In the jungle the mighty jungle..... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu In the jungle the mighty jungle..... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu

In the jungle the mighty jungle.....

Door: Leoni

Blijf op de hoogte en volg Leoni

16 September 2009 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,


Hier een berichtje vanuit de Jungle op Koh Chang. Wat is het hier prachtig. Ik zal proberen te beginnen vanaf waar ik was gebleven.

Na mijn vorige bericht zijn we nog even naar een bar met live muziek geweest. Was gezellig en hebben een andere backpacker ontmoet die we waarschijnlijk terugzien op de full moon party op Koh Phangan. Vervolgens zijn we lekker gaan slapen en werden we de volgende ochtend opgehaald door de bus om naar Koh Chang te gaan. Dit was nog even aanpoten daar onze backpack nog gepakt moest worden en we nog wat boodschapjes wilde halen voor in de bus. Een zak vol boodschappen voor wel drie euro! De reis was best pittig maar rond 6 uur kwamen we dan eindelijk bij ons hotel op Koh Chang.

We werden zo fijn ontvangen! We kregen een doekje om ons op te frissen met een heerlijk bakje thee. Na het inchecken werden we naar de kamer gebracht. We wisten niet of het normaal was een fooi te geven in het hotel voor het naar de kamer brengen. Dus we gaven maar een kleine fooi. Ze reageerde redelijk beschaamd, dus dat was waarschijnlijk niet goed. Maargoed leer je weer van. Het is ook zo anders. Je weet niet goed wat er van je verwacht wordt. Vervolgens een paar rondjes gesprongen door onze heerlijk grote luxe kamer! En we hadden een balkon om te roken. Opgefrisd, dat was wel weer nodig namelijk en vervolgens gaan dineren in het restaurant. Ook hier werden we weer als prins Willem Alexander en prinses Maxima ontvangen. De stoelen werden voor ons uitgeschoven en aangeschoven. Het servet werd op ons schoot gelegd etc. etc. heerlijk gegeten. Vooraf een heerlijke amuse, gevolgd door lekkere spingrolls (soort loempia's) met een heerlijk sausje, daarna groene curry kip met vier soorten rijst en als toetje een heerlijke cocosnoot met een soort groene kikkerdril haha. vervolgens hebben we ons door een taxi naar het white sand beach laten brengen. Hier kwamen we terecht bij een barretje met relax stoelen op het strand. Ontzettend gezellig! Ook werd er een super vuurshow gegeven. De waterpijp mocht niet ontbreken! uiteindelijk waren we rond een uurtje of twee terug in het hotel.

De volgende dag een beetje uitgeslapen, een ontbijtje gegeten bij een thais restaurantje waar geen toerist te bekennen is. Daar heb ik ze even verbluft met mijn eerste thaise woordjes. Ze vinden het ontzettend leuk als je dit doet en lachen en overleggen vervolgens waarbij jouw zinnetje herhaald wordt. vervolgens naar het hetel gegaan waar we werden opgehaald voor onze olifanten jungle trekking.

De olifanten trekking in 1 woord geweldig! Eerst zijn we gaan zwemmen met de olifanten waarbij ze je helemaal nat spoten! Wat een ervaring was dat. Vervolgens moest ik op de olifant blijven zitten (op z'n nek zonder stoeltje of iets) en klom de olifant zo het water uit en bracht mij terug naar de verzamel plaats voor de trekking. Eng, want je zit op een behoorlijke hoogte maar een super ervaring. Vervolgens na een heerlijk stukje ananas en nadat ik Maurice had verlost van mijn handtasje samen op de olifant geklommen in zo'n rekje en hup de jungle in! De jungle is zoals je het in films ziet. Gaaf en je ziet allerlei beesten. En ook mijn lieftallige vriend"jes" waren aanwezig. Ik heb 2 spinnen gezien zo groot als mijn hand. Nu weet ik dat ik kleine handjes heb, maar als een spin zo groot is is het een heel ander verhaal. Ze waren zwart met knalgeel. Verder grote vlinders in de meest prachtige kleuren, veel rode mieren etc. Prachtige watervalletjes en stromingen waar we met onze sterke olifant doorheen trokken. Eenmaal terug mochten we onze olifant voeren. Wat een lieverd! Ik dacht persoonlijk dat Khandro kwijlde, maar geloof me een olifant kan er ook wat van. Onze vreetgrage vriendin was dolblij met haar banaantjes en had wonderbaarlijk genoeg nog steeds honger na de vele keren dat ze heel struikgewassen op at. Vervolgens kregen wij een heerlijke jonge cocosnoot met een rietje en gingen we weer terug naar het hotel.

Hier even opgefrisd al was opfrissen niet echt mogelijk daar we al onze stink kleding naar de wasserette hadden gebracht. Dus moesten we ons enige overgebleven stink kledij aandoen. Vervolgens lekker gegeten bij ons ontbijt restaurant. Dit was weer zeer geslaagd. 's avonds weer naar de sabaya bar gegaan waar we hadden afgesproken met onze amerikaanse backpack vrienden die we die dag tijdens onze olifanten tocht hadden ontmoet. Een leuk stel! Was ook ontzettend gezellig. Weer waterpijpje erbij een emmertje cocktail en veel gekletsd en ervaringen gedeeld. Vervolgens om 1 uur snel naar ons hotel gegaan om de regenbui voor te zijn. Dit deden we met onze inmiddels gehuurde scooter. De scooter huur voor een dag was 4 euro. Zo en toen nog wat gedronken op ons balkonnetje en lekker gaan slapen.

Vanochtend wederom uitgeslapen. Het regende behoorlijk vandaag en vond het dan ook de moeite waard met nog eens om te draaien en van de naar beneden stortende regen te luisteren! Vervolgens hebben we de scooter gepakt om een waterval te bekijken. Helaas was de waterval die we uiteindelijk gesloten wegens flooding... pfff pokke eind gereden en dan krijg je zoiets. Maargoed het was weer een prachtige rit! vervolgens dachten wij -kijkend naar de kaart- dat je het eiland rond kon gaan. Uiteindelijk liep het alsnog dood en konden we een rit van zo'n 1,5 uur terug maken. Gedurende de rit hebben we wat gedronken bij een verlaten thais "restaurantje" / woonhuis. Hier probeerde we fried eggs en een jus d'orange te krijgen. Helaas begreep ze ons verkeerd en kregen we een bak koffie en een jus d' orange. Maurice zij plots: Hier wordt je niet blij van. Ik zei: wat dan? nee niets antwoorde hij. Ik zag aan zijn hoofd dat hij iets had gezien wat ik heel eng zou vinden. Hij wilde me niets zeggen en ik raakte dus een beetje in paniek. Hoe dichtbij was het, wat was het, zou het me komen opeten. Na tien minuten zweten en het naar binnen klokken van de ontvangen drankjes keek ik naar het plafond. Daar zat hij, mijn grote angst. Een grote geel zwarte spin die we eerder ookal hadden gezien. Ik moest me inhouden en zei alleen, oh god, oh god. Ik ben niet gelovig maar nu wilde ik toch even dat hij bestond ;-) snel betaald en weggegaan.

Een stukje verderop hebben we ontbeten bij een restaurantje / woning waar meteen luidskeels geroepen werd: Ferang! Wat betekend: Buitenlanders! Zijn ze niet gewend daar. We hebben ontbeten met een heerlijke noodle soup met balletjes (geen idee wat het was, volgens Maurice geiten kloten ;-)), beef en chicken. Dit was het enige wat je er kon eten dus zeiden wij maar braaf; "ja". Ook op de terugweg heerlijke garnalen op met boontjes in een onwijs hete saus. Wat heb ik gehuild! Vervolgens verder gereden en de scooter weggebracht. Vervolgens een heerlijk bad genomen en onze schone en gestreken kleertjes aangetrokken! Op naar de volgende massage. Super was het. Dit keer een olie massage waarbij je al je bijna al je schaamte moet laten gaan. De rest kunnen jullie wel invullen.

Maargoed nu heerlijk relaxed in een internet cafe waar we net onze reis per mini van naar het vliegveld van Bangkok hebben geboekt. Morgen avond arriveren we in Phuket, waar we overnachten en de volgende ochtend naar Koh Phi Phi vertrekken. Het worden dus wat slopende dagen :D

even kijken wat ben ik nog vergeten: Het wilde zwijn wat we zagen aan de kant van de weg, de grote gekko in het restaurant (30 cm) waarvan ik dacht dat het een knuffel was tot hij ineens bewoog, het feit dat we overal onze schoentjes voor de deur moeten uitdoen uit beleefdheid (nu wederom op blote voetjes), de Thaise Jack Sparrow die we zagen op de markt in Bangkok en uiteraard de ontzettend vriendelijke mensen, zwaaiende kindjes in grote volgeladen pickups. Ik vergeet vast wat maarja het is ook zoveel. Ik ga kijken of ik nog wat foto's kan plaatsen, maar ik vrees dat het dramatisch is. Ontzettend sloom internet.

Ik heb overigens met een brede glimlach al jullie berichtjes gelezen. Wat lief dat jullie mij allemaal zo volgen! Mama, richt jij oma eens af, volgends mij heeft ze een crush! Naatje je bent m'n schatje! M'n liefste vriendinnetjes bedankt voor de super berichtjes geef giuditta een dikke kroel van mij morgen, wat de uitslag ook is. Sterkte lieverd! Mieteke leuk dat je aan me denkt. Sorry voor de mensen die ik vergeet, maar moet opschieten, anders wordt ik helemaal lek gestoken door de muggen.


Veel liefs!

Leoni

  • 16 September 2009 - 15:23

    Yvonne:

    Hoi leoni,

    Wat klinkt het allemaal erg gaaf en supermooi. Ik ben net terug uit Brazilië, maar nu al weer jaloers op je! Brazilië was ook echt super! we hebben heel veel beesten gezien en het tropisch regenwoud was fantastisch om te zien. De bruiloft van mijn broer was echt op een bounty eiland, zo mooi! De Braziliaanse TV is zelfs geweest voor opnames tijdens de bruiloft aangezien hij zo speciaal was en in een natuurreservaat. Ik stuur de link nog wel door als je weer terug bent, kan je het bekijken.Op het bounty eiland overal gekleurde vinders en vogels in alle kleuren en maten, heel veel toekans (van der Valk vogeltjes), krokodillen, ratelslangen enz..
    We kletsen snel bij als je weer terug bent. Heel veel plezier en geniet er van!

    x Yvonne

  • 16 September 2009 - 15:50

    Wij :):

    hee lieve schat!
    Wat heb je weer leuke dingen meegemaakt zeg!
    Ik zie jou al naar dat plafon kijken en denken nee nee! Grote spinnen met geel en zwart dat lijkt mij best giftig zeg! En die olifanten!
    Echt stoer!
    Hoor je dat oma? Leoni heeft op uw lievelingsdier gereden, had u dat ooit gedacht? Haha nou wij ook niet maargoed :D.
    Jullie eten wel veel zeg!
    Haha, maar er is ook zoveel lekker eten hoor ik.
    Hahaha geiten kloten!
    Echt grappig, ik hoop dat het wel lekker was dan.
    Maarja je hebt het wel heel erg naar je zin. Ik ben stiekem wel een beetje jaloers hoor haha, maar ik weet heel zeker dat ik later op jouw leeftijd ook zoiets wil gaan doen. Lijkt me bijna gewoon noodzakelijk voor je eigen leven.
    Mama heeft opvallend weinig verdriet haha, niet gemeen bedoeld maar wel beter voor mij. Al dat getroost..
    Ik moest eigenlijk een mailtje schrijven van ons allemaal maar dat kan ik niet zo goed, haha. Dan moet mama of gerard maar zelf een leuk verhaaltje schrijven. Dus...
    :P alweer heel veel plezier met leuke dingen ontdekken van eten en dingen en tempels en andere vette dingen enzo, dan gaan wij hier weer verder met ons leven in nederland denkend aan jouw avonturen in Thailand, tenminste dat doe ik wel.
    Ik hyoud heeeeeeeeel veeel van je en eetsmakelijk voor straks, ookal zit je in een andere tijdzone :P
    Kusjes, groetjes, liefs, gegroet van Nathalie

  • 16 September 2009 - 18:46

    Daantje:

    joehoe!! weer een berichtje :D wat geweldig die olifanten :D lijkt me wel eng, ze zijn zo groot! die spinnenangst overwin je trouwens wel denk ik...als je kunt blijven zitten met zo'n vieselijk ding boven je hoofd zeg ik: SJAPPO! ;)
    en eten en drinken kom je volgens mij niet te kort haha krijg er allemaal trek van!
    Nou lieverd tot de volgende berichtjes!
    Love you...

  • 17 September 2009 - 11:18

    Erwin:

    Hey Leo,

    Ziet er goed uit, blij dat er zo veel vertier is daar en dat je het leuk hebt met Maurice!

    Ik wens je al het beste en veel plezier daar!!

    p.s. heel goed dat je jezelf kon inhouden met die grote spin!! :)

    Groetjes,

    Erwin

  • 17 September 2009 - 13:17

    Mo:

    *respect*

  • 18 September 2009 - 10:37

    Joy:

    Heb net samen met mijn kindjes van groep acht de berichtjes gelezen en de foto's bekeken... Groetjes met een dikke kus van ons allemaal (H4)!

  • 19 September 2009 - 21:27

    O.T.:

    Ik wist niet dat ik een hond ben

  • 20 September 2009 - 09:06

    Enrico:

    heey leoni :D
    anders kom 'k er ff achter dat je gewoon even ver weg bent XD :P whahah ik hoop dat het je allemaal bevalt en dat 't allemaal leuk is daaro :D als je terug bent spreken we zeker iets af he :D kunne we ff bijkletsen!!!

    Grtz Enrico :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Op naar het land van de glimlach!

Van 10 september tot 10 oktober zal ik mijzelf bevinden in Thailand. Hier bezoeken ik en mijn reismaatje Maurice o.a. plaatsen als Bangkok, Koh Chang, Phuket (1 dag), Koh Phi Phi, Krabi, Koh Samui, Koh Phangan, Hua Hin en we eindigen weer in Bangkok. Hier zet ik Maurice op het vliegtuig en ga ik zelf verder naar Lombok.

Eenmaal in Lombok ga ik vrijwilligers werk doen in een weeshuis (11 oktober - 8 november). Het weeshuis is opgericht en wordt beheerd door een Nederlandse stichting. Ik heb inmiddels een reisgenootje gevonden die daar per toeval dezelfde periode zit. Haar naam is La Toya. Na 8 november zal ik nog twee weken tot 22 november met haar rondtrekken door Bali en uiteraard nemen we de Gili Gili eilanden mee!

Hierna blijf ik nog een weekje op Bali waarna ik terugvlieg naar Thailand. Hier bezoek ik het Noorden van Thailand namelijk Chang Mai en verblijf ik nog wat dagen in Pattaya en Bangkok.

Klinkt toch behoorlijk goed he?!

Ben best benieuwd wat ik tijdens mijn reis allemaal tegenkom. Wat ik wel weet is dat ik grote dikke spinnen zal tegenkomen. En ik ben al zo ontzettend bang voor een klein spinnetje. Gelukkig heb ik de eerste maand een sterke man bij! De tweede maand / derde maand ben ik echter met iemand die net zo dol is op spinnen als ik. Dat wordt dus een echte survival!

Maargoed voor die enge spinnen krijg je ook weer iets terug! Denk maar aan de bijzondere cultuur, de mooie standen/natuur, de vriendelijkheid van de mensen, de mooe tempels, het heerlijke eten, het lekkere weer etc.

Kortom, ik heb er zin in!

Recente Reisverslagen:

23 November 2009

Weer terug in ons stormachtige koude kikkerlandje

08 Oktober 2009

De laatste dagen... snif...

01 Oktober 2009

Nog even een kort verslagje

30 September 2009

Wat een fijne tijd!

22 September 2009

Wat een hitte!
Leoni

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 88511

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Terug naar het land van de glimlach!

10 September 2009 - 18 December 2009

Op naar het land van de glimlach!

28 December 2010 - 30 November -0001

En dan ga je er maar wonen :-)

Landen bezocht: