Even snel bijkletsen... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu Even snel bijkletsen... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu

Even snel bijkletsen...

Door: Leoni

Blijf op de hoogte en volg Leoni

16 Augustus 2010 | Thailand, Chiang Mai

Hoi allemaal,

Gister een bezoek gebracht aan het weeshuis. Heel indrukwekkend om te zien hoe die kindjes zo sterk en vrolijk zijn na alles wat ze hebben meegemaakt. Er zaten aardig heftige verhalen bij. We hadden speelgoed gekocht en toen we aankwamen, nadat we waren opgehaald door de eigenaar van het weeshuis, gaven we dit aan de kindjes. Alle kinderen pakten alles direct uit en begonnen overal mee te spelen. Een aantal zaten te kleuren, anderen reden met een pandaberen trein over de rails, andere speelden met de dinosaurusjes etc. Geweldig om te zien hoe blij ze overal mee waren. We gingen meespelen met ze en aan het einde van de dag was het moeilijk afscheid nemen. Een meisje kwam helemaal aan mijn hand hangen en gaf me een knuffel. We hebben flink wat geld achter gelaten zo'n 140 euro gezamelijk, zodat ze er weer even tegenaan konden. Op deze manier geef je tenslotte aan een goed doel en weet je dat het niet achter de strijkstok blijft hangen.

Na het weeshuis een hapje gegeten en met Tin en Mit over de nachtmarkt gelopen. Daarna weer naar de rooftop bar en dat was weer beren gezellig! Het was weer laat en we moeten vandaag uitchecken dus een korte nacht wederom. Slapen w tenminste goed in de trein. We zijn vanaf thaise tijd 17:50 tot morgen 21:00 aan het reizen, dus dat wordt best pittig!

Ik zal uitkijken!

Kus,
Leoni

• 16 Augustus 2010 - 09:35

Eefje:

Wat ontzettend lief van jullie dat jullie wat gegeven hebben aan die kindjes. Zal best zwaar geweest zijn om daar te zijn. Fijne lange treinreis ;)

Dikke kus

• 16 Augustus 2010 - 09:39

O.T.:

Hallo Leoni,

Ik ben blij dat je in wat rustiger vaarwater terechtkomt.En dat je nog ff tijd maakte voor een babbeltje.
    Dat is wel een lange treinreis, maar goed dan kun je wat slapen.
    De kindjes waren wel blij met hun speelgoed. Dan zie je van je geld toch nog iets terug en nou maar hopen dat de directeur van dat tehuis niet te hebberig is.
    Gerard is vanochtend[maandag] van zijn tanden verlost.Opa is met je moeder en Gerard naar het Amphiaziekenhuis gereden en ze zijn nu weer thuis.
    Ik hoop dat je niet meer van die nare dingen meemaakt want we willen je wel heel thuis krijgen. We hebben hier nu genoeg zorgen. Dus, let goed op jezelf, lieve schat.Heb je al een fototoestel? Hopelijk gauw, anders hebben we helemaal geen foto's van jou en Thailand gezien.Is Valerie niet genegen om er wat aan jou af testaan? Antwoordt graag.
    Liefs O.T. xxx

• 16 Augustus 2010 - 13:28

Nathalie:

He zus,
    Wat lief zeg die kindjes, echt ontroerend hoe je daar je geld echt aan een goed doel kan geven en het met je eigen ogen kan zien. Heel goed om speelgoed te geven, zo raken ze niet verveeld en kunnen ze echt kind zijn.
    Ik hoop dat je fototoestel het deed, want je wilde kindjes fotograferen om bij je thuis op te hangen. Ik ben echt benieuwd naar foto's. Maar jou verhalen zeggen natuurlijk meer.

Ik wens je iedere dag een ervaring rijker.

kusje
    nathalie