Ik voelde de aarde bewegen... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu Ik voelde de aarde bewegen... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu

Ik voelde de aarde bewegen...

Door: Leoni

Blijf op de hoogte en volg Leoni

01 April 2011 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,


Sorry dat ik jullie allemaal zo lang heb laten wachten. Heb het allemaal zo druk gehad. Ben lekker met Tin naar Pai geweest. Vier leuke dagen gehad. Lekker geluierd bij het zwembad, hotsprings en watervallen bezocht en voornamelijk lekker gegeten en gedronken.

Verder heb ik de aardbeving in Myanmar gevoeld. Brrr... was best even spannend. Ik was aan het bellen met Jan Willem een NL die even buiten CM woont. Plots zegt hij: Een aardbeving... ik moet ophangen tuut tuut tuut. En mee voelde ook ik het. Ben naar buiten gerend en vergat zelfs mijn slippertjes aan te doen (ook totaal onbelangrijk). Daar stonden we dan met zijn allen op straat. Was best gezellig ontmoet je meteen je buren :-) Tijdje staan kletsen, want je moet nooit direct naar binnen na het voelen van een aardbeving. Uiteindelijk bleek het in Myanmar te zijn 250 km bij ons vandaan.

Verder alles geregeld m.b.t. tot mijn werkvergunning en visa. Alles is nu geregeld!

En woehoe mijn highlight: Het pakketje van Mama, Gerard en Naatje! Wat een pret, maar werkelijk te gek! Ik had het gevoel dat ik tussentijds moest stoppen omdat ik me net een verwend kind met kerst voelde! Maargoed uiteraard kon ik mezelf niet bedwingen en heb ik alles achter elkaar opengemaakt. Heerlijke rookworst, bifiworstjes, kaas!!, salami, chorizo, peppadew bolletjes, haring in tomatensaus, haring in pepersaus, spekkuikens voor pasen, mijn rok, mijn salsa schoentjes, een geweldig mooi nieuw truitje, een toilettas, mooie sierraden en makeup en ik ben bang zelfs nu nog wat te vergeten. Ik was net een verwend prinsesje en mijn vriendinnen zijn uiterst jaloers :D

En vandaag jaja: Mijn eerste werkdag! Wat was het leuk maar wat voelde ik me nutteloos :-) het is zomerkamp wat in feite inhoud de kinderen entertainen t/m 15 mei omdat de ouders werken. Uiteraard alleen tijdens schooltijden. Ik was er veel te vroeg, half 8 zoals afgesproken in het contract. Meteen werd verteld dat gezien het zomerkamp was dat we wel wat later mochten komen. De kinderen komen pas om 9 uur. Ik was direct blij. Dat betekend de komende 1,5 maand om kwart voor 7 mijn bedje pas uit :-) Verder naar de tuin van de koningin geweest. Wat niet meer is dan wat kassen met bloemen. Maargoed de kids vonden het leuk! Bij terugkomst gegeten, waarna de kids gingen slapen en ik 110 apenoren heb zitten uitknippen om me minder nutteloos te voelen. Daarna film gekeken gedurende 15 minuten. Een snack gegeten met de kids. In de ballenbak met de kids en toen was de dag om 4 uur al voorbij. Lekker optijd thuis dus. Ga zo lekker buritos eten met wat couchsurfers dus het is een niet al te lang blog. Moest alleen even jullie op de hoogte stellen!

Nicole
1 april begint mijn echte leven en dat is dus vandaag :-)

Eefje
Ja woehooeeee kaas!! Mijn dak is gemaakt en het vocht is uit mijn laptop verdwenen.

danielle
Ja heel krom inderdaad gelukkig is het weer nu weer super en staat mijn airco weer te loeien :-) Gaaf he mijn job. En alle kindjes zien er hier zo poepig uit.

geert en angelique
Op kaas wordt je heel gek als je het niet meer hebt. Dan weet je pas wat je mist ;-) Op een dag verlaten de vogeltjes het nest. Maar hij zal echt nog wel langskomen. En een beetje rust is ook niet verkeerd toch? Voorlopig heb ik genoeg lekkers, maar doe vooral wat je niet laten kunt :D kosten van een pakketje versturen zijn wel hoog meot ik zeggen...

O.H.
Hoi opa, niet zo sarcastisch over het mooie Thailand. Zo gaat dat nu eenmaal hier. Alles op het gemakje! Ga binnenkort langs nog een fietsen zaak kijken wat ze daar zeggen. En anders: mai pen rai (het maakt niet uit).

OT
Zoveel slechts heb ik toch niet gedaan? Karma?

Corrie en Leen
Gelukkig is mijn dak gemaakt. En geloof me hier rijd je met plezier 20 minuten voor fatsoenlijke kaas. Heb nu echter een scooter dus gaat het wat sneller.

Elise
Mijn reactie is nog vele malen later ;-) Wat gaaf dat je opleiding je zo goed bevalt. De juiste keuze dus. Mijn zusje komt in Juni deze kant op. Weet jij al of je komt? Hoe is het met je huisje? Heb je Suzanne al gesproken?

tante Lian
Ja maak het jullie wel moeilijk inderdaad. Maargoed worst e.d. is moeilijk te verkrijgen dus dat is altijd goed. Maargoed ik heb een voorraad unoxworst ;-) Jammer dat jullie niet zo ver willen vliegen hihi. Agh voor je het weet is het volgend jaar maart. Heerlijk spanje en de villa!

mama
Het was super in Pai zie de foto's op facebook! Augustus is onmogelijk geen vakantie helaas... Hier is het zomer whihi. Bedankt nogmaals voor alle geweldigheden in mijn survival pakket!

Kus!

Esmeradla
Maakt niet uit was zelf ook heel laat! Fijn dat je geen last meer hebt van dat stomme gal gebeuren! Ik hoop snel een foto te zien van djilan dat hij staat!

Geen caramel chocolade helaas :-(
Klok hier is gelijk gebleven! Hoe was zijn eerste dag in het kinderdag verblijf? Ja kan goed gecombineerd worden beide jobs :-)

gerda keij
Wat leuk dat je mijn blog leest! En was leuk dat mijn mama zo trots is dat ze het doorstuurd!
Ga nu snel burritos smikkelen!

  • 01 April 2011 - 12:17

    Nathalie:

    Jaa was wel ff schrikken he die aardbeving, lijkt me zo vreemd om dat te voelen.
    Steeds als ik weer iets van je lees voel ik me nu nog beter nu ik weet dat ik naar Thailand gaaa :)
    Nog 65 daagjes!
    xxx

  • 01 April 2011 - 12:20

    Denise:

    Das schrikken als je een aardbeving voelt.
    Heel veel succes en werkplezier bij de kinders, heb het idee dat je het leuk ga krijgen.

    Groetjes Denise

  • 01 April 2011 - 12:42

    Mama En Gerard:

    Heej schat, wat fijn dat je zo blij bent met je pakketje. En ja, Naatje is ook zo blij dat ze naar je toe mag. Ik vind het best een beetje eng hoor dat ze alleen gaat met het vliegtuig. Ze heeft haar spuiten al gehaald. Wat is ze toch een kanjer he? En jij ook! Knap hoor zoals jij alles onderneemt en doet. Ook Josh vind het helemaal niks dat ze een hele maand weg blijft. Maar hij mag dan ook later, als Nathalie terug is, met ons op vakantie. Hou er maar rekening mee dat Nathalie ook Josh stevig zal missen als ze bij jou is hoor. ´T is een echt klef maar ook zeker, leuk stel.
    Volgende week gaat hij zijn auto ophalen. Die aardbeving heb ik afgeblokt anders word ik helemaal gek.
    Wel heb ik voor alle zekerheid een annuleringsverzekering afgesloten voor de reis van Naatje.. Ik hoop uiteraard dat ik die echt voor niets heb genomen. Natuurlijk ben ik trots op jou! Ik kijk nu al uit naar maart volgend jaar! Dat ik je eindelijk in mijn armen helemaal fijn kan knuffelen. Pas goed op jezelf en tot gauw op Skype! Hou zoveel van je!

  • 01 April 2011 - 13:47

    Eefje:

    Wat onwijs fijn dat je werk bevalt!
    Hebben jullie last van de overstromingen? Op tv geven ze slecht reisadvies op het zuiden van thailand! Hopelijk valt het bij jullie mee! Al is aardbeving natuurlijk ook stik spannend ;)
    Have fun en tot de volgende blog ;)

    xxx

  • 01 April 2011 - 22:20

    Suzanne:

    hey lieve meid,

    sorry dat ik niet mee heb gelezen,
    beetje druk allemaal :(

    maar weet dat ik je mis hier,
    het is heel anders zonder jou! Sta nog weleens op mijn plekje te roken...en inderdaad :P

    Ben blij om te lezen dat het allemaal goed met je gaat! Je verdient het enne bedankt voor je kaartje hey :D

    dikke kus,
    knuffy

  • 02 April 2011 - 07:08

    Danique:

    Heeey Leo!

    Da's weer ff geleden dat we een verhaaltje van je hebben gekregen.
    Mijn pakketje is onderweg... tenminste, als ze deze niet onderscheppen met al dat lekkers er in.... Geduld is een schone zaak! ;o)

    Dikke kus Danique

  • 02 April 2011 - 07:39

    Elise:

    Hey mop,

    Kan me voorstellen dat het schrikken was om een aardbeving te voelen! Gelukkig was het 250 km verderop... Fijn dat jullie heerlijke dagen in Pai hebben gehad en dat alles mbt werk geregeld is! Kindjes entertainen moet geen probleem zijn met jouw vrolijkheid!! Ik heb nog geen reactie van Suus... Leuk dat Nathalie naar Thailand komt! Voor mij wordt het een lastiger verhaal ivm opleiding en geld, dus weet nog niet of het gaat lukken... Hier is het nu ook heerlijk weer, dus ik ga lekker naar buiten en genieten van de Nederlandse zon!

    love you kussss

  • 03 April 2011 - 08:05

    Corrie En Leen:

    Hey Leoni,

    Lijkt me ook wel een raar gevoel als je een aardbeving van 250 km verder voelt, laat staan als hij in het verleden in Thailand dichter bij huis is geweest niet teveel over nadenken!

    Fijn dat je nu een scooter hebt hoewel fietsen wel goed voor je is. Eindelijk je nieuwe baan beproeven wel leuk met die kleintjes!

    En je bent weer verwent met je pretpakket geniet ervan je denkt dan ook nog een beetje aan Nederland.
    Wel leuk dat Nathalie naar je toe komt dadelijk wilt ze ook niet meer terug naar Nederland.

    Veelliefs Corrie en Leen

  • 07 April 2011 - 16:40

    Geert En Angelique:

    Hey kanjer,het gaat maar door he dat avontuur van jou. Mijn vriendin leest je blog ook en ze vind het een spannend verhaal tot nu toe hahaha. Ik hoop wel dat de aarde een beetje z,n gemak houdt want het moet wel leuk blijven natuurlijk . En dat paketje da kom wel goed hoor meissie. En maart da duurt wel erg lang hoor!!! Al die positievelingen die zeggen dat het snel is !!! HET DUURT NOG EEN JAAR. Maar ja jij hebt wel een fantastisch leven daar dus zal het voor jou voorbij vliegen doeii lieverd

  • 08 April 2011 - 12:58

    Tante Lian:

    Hoi Leoni,

    Dat zal vast wel schrikken zijn zo'n aardbeving gelukkig ver weg kun je nagaan wat het in Myanmar voor gevoel was.
    Bij mijn nicht in New Zealand was het in januari in haar woonplaats al het serviesgoed kapot stukwerk van de muren en ga zo maar door, was een grote ravage.
    Tis wel te hopen dat het daar bij jullie in de buurt niet gebeurd hoor.
    Verder ben ik benieuwd hoe het nu verder is met je werk bevalt het nog steeds? Vast wel denk ik maar dat zal ik wel lezen op je volgende blog ;)

    Veel liefs tante Lian xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leoni

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 88512

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Terug naar het land van de glimlach!

10 September 2009 - 18 December 2009

Op naar het land van de glimlach!

28 December 2010 - 30 November -0001

En dan ga je er maar wonen :-)

Landen bezocht: