch juist de reden dat mensen trouwen? Dat jij daardoor in Thailand kan blijven en jullie dus eerder trouwen dan je in eerste instantie in gedachte had moet je dan maar voor lief nemen. Als de liefde goed zit (wat volgens mij zo is als ik je verhalen en mailtjes lees) wat maakt tijd dan nog uit. Of je het nu doet of over 2 jaar, omdat jullie dan langer bij elkaar zijn... Het gaat om je gevoel, dat is het belangrijkste! Natuurlijk hoop ik dat je snel een andere baan vindt, ik ben ervan overtuigd dat dat je gaat lukken. Ik sta achter je!! Misschien kunnen we in januari wel op zoek naar een trouwjurk haha
    Heel veel succes mop, alles komt goed! dikke kus

  • 31 Oktober 2011 - 11:12

    S0 & PS :

    Hey, niet zo huilen hoor...! Ik raak er zelf ook ontroerd door... Als jij en Tin bij elkaar horen dan is er heus een oplossing hiervoor, ergens, echt waar... Ik wil niet mijn emailadres hier neerzetten, maar hoe kan ik jou emailen? Misschien kan ik met je brainstormen.

  • 31 Oktober 2011 - 13:13

    Mama:

    Heej lieve schat! Wat vreselijk nieuws zeg! Niet alleen vanwege je verblijfsvergunning maar ook dat je die kindjes zo erg zal gaan missen en zij jou! Waarom wordt je contract niet verlengd? Heb je dat al gevraagd?Jullie zouden toch ook een taxi-bedrijf beginnen? Dat kun je toch gewoon doorzetten? Kan je toch ook gewoon in maart komen? Als je niet kan komen dan zit ik met kikkerogen hoor! Je moet echt komen! Gewoon dat bedrijf doorzetten en dan mag je toch blijven en gaan en staan waar je wilt ook al ben je niet getrouwd? Tja, als je moet trouwen om die reden dan is het toch goed. Jullie houden van elkaar en het is toch niet onomkeerbaar? Wel naar dat het dan op die manier moet. Ik had me van jouw trouwdag iets heel anders voorgesteld maar ja, het leven loopt nou eenmaal niet altijd hoe je het zelf allemaal zou willen. Zolang je maar gezond en gelukkig bent is er weinig aan de hand. Probeer wat te relativeren lieverd. En niet zo bang zijn van de meningen van anderen, daar moet je echt schijt aan hebben, het is jouw leven!
    Mijn bedrijfs wagentje is bijna klaar. Nog een paar stickers erbij en ik kan met goed fatsoen de strijk ophalen.
    Ik heb zelfs een zwaailicht op dak, leuk he, dat zat er al op toen ik hem kocht. Ik stuur je wel een foto als hij klaar is. Heb al een paar klanten die heel tevreden zijn. Een beetje mond op mond reclame, een advertentie in de bode en wat flyeren en dan komt de rest vanzelf. Ik heb ook heel veel hulp met flyeren van allemaal lieve mensen die ze voor mij rond brengen. Lief he? En Naatje ook hoor, ze is zo enthousiast met mijn "Strijktante" Ik heb ook al een website, hij is nog niet af hoor maar je kan alvast kijken op www.strijktante.nl
    Leoni het komt allemaal best goed er is altijd een oplossing voor elk probleem. Ik denk aan jou en duim voor jou dat alles SNEL goed komt.
    Dikke knuf van mama XXXX

  • 08 November 2011 - 18:04

    Nathalie:

    ik wilde het het eigenlijk niet horen want ik zou het verschrikkelijk vinden als je niet zou kunnen komen in maart waar we allemaal naar uitgekeken hadden, en om Thailand nou te verlaten is voor jou ook een ramp. Maarja, het motto is altijd positief denken bij jou dus dan doe ik dat ook.
    Maakt mij echt niet uit of je nu trouwt of over 2 jaar, als het goed is gaan jullie dat toch wel een keer doen. Dus als het niet anders kan?
    Het lukt je wel :)
    Veel knuffels je zusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leoni

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 88502

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Terug naar het land van de glimlach!

10 September 2009 - 18 December 2009

Op naar het land van de glimlach!

28 December 2010 - 30 November -0001

En dan ga je er maar wonen :-)

Landen bezocht: