De cultuurshock! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu De cultuurshock! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu

De cultuurshock!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Leoni

12 September 2009 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve allemaal,


Wow wat was dat heftig zeg. Al die eerste indrukken. Maar laat ik proberen alles in de juiste chronologische volgorde te vertellen voor ik jullie overrompel met de nu al vele verhalen die ik wil vertellen.

De reis ging goed. Slecht geslapen dat wel, maar weinig turbulentie en dan ben ik al helemaal gelukkig! Aangekomen in Bangkok stonden er al direct een aantal vriendelijke mensen klaar welke ons glimlachend verwelkomden. Op het vliegveld waren veel mensen met mondkapjes. Dit is hier een werkelijke hype i.v.m. de Mexicaanse griep. vervolgens was de eerste gedachten: Roken!! Dat wil wel na zo'n 14 uur reizen! Buiten kregen we een klap van de hitte en het zweet stond ons letterlijk binnen 10 seconden op de rug. Sigaretje gedaan, backpack uit de seal gehaald om te kijken wat het adres van het hotel was. En netjes een public taxi gepakt. Was nog een aardig lange rit naar het hotel vanaf het vliegveld. Om maar niet te spreken over onze schumacher chauffeur! De sturen zitten hier links en op de linker baan rijden normaal gesproken volgens de wet de langzamer rijdende auto's. Onze chauffeur reed echter van links, naar rechts, duwend, afsnijdend door het drukke verkeer van Bangkok. Inmiddels zijn we aan deze manier van rijden gewend, daar elke tuk tuk en taxi zo rijden!

Goed na met de taxi chauffeur te hebben gezocht vonden we na enige tijd ons hotel. We zitten in een echte backpackstraat. De kamer is netjes en modern, maar lang niet zo groot als op de plaatjes. Bovendien ben ik voor het eerst in mijn leven dolgelukkig met mijn lengte. Zo staat de douche voor mij perfect, maar Maurice moet even bukken voor het wassen van zijn haar.

We hebben ons even opgefrisd. Wat hier overigens niet helpt, want binnen een minuut ben je alweer heerlijk bezweet. Maargoed, daarna meteen de straat opgegaan op zoek naar een eettentje. We kwamen bij een backpack restaurant waar we een heerlijk Thaise maaltijd hebben genuttigd en wat cocktails hebben gedronken. Hierna zijn we Bangkok gaan verkennen.

We vroegen een tuk tuk chauffeur ons naar een leuke night market te brengen. Hij wist wel een leuke plaats waar maar weinig toeristen kwamen. Dit was erg leuk, we waren namelijk de enige toeristen op 1 stel na waar na even oogcontact direct een band was opgebouwd ;-)
We hebben hier vanalles gezien als hoe ze alle bloemenkransen voor de dagelijkse offers aan de goden maken, arme mensen die op straat sliepen, vriendelijke mensen het klinkt misschien wat saai als ik het zo schrijf, maar wat een indrukken. Ook was er een gigantisch beeld dat vereerd werd. Iedereen zit dan voor het beeld op hun knieen overal liggen bloemkransen en een soort priester zegt een gebed op in een soort marsmannetjes taal!

Na deze markt zijn we door een tuk tuk chauffeur naar een leuke bar gebracht: Do you like hawaian bar??? Waarop wij reageerden: sure sure. We werden afgezet en liepen het barretje binnen. Maurice moest nodig naar de wc dus ik bestelde vast wat drinken. Waarop een jonge meid van mijn leeftijd overdreven vriendelijk tegen me was. Ook behoorlijk handtastelijk. We maakten een praatje, waarop ze al snel door had dat ik niet wist waar ik beland was. Ze bleef vriendelijk en Maurice kwam inmiddels terug gelopen. Hij vroeg mij of ik wist wat voor bar dit was. Waarop ik zei een lesbiene bar? Nee een hoeren bar was zijn antwoord. Maakt niet uit of je man of vrouw bent dus. Maargoed na het drankje dus direct weggegaan. En inderdaad in de buurt waar we waren stonden overal hoertjes langs de kant van de weg. Sommige met een viezelijke opa erbij.

Er zijn hier zoveel tegenstrijdigheden en het verschil tussen arm en rijk is hier groot. Toeristen zijn de belangrijkste inkomens bron en de gemiddelde thai verdient tussen de vier tot zes euro per dag. Mensen gaan dus gekke dingen doen. Ze doen het vrijwillig, maar toch is het zielig dat die lieve meiden sex hebben voor geld.

Maargoed 's avonds lekker naar huis gegaan (ahum lees hotel). Moe van de reis en de eerste indrukken.

's ochtends lekker ontbijtje op bij dezelfde tent als het avond eten. Lekkere cocos fruitshake erbij en smullen maar. Daarna een toer gedaan met een tuk tuk chauffeur die ons naar een aantal tempels bracht die we van binnen konden bezichtigen. Wat een indrukken doe je daar op zeg! Ook kon hij het niet laten ons naar de winkeltjes te brengen met "suits for special price" en naar de jewely centre, wat later Jewelery centre bleek te zijn. We hoorde later dat deze mensen hier tankbonnen voor krijgen en dus dit om deze reden doen.

Onze Tuk Tuk chauffeur heeft ons uiteindelijk naar het hotel gebracht waar we samen zouden komen voor de Ko van Kessel fietstour. Erg leuk even een paar Nederlanders te zien. De tocht duurde in totaal 5 uur. We zijn met de fiets door de smalle gangetjes van China town gereden. Mensen die wonen in hun winkel, overal eten op straat, armoede, geluk, vriendelijkheid, zwaaiende kindjes, high fives, sawadee kha, knikken, lachen, heerlijk eten op plekken waar je normaal nooit zou eten alleen al om het feit dat je het als toerist niet kan vinden, longtail boot, leuk clubje, grappige thaise reisleidster "gaan we met die banaan, kijk uit voor hoofd, kijk uit brommer,pas op drempel". Stukje door een jungle achtig iets gereden dit was een smal weggetje van betonblokken met aan weerszijde water. Was echt super!

Daarna lekker wat gaan eten bij the Mango tree. Was minder dan omschreven in het boekje, maar het eten was wel erg lekker! Nu lekker opgefrist en zo naar lebua state tower waar we op de 70ste etage een drankje gaan nuttigen en wat leuke foto's gaan schieten. Misschien daarna nog even door china town/ de weekend market. Even afhankelijk van hoe we in de tijd zitten.

Zo dat was het weer voor nu. Sorry voor de ultiem lange zinnen, maar ik heb haast en wilde heel veel aan jullie kwijt!

Op naar de volgende briefing!!
De foto's moeten nog even op zich laten wachten. Redelijk lastig uploaden hier!


Een hele dikke smakkerd!
Bye bye

  • 12 September 2009 - 14:53

    Giuditta:

    Heey Meis,

    Wat een verhaal! Zo te lezen heb je in twee dagen al heel veel gezien en meegemaakt. Blijf genieten en ik blijf je volgen :)

    Kus

  • 12 September 2009 - 15:48

    O.T.:

    Hallo Schat,
    Ik ben zo heel erg blij dat we iets van jullie horen.
    Het is wel heel heftig!
    Ik zie het allemaal voor me. Hoe jij daar aan de bar zit te wachten op Maurice en dat jullie tot de ontdekking komen dat je in een hoerenbar beland bent. Voortaan eerst maar in het engels vragen, in jullie hotel, waar je op moet letten.
    Maar ja, zo maak je nog eens wat mee. Ik hoop dat je veel plezier hebt en je moet er maar echt voor gaan, ondanks armoe en rijkdom die je ziet.Let goed op elkaar liefs en een kroel van O.T.

  • 12 September 2009 - 15:52

    Nathalie:

    Wauw!
    Zo vet dat je het er zo naar je zin heb! Echt leuk man! Je bent echt al op veel plaatsen geweest.
    Mama vertelde dat ze je aan de telefoon had gehad. Maar nu lees ik het zelf al dat je continu zweet, en dat het er gewoon zo anders is. Ik denk dat het er veel meer anders is dan dat je had kunnen denken, haha.
    De foto's die je al ge upload heb zijn heel erg mooi, die gouden boeddha en die lieve kindjes. Echt leuk.

    Nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel plezier, en dat zal wel lukken denk ik.
    En wij houden heel erg veel van jou! En ik houd bij wat je stuurt!

    X Je zus Nathalie!

  • 12 September 2009 - 16:31

    Gerard En Mama:

    Wat leuk allemaal! En wat een leuke foto´s al. Ik ben nu al benieuwd naar de volgende brief!
    Heel veel liefs en geniet ervan want het gaat zo snel. Dikke knuf voor jullie van ons! XXX

  • 12 September 2009 - 16:57

    O.T.:

    Leuke foto. Jullie zien er stralend uit.
    Kroel xxxen tot meer foto"
    Ik vind het alleen jammer dat ik ze niet op kan slaan. liefs O.T.

  • 12 September 2009 - 22:35

    Michelle:

    Heej Leoni!

    Wat heb je al veel gezien en meegemaakt die eerste paar dagen! Ik zie je al helemaal voor me in die hoerenbar haha. Nou meis geniet ervan, voor je het weet zit je weer in dit koude kikkerlandje!

    Kus Mies

  • 14 September 2009 - 07:15

    Erwin:

    Hatsjikidee? :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Op naar het land van de glimlach!

Van 10 september tot 10 oktober zal ik mijzelf bevinden in Thailand. Hier bezoeken ik en mijn reismaatje Maurice o.a. plaatsen als Bangkok, Koh Chang, Phuket (1 dag), Koh Phi Phi, Krabi, Koh Samui, Koh Phangan, Hua Hin en we eindigen weer in Bangkok. Hier zet ik Maurice op het vliegtuig en ga ik zelf verder naar Lombok.

Eenmaal in Lombok ga ik vrijwilligers werk doen in een weeshuis (11 oktober - 8 november). Het weeshuis is opgericht en wordt beheerd door een Nederlandse stichting. Ik heb inmiddels een reisgenootje gevonden die daar per toeval dezelfde periode zit. Haar naam is La Toya. Na 8 november zal ik nog twee weken tot 22 november met haar rondtrekken door Bali en uiteraard nemen we de Gili Gili eilanden mee!

Hierna blijf ik nog een weekje op Bali waarna ik terugvlieg naar Thailand. Hier bezoek ik het Noorden van Thailand namelijk Chang Mai en verblijf ik nog wat dagen in Pattaya en Bangkok.

Klinkt toch behoorlijk goed he?!

Ben best benieuwd wat ik tijdens mijn reis allemaal tegenkom. Wat ik wel weet is dat ik grote dikke spinnen zal tegenkomen. En ik ben al zo ontzettend bang voor een klein spinnetje. Gelukkig heb ik de eerste maand een sterke man bij! De tweede maand / derde maand ben ik echter met iemand die net zo dol is op spinnen als ik. Dat wordt dus een echte survival!

Maargoed voor die enge spinnen krijg je ook weer iets terug! Denk maar aan de bijzondere cultuur, de mooie standen/natuur, de vriendelijkheid van de mensen, de mooe tempels, het heerlijke eten, het lekkere weer etc.

Kortom, ik heb er zin in!

Recente Reisverslagen:

23 November 2009

Weer terug in ons stormachtige koude kikkerlandje

08 Oktober 2009

De laatste dagen... snif...

01 Oktober 2009

Nog even een kort verslagje

30 September 2009

Wat een fijne tijd!

22 September 2009

Wat een hitte!
Leoni

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 88513

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Terug naar het land van de glimlach!

10 September 2009 - 18 December 2009

Op naar het land van de glimlach!

28 December 2010 - 30 November -0001

En dan ga je er maar wonen :-)

Landen bezocht: