Een leven zonder luxe... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu Een leven zonder luxe... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu

Een leven zonder luxe...

Door: Leoni

Blijf op de hoogte en volg Leoni

15 Augustus 2010 | Thailand, Chiang Mai

Hoi Allemaal,

Gisteren zijn wij teruggekomen uit de jungle en we maakten nog net geen ruzie over wie er als eerste onder de douche mocht. Ik zal bij het begin beginnen. Tin was onze reisleider en later zijn broertje Mik. Het was een lange zwareb tocht naar boven. Wij dachten bij een trekking niet dat we continue een berg op zouden moeten lopen. Anderzijds logisch gezien we bij een BERGstam sliepen. Halverwegen konden we niet meer en het huilen stond ons nader dan het lachen. We waren doorweekt van het zweet, zaten onder de modder en hijgde alles bij elkaar. Uiteindelijk waren we aangekomen bij de bergstam of eerder in dit geval de hemel! Een ware oase na zo'n zware tocht. We hadden een geweldig uitzicht over de riojstvelde met de wolken die laag in het dal lagen. Toen we aankwamen snel even "opfrissen" onder een douche zonder water met een handzeppje ons gewassen dit terwijl onze voeten in de modder stonden. heerlijk. Onze schoenen waren doorweekt dus we konden beter op blote voeten lopen op het zandpad. We gingen eten en daarna met zijn allen rond het kampvuur terwijl Tin en Mit gitaarspeelden en zongen. We gingen drinken bij halen in de dorp supermarkt. Dit was een stukje lopen. Leuk met zaklampen en kaarsjes, want stroom was er niet. Wel gaaf hoor en gezellig zo met kaarsjes rondlopen. Het had geregend en alles was modderig al glijdend en bijna vallend gingen we ernaar toe. Een heel avontuur zo'n supermarktje bezoeken. Heel gezellig en uiteindelijk lagen we pas laat in bed na de nodige chang biertjes. Maargoed ook want de Klamboe zat vol beesten. Dankzij deze heerlijk Chang heb ik hier weinig van gemerkt. Pas de volgende ochtend toen ik helemaal lek gestoken was merkte ik dat er inderdaad muggen in de tent hadden gezeten. Snel even ontbeten en opgefrisd om weer op pad te gaan. Het had de hele nacht geregend en alles was dus glad. Zeker als je stijle modderweggetjes naar beneden moet. Ik ben twee keer flink onderuit gegaan. Gelukkig mankeer ik niets alleen wat schammen. Uiteindelijk olifant gereden. Was leuk joh! Ik had banaantjes gekocht bij een vrouw voor 40 cent en steeds deed de olifant zijn slurf omhoog terwijl ik op zijn rug zat om weer een banaantje aan te pakken. Ik had mijn eigen olifantje, omdat hij niet twee mensen aankon! Daarna zouden we gaan water raften en ik kreeg ineens een naar gevoel. Ik besloot niet mee te gaan, waarop Valerie besloot het ook niet te doen. Ook een Italiaans meisje besloot het niet te doen. Gelukkig! De boot van onze groep was omgevallen mensen kwamen in de stroomversnelling, mensen gilden, mensen hielden zich vast aan bomen. De reddingsbrigade kwam op gang om mensen te redden. Wj reden met de auto naast de boot en zagen het gebeuren. We reden eracvhteraan. Renden achter de mensen aan om te kijken of we iets konden doen, maar waren machteloos. We konden alleen wachten en hopen dat de reddingsbrigade hun werk deed. Een stop verder waren wat mensen gered uit de andere boot waar onze groep tegenaangeknald was Ze gingen mee bij ons in de pickup. Het meisje was drie minuten onder water geweest en verkeerde in shock evenals haar vriendinnetjes. We hebben geholpen haar helm af te doen en haar te kalmeren. Iedereen was in tranen. Bij de volgende halte aangekomen kwam iedereen langzaam maar zeker met boten en auto's aan. Het leek wel een ramp gebied. Het Italiaanse meisje wat bij ons was gebleven moest ontzettend huilen toen ze haar vrienden zag. Een vriend van haar was vermist en niemand wist waar hij was. Gelukkig was iedereen ongedeerd, maar het had een behoorlijke impact. Ook Mit was totaal ontdaan. Schijnbaar gaan veel toeristen dood jaarlijks daar. Veel mensen hadden veel vies water binnengekregen. 's avonds bij het hotel zijn we naar de massage salon geweest na een heftige douche! Hierna zijn we met Mit en een vriend van hem wat gaan drinken. Het was gezellig en we konden allemaal weer lachen. We wilden Mit naar huis brengen maar dit wilde hij niet. We denken dat hij geen huis heeft. Het was uitiendelijk zo laat dat we ineens monniken vorbij zagen komen. We renden naar de 7 eleven om eten te halen om te schenken aan de monniken tijdens hun bedel ronde! Heel leuk en we hebben ze goed gevoerd. Nadat je wat schenkt kniel je neer en zegt de Monnik een gebed voor je. Als ik nu niet gezegend ben weet ik het niet meer. Vervolgens begon op het plein een aantal dames een soort yogo ochtendgymnastiek te doen op thaise muziek. Een dame vroeg of we meededen. Dus dat deden we maar. Echt zo grappig :-) Vervolgens maar gaan slapen om 7 uur haha! Nu weer net eruit dus was een kort nachtje. We gaan zo naar een weeshuis en hebben allemaal spulletjes gekocht. We gaan ook zo nog wat geld pinnen voor ze. Daarna gaan we naar de nachtmarkt en als het goed is daarna wat drinken met Kit en Tin (hij is vandaag pas teruggekomen van de jungletocht).
Nou doei doei!!

Kus

• 15 Augustus 2010 - 07:15

Esmeralda:

nou meissie wat een avontuur weer heerlijk ! Heb je met de olifant in de jungle gelopen... Hoe is het nu met je en je schrammem ? Geniet nog lekker en veel plezier op de nachtmarkt echt leuk hebben ze ook mooie tassen en sieraden echt nep haha veel plezier x

• 15 Augustus 2010 - 10:59

O.T.:

Godallamachtig! Dat was heftig.
    Goed dat ik het allemaal niet geweten heb.Da's nogeens avontuurlijk.
    Maar nu weten we nog niet of je op een plankje geslapen hebt.
    En heel goed dat je naar je intuitie geluisterd hebt.
    Jij hebt echt een engelbewaarder bij je.
    Ik ben benieuwd hoe opa hier op reageert.
    Let in godsnaam goed op jezelf,Leoni. Je hebt nog 2 weken te gaan.
    Houdt het maar bij olifanten en monniken.
    Liefs en een dikke olifantenknuffel O.T. xxx

• 15 Augustus 2010 - 12:12

Danielle:

Ha meis!
    Wat een avonturen weer zeg! Gelukkig ben je niet meegegaan zeg :D
    Wat goed dat jullie die andere mensen hebben gekalmeerd! nou geniet nog van jullie uitstapjes!
    kus Daan

• 15 Augustus 2010 - 17:36

Nathalie:

Wow Leoni!
    Oma heeft gelijk, je moet wel een engelenbewaarder bij je hebben gehad die jou het gevoel heeft gegeven niet mee te gaan in die boot.
    Het zou echt verschrikkelijk geweest zijn als je wel mee zou zijn gegaan.
    Echt erg zeg!
    En was die vermiste vriend dan nog wel terug gevonden?
    Nou ondacks alles natuurlijk wel opgelucht.
    En ook leuke dingen meegemaakt natuurlijk.
    Het herinnert wel dat niet alles moet doen.
    Ik hoop dat het bij dit blijft voor je, en dat je weer mooie ervaringen mee kan maken zonder ellende.
    Maar blijf wel je gevoel volgen natuurlijk. Ik ben trots op je.

xxx Nathalie