Wat een drukte!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu Wat een drukte!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu

Wat een drukte!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Leoni

14 September 2009 | Thailand, Bangkok

Lieve Allemaal,

Alweer een berichtje vanuit het bloedhete Thailand! Vandaag zoals eerder gezegd lekker een duik genomen in het zwembad op het dak van het hotel. heerlijk! Daarna lekker weer ontbeten met een clubsandwich en daarna al lopend de heerlijke (sarcastisch) geuren van alle eetstentjes doorstaan. in het begin ruikt alles nog lekker, maar nu vanochtend, misschien door de lichte kater, was alles vies. We zijn met de metro naar "the weekend market" geweest. Leuk al indrukken! Thaise bandjes (klinkt als kling klong kling), de thaise Jack Sparrow, wederom overal eten (mensen eten hier onwijs veel een wonder dat ze zo slank zijn). ----WOW wat een regen! de eerste keer dat we een tropische regenbui meemaken!----. oke terug naar de markt. ik heb veel foto's gemaakt en deze zal ik in Koh Chang plaatsen. na de markt waar we eigenlijk niets anders als een stiekje hebben gekocht doorgegaan naar MBK een grote shopping mall. Hier lekker een luchtje gekocht. Als "echte" backpacker kan je toch niet zonder parfum. Heerlijke Gucci rush 2 Daantje! Daarnaast een extra foto kaartje gekocht van 4 mb. Even een hapje gegeten bij een echte italiaanse pizzaria! Sorry de Thaise etens luchtjes moesten even vervangen worden voor een dag. Na afloop even in het hotel opgefrist dit was hard nodig, wat stonken we weer heerlijk door de hitte! we ruiken inmiddels ook na het douchen naar Thaise mensen! komt door het eten denk ik. Na het douchen zijn we onze eerste Thaise massage gaan nemen. Heerlijk een uur lang voor 180 bath. Dit is een krappe vier euro! Daarna heerlijk ontspannen als een lappe pop even wat gaan drinken. Twee flesjes Thais Tiger beer. De flesjes waren overigens beide 1 liter ;-)

En de drank zorgde voor heerlijk diepgaande gesprekken. Nu net terug in het hotel. Zo lekker slapen met de regen heerlijk kletterend op ons raam. Morgen vroeg op. Om 8 uur worden we door de bus opgehaald voor het hotel om naar Koh Chang te gaan! een reis van in totaal 9 uur (bus+ boot) voor maarliefst 250 bath p.p. is vijf euro. Een echt rip uit ons lijf :D De eerst volgende keer dat ik schrijf is dus daar.

Weer genoeg geschreven. Ik ga eens genieten van de regen buiten! Lekker verfrissend in al die hitte en zon!


Heel veel liefs,
Leoni

  • 13 September 2009 - 19:02

    Esmeralda:

    hi meis

    heerlijk je verhalen krijg weer kriebels..

    maar je heb duidelijk al kennis gemaakt met de mensen daar haha en de hitte.. het wend op een gegeve moment miss een geruststelling.. maar heb niet te veel medelijden met de mensen op straat.. (werden we voor gewaarschuwd) ze profiteren heel erg van toeristen komt het waarschijnlijk wel tegen als je fotos maakt van echt taien in de oude kleren enzo moet je ook betalen.. maar goed.. kost geen drol daar..

    geniet lekker en ik houd het verder in de gaten maar waar gaat de reis verder heen

    gr.

  • 13 September 2009 - 19:59

    O.T.:

    Hallo Schat,
    Dus, je zwemt lekker binnen en buiten het bad.
    Aan de geurtjes moet je maar wennen. Je moet maar zo denken'sLands wijs, s'lands eer.
    Lijkt me leuk om ook te varen, god weet wat dat jullie brengen zal. Jullie zijn in ieder geval 9 uur onder de pannen.Geniet er van.
    Het is hardstikke leuk om jullie op deze manier te volgen. In mijn verbeelding reis ik lekker met jullie mee.
    Ik wens jullie een fijne reis morgen en ik kijk uit naar de volgende mailing.Liefs en een fijne tijd en een dikke kroel van mij en O.H.en geef Maurice maar een kusje achter zijn linkeroor, oei

  • 13 September 2009 - 20:54

    Mama:

    Lieve Leoni,

    Je zou zo schrijfster kunnen worden, alles word zo leuk verteld ik zie het gewoon allemal voor me!
    Ik wens je een goede reis en dat het de moeite waard is.
    Dan ga je toch zo'n regenbuitje waarderen he?
    Hou van jou ik bel je morgen dus als je dit leest vandaag.
    Dikke kus van mama X Lieve groetjes voor jullie samen XXX

  • 13 September 2009 - 20:55

    Mama:

    Even voor oma,
    het niet chittent maar een shittent met een s. Haha, jij hebt toch wel een toffe oma he Leoni!

  • 13 September 2009 - 22:57

    O.T.:

    Lieve Schat, even voor je moeder:
    Je corrigeert iemand niet á plein publiek, Dahlia. Das nie netjes.

  • 14 September 2009 - 11:02

    Mama:

    Sorry ma, ik zal het niet meer doen, :)

  • 14 September 2009 - 13:07

    Mieteke V Velzen:

    Hoi Leoni,

    De techniek staat ook voor alles!
    Leuk dat ik jou zo kan volgen. Geniet ervan, meisje! Spreken snel af als je terug bent.

    Lfs,
    Mieteke

  • 14 September 2009 - 14:16

    Inge:

    Ha meis,

    Wat een verhalen allemaal zeg! Zo te lezen ondernemen jullie erg veel en zal het dus ook wel een erg vermoeiende reis worden. Wel hartstikke gaaf.. ik zou dolgraag met je willen ruilen. Ik zit namelijk al de hele dag met mn neus in de studieboeken :S. Geniet van deze ongelooflijke ervaring meisje!

    dikke kus vanuit het 'saaie' Nederland.

  • 14 September 2009 - 14:24

    Joy:

    Pizza's in het buitenland zijn..... Zoals onze palingmousse van vorige week.

    I'll be watching you.

  • 14 September 2009 - 15:12

    Nathalie:

    Heey lieve zus!
    lekker zo'n zwembad zeg!
    Die hebben wij hier niet. Mij lijkt dat eten er zo lekker hoe je dat verteld. Zeker van die hapjes die je nog nooit hebt gezien. Mmm houd ik wel van.
    Ik zie het helemaal voor me, die kling klong muziek, die verschillende luchtjes die je overal ruikt, bootje enzo. Echt leuk hoe je dat verteld joh!!
    Hier thuis gaat het ook allemaal goed hoor! Khandro was met de show op de 1e plaats beste reu, dus dat is ook leuk. Chi-ting zit nu bij mij in de klas. En met Bongo en Bonito gaat het ook goed hoor, ze maken geen ruzie met de andere katten want ze zitten nu apart van hen.
    Nou ik hoor het allemaal nog wel van je nieuwe avonturen! backpacksters!
    XXX Nathalie


  • 14 September 2009 - 18:23

    Daantje:

    ha lieve schat!
    Ik kijk het hele weekend niet op internet en mevrouw heeft al zoveel beleefd dat er al 3 berichten te bewonderen zijn!! wat maak je al veel mee meisje...je bent aan het genieten keurig ;) haha
    Hier alles zijn gangetje, roosendaal zingt was weer geweldig maar oke, ik geef toe het weegt niet op tegen het geweldig moois wat jij nu ziet en doet!
    Geef een kus aan Maurice en op naar je volgende berichtje!

    Liefs Daantje

  • 14 September 2009 - 19:38

    Ó.T.:

    ff voor je moeder, excuus aanvaard,kusxxx

    En nu voor jou,lieve Schat, Ik ben heel benieuwd naar je reisverslag.Hoewel, ik vind dat je van je reis ook moet genieten en niet teveel achter de CP moet zitten.Dus, geniet er van, liefs en een knuffel van mij en doe Maurice de groeten, want iedere keer een kus achter z'n linkeroor dat wordt te heftig voor je, hahahahhahaxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Op naar het land van de glimlach!

Van 10 september tot 10 oktober zal ik mijzelf bevinden in Thailand. Hier bezoeken ik en mijn reismaatje Maurice o.a. plaatsen als Bangkok, Koh Chang, Phuket (1 dag), Koh Phi Phi, Krabi, Koh Samui, Koh Phangan, Hua Hin en we eindigen weer in Bangkok. Hier zet ik Maurice op het vliegtuig en ga ik zelf verder naar Lombok.

Eenmaal in Lombok ga ik vrijwilligers werk doen in een weeshuis (11 oktober - 8 november). Het weeshuis is opgericht en wordt beheerd door een Nederlandse stichting. Ik heb inmiddels een reisgenootje gevonden die daar per toeval dezelfde periode zit. Haar naam is La Toya. Na 8 november zal ik nog twee weken tot 22 november met haar rondtrekken door Bali en uiteraard nemen we de Gili Gili eilanden mee!

Hierna blijf ik nog een weekje op Bali waarna ik terugvlieg naar Thailand. Hier bezoek ik het Noorden van Thailand namelijk Chang Mai en verblijf ik nog wat dagen in Pattaya en Bangkok.

Klinkt toch behoorlijk goed he?!

Ben best benieuwd wat ik tijdens mijn reis allemaal tegenkom. Wat ik wel weet is dat ik grote dikke spinnen zal tegenkomen. En ik ben al zo ontzettend bang voor een klein spinnetje. Gelukkig heb ik de eerste maand een sterke man bij! De tweede maand / derde maand ben ik echter met iemand die net zo dol is op spinnen als ik. Dat wordt dus een echte survival!

Maargoed voor die enge spinnen krijg je ook weer iets terug! Denk maar aan de bijzondere cultuur, de mooie standen/natuur, de vriendelijkheid van de mensen, de mooe tempels, het heerlijke eten, het lekkere weer etc.

Kortom, ik heb er zin in!

Recente Reisverslagen:

23 November 2009

Weer terug in ons stormachtige koude kikkerlandje

08 Oktober 2009

De laatste dagen... snif...

01 Oktober 2009

Nog even een kort verslagje

30 September 2009

Wat een fijne tijd!

22 September 2009

Wat een hitte!
Leoni

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 88507

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Terug naar het land van de glimlach!

10 September 2009 - 18 December 2009

Op naar het land van de glimlach!

28 December 2010 - 30 November -0001

En dan ga je er maar wonen :-)

Landen bezocht: