Help Leoni de zomer door Giro 555! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu Help Leoni de zomer door Giro 555! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu

Help Leoni de zomer door Giro 555!

Door: Leoni

Blijf op de hoogte en volg Leoni

10 April 2011 | Thailand, Chiang Mai

Lieve, lieve, lieve mensen,

Stop dit is asociaal! Weer een geweldig pakketje gehad van mijn lieve ex collega Danique! Wederom een "red Leoni pakket". Heerlijk eten: Pindakaas van Calve, Zaanse Mayonaise (ik eet zo een eitje met mayo die niet zoet is whahahaha), nog meer bifi worstjes :-) , drop, stroopwafeltjes (ze zijn al op), Belgische chocolade pudding, milka chocolade en leverpastei! Daarnaast geweldige glossy's en een Novelle pen (please zeg dat ik niets geweldigs nu vergeet). Kijk dat bedoel ik nou ik ben al zo verwend dat ik soms bang ben dat ik vergeet wat ik gehad heb. Mijn koelkast is volgepropt met Nederlands eten! Ik begrijp de goede bedoelingen en mij hoor je niet klagen, maar ik voel me enigzins verwend. Mijn huisbaas ziet steeds groen en geel van jaloezie als ik weer eens een pakketje heb ontvangen en verteld me dat ik wel heel veel geluk heb. Gister vroeg hij me of er misschien nog een pakketje onderweg was. Ook probeert hij zichzelf uit te nodigen voor een Hollands avondje. Begrijp me niet verkeerd het is een Duitser, hij is medio 60 en is getrouwd ;-) Daniqueje ontzettend ontzettend ontzettend bedankt ik vind het helemaal geweldig :D

Oke dat was even een korte mededeling. Mijn eerste volledige werkweek hoe is dat gegaan. Verassend genoeg ken ik al bijna alle namen van mijn kindjes. Er zijn drie nieuwe mannen in mijn leven waar ik verliefd op ben genaamd: Tonnam, Tak en Pluem. En mijn Thaise coteachers zijn aardig. Een topjob en ik ben ontzettend gelukkig! Deze week was het thema dieren. Uiteraard dus ook naar de dierentuin geweest hiephoi daar was ik nog niet eerder geweest. Echt relaxed diertjes kijken is het niet met zoveel kids. Ik geloof dat ik wat koalas heb gezien haha oh en een zeehonden show. Vrijdag hadden we Songkran viering heel bijzonder omdat we ook een ceremonie hadden vooraf waarbij iedereen bloemkransen omkreeg en nat gespetterd werd. Ook kregen de oudere mensen een soort offer waar wonderbaarlijk genoeg ook een flesje whiskey in zat. En daarna was het een groot water gevecht. Uiteraard moesten alle kindjes mij hebben totdat juf Leoni de tuinslang in handen kreeg gna gna gna. Iedereen was doorweekt! Ontzettend leuk ik voelde me weer net een klein kindje :-) En nu... mijn eerste betaalde vakantie!!

Deze week is het heel de week Songkran. Er zullen dus nog vele watergevechten volgen. Ik heb al een groot waterpistool aangeschaft en een bloemen shirt gekocht (dat is traditie hihi). En Grenzeloos komt donderdag aan!

Gister avond samen met Denise (mijn Nederlandse vriendinnetje) en Bee (haar vriend en een vriend van Tin) gezellig gaan bowlen. Voor beide heren was het de tweede keer. Het eerste potje heb ik gewonnen hihi. Het tweede en derde potje gingen ik en Tin voor de gezamelijke winst tegen Denise en Bee. Eerste keer won ik van Denise en Tin van Bee. Het tweede potje verloor Tin van Bee maar won ik van Denise. Whahahahaha. Daarna nog gepooled en toen terug zu casa. ofwel glab baan op zijn Thais.

Nou lieve mensen ik ga heerlijk mijn boterhammetje met ei en zaanse mayonaise eten die naar me aan het loeren is.

Nog twee wetenswaardigheidjes:
- Ik hoor net op Channel Newsasia over het drama wat in Alphen heeft plaatsgevonden. Ons kleine landje was op het nieuws in heel Azie! En ik zag de Albert Heijn. Wat ontzettend erg bah!
- Het is hier inmiddels zo warm dat als ik op mijn scootertje zit het voelt alsof er iemand met een hete fohn in mijn gezicht blaast! gelukkig heb ik een ruitje voor mijn gezicht!

Tot snel!

Nathalie
Was inderdaad heel spannend die aardbeving. Nog 56 nachtjes honneponnetje! Ik kijk er zo naar uit. Bij alles wat ik doe denk ik: oh dat ga ik straks ook met Naatje doen. In Bkk willen we de fietstoer doen en naar een attractiepark. En daarna lekker naar Chiang Mai :-) je gaat Yui net missen die komt een uur nadat jij weer vertrekt aan. De tijd vliegt! Ik zie je snel liefie!

Denise
Dank je wel voor je leuke berichtje ook op facebook! Heb het inderdaad super met de kindertjes! Echt mijn ding!

Mama en Gerard
Dat vliegen stelt niets voor het is instappen en uitstappen. Ze is 16 en ze heeft een mond waarmee ze kan praten! Top dat ze haar spuiten al heeft! Kan me voorstellen dat Josh het niets vindt. Maar des te leuker als ze elkaar weer zien. Ik ben benieuwd of ze hem gaat missen. Ik denk dat er teveel nieuwe dingen zijn hier om hem te kunnen missen :D Josh heeft een auto? Mijn zusje wordt groot zucht... Ik hou ook ontzettend veel van jou!
Kus!

Eefje
Wij hebben geen last van overstromingen. Dat is in het Zuiden. Hier zijn teveel bergen en dalen voor overstromingen :-) Als het hier overstroomd is het nooit hoger dan kniehoogte. Dus no problemo. Maar we hebben hier veel toeristen vanwege de overstromingen en natuurlijk vanwege Songkran. Schijnt hier het leukste te zijn!
Kus

Suzanne
Hoi meis bedankt voor je lieve berichtje op hyves. Ben benieuwd of je mijn berichtje terug hebt gelezen. Mag niet meer zo lang duren hoor. Mis je!
Kus!

Danique
Ik denk dat je een blog gemist hebt. Had op mijn vorige blog geen reactie van je. Al moet ik zeggen dat er inderdaad 10 dagen tussen zat. Ik probeer elke week te schrijven. Maar het neemt altijd aardig wat tijd in beslag dus moet er altijd echt even voor gaan zitten. Op een luie zondag als vandaag is dat no problemo. Ik heb een nieuw stopwoord... zucht. Ik heb je pakketje gehad en het was super! Mijn eitje met mayo net op in 1 woord geweldig hihi. Thanks!!
Kus

Elise
Ja ik was ook blij dat het 250 km verderop was. In Chiang Rai heeft het 4 dagen lang gebeefd. Dat is 100 km hier verderop. Heb inderdaad genoeg energie voor de kids al was ik vrijdag bijna met de kids in slaap gevallen tijdens hun middag dutje haha. Wel bij mijn nieuwe liefde Tonnam. Ik heb inmiddels reactie van Suus. Ik hoop dat het je wel gaat lukken. Was gister foto's aan het kijken van ons :-) mis jou! Genietze van het Hollands zonnetje!
love you too!

Corrie en Leen
Er zijn nog nooit zware bevingen geweest in en rondom Chiangmai. Dus ik verwacht ook niet dat dat gaat gebeuren. Bovendien is een Tsunami onmogelijk waar ik zit. Bovendien weet ik exact wat te doen bij een aardbeving haha. Heb me volledig ingelezen. ik wil mijn fiets wel laten maken ik ga nog eens een fietsenmaker opzoeken waarvan ik heb gehoord dat ze goed zijn. Vind fietsen wel fijner alhoewel dat nu niet te doen is door de hitte.
Inderdaad super dat mijn zusje mag komen! Tel de dagen af.

geert en angelique
Het avontuur gaat inderdaad maar door. Er zijn maar weinig momenten dat ik me verveel. Leuk dat een vriendin mijn blog ook leest. Stiekem lezen volgens mij best veel mensen mijn blog. Krijg soms al fanmail haha :-) Een jaar min anderhalve maand. Of wel nog ruim 10 maanden. Ik zit er inmiddels al een krappe 4 maanden dus bijna op een derde :-) Valt best mee toch!
Voor mij vliegt de tijd inderdaad. Alhoewel ik zo veel doe dat ik me soms niet kan voorstellen dat een bepaald iets nog maar twee maanden geleden is. Lijkt een eeuwigheid terug doordat ik zoveel dingen mee heb gemaakt daarna.

Tante Lian
Ja ik kan me ook voorstellen hoe angstig mensen in Japan moeten zijn geweest. Inderdaad in deze blog hoe mijn werk me bevalt :-) Geef een knuffel aan Joris van mij.
Kus

  • 10 April 2011 - 03:43

    Leoni Van Leeuwen:

    Oke Danique je hebt gelijk inderdaad ruim twee weken de vorige keer... Sorry :-)

  • 10 April 2011 - 07:03

    Elly Mol:

    hoi Leoni

    Ik lees dat je het nog steeds heel goed naar je zin heb daar, gelukkig.
    Maar wel leuk als ze je de nederlandse pakketjes steeds toe sturen, maar.
    Zo wen je nooit aan het thaise eten he. haha.
    Nee hoor, grapje, groot gelijk hebben ze.
    Je moederland vergeet je toch niet ,met al dat lekkers
    Maar fijn dat het goed met je gaat , en met de kindjes van je werk.
    Ik lees steeds al je verslagen .
    Vind het heel leuk wat je daar allemaal mee maakt.
    En leuk dat je zusje van de zomer naar jouw gaat komen.
    Leuk vooruitzicht.
    Nou ik wens jullie nog alle geluk daar.
    En ik blijf lekker lezen.
    vele groetjes van Elly Mol

  • 10 April 2011 - 07:17

    Hey Meissie,:

    Wat fijn om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt!

    Een collega van mij is onlangs 7 weken in Thailand geweest, we hebben het regelmatig over jou haha

    Ik ben wel een beetje jaloers op het warme weer, maaaaar het is hier ook al een paar dagen warm (jaja 20 graden).

    Nou meissie, geniet er lekker van en ik ga mn verjaardag eens vieren ;)

    Dikke kuss vanuit roosendaal

  • 10 April 2011 - 07:18

    Ojaa:

    ik vergeet mn naam erbij te zetten en aangezien de helft hier uit roosendaal komt kun je natuurlijk lang raden van wie nou het berichtje komt haha..

    nou het is...monique & Felice

  • 10 April 2011 - 09:20

    Eefje:

    Wat onwijs fijn om te lezen dat je het daar zo naar je zin heb!
    Je heb je plekkie wel gevonden zie ik ;)
    Hopelijk kom je snel een keertje eens weer naar het koude holland ;) we missen je onwijs

    dikke kus en knuffels

  • 10 April 2011 - 09:39

    Danique:

    Hey! Fijn dat het pakketje aan is gekomen én al vrij snel moet ik zeggen. Toen ik het naar de AH bracht zei het vrouwtje wel dat ik er rekening mee moest houden dat een pakketje met levensmiddelen misschien wel onderschept zou worden... maar gelukkig niet!
    Geniet lekker van al het lekkers!

    Hier alles goed. Dit weekend is het stralend weer, dus daar wordt een mens vrolijk van! Op het werk alles goed, heb het onwijs naar m'n zin daar!
    Eind april komen de Novelle-meiden bij me eten, dus zal ze allemaal lieve groetjes van je doen!

    xx Danique

  • 10 April 2011 - 10:39

    Esmeralda:

    Lieve schat. Ik reageer ff snel omak je ontzettend maar ook ontzettend mis....

    Liefie ben zoooo blij da jij gelukkig bent daar..

    Lieverd denk aan je en hoop je snel op skype te spreken en stuur je snel een mail of langer bericht

    Xx

  • 10 April 2011 - 17:46

    Corrie En Leen:

    Hey Juf Leoni,

    Wat fijn dat je daar gelukkig bent met je nieuwe baan! leuk hé, van die kleine mannekes waar je spontaan verliefd op wordt. Als ik dit schrijf is het hier ook heel mooi weer wel niet zo warm als daar maar deze temperatuur voelt heerlijk aan.
    Je bent nog steeds goed met bowlen eigenlijk niet eerlijk voor de manen.
    Heb je verteld dat je in Nederland dikwijls wedstrijd deed bowlen.

    Heelveel liefs Corrie en Leen

  • 11 April 2011 - 07:53

    Elise:

    Hey lieverd,

    Echt super dat je eerste werkweek zo goed is gegaan en dat je zulke leuke kindjes in je klas hebt. tja naar de dierentuin en watergevecht blijven leuk!! hihi Wat heerlijk dat je koelkast weer vol hollands eten ligt dankzij Danique, dat wordt smullen :)
    Ben benieuwd naar de opnames van grenzeloos. Hebben ze niet iemand extra nodig om de snoeren van de camera uit de knoop te houden ofzo? Dan help ik ze graag!! Meis, weer heel veel plezier en succes.
    ik mis je... love you kussssss

  • 12 April 2011 - 08:30

    Mama En Gerard:

    Hoi lieve schat, fijn met al die lieve kleintjes om je heen! En wat een verwennerij zeg van Danique! En Steven komt donderdag naar jou toe en die brengt ook iets mee van ons. Hij is hier nog geweest om een doosje op te halen.
    Dit keer geen eten hoor! Maar je vind het vast wel leuk. Ik heb aan Steven gevraagd of de doos die hij voor jou mee wil nemen, 1,50 m hoog mag zijn en 60 kilo mag wegen. Maar helaas dat kan niet dus ik blijf dus thuis :( ..dus. Gisteren was het hier heerlijk weer, 23 graden maar liefst. Lekker met een vriendin naar de stad geweest en toen kwam ik Hey meissie nog tegen bij de Hema met Felice! Leoni, wat is dat een prachtig kindje! Ze lag te slapen als een roosje in de wagen, zo lief! Hoe gaat het eigenlijk met Tin en je andere vriendinnen? Weet je dat ik er gisteren pas achter kwam dat Bangkok wel 700 km van Chiang Mai af ligt? Dat is wel een eind met de trein zeg! Natuurlijk weet ik dat Nathalie 16 jaar is en geen kind maar lieve schat jij bent 24 en ik maak me nog zorgen over jou! Wat erg he Leoni wat er gebeurd is in Alphen a/d Rijn! Dan denk je dat je veilig bent in Nederland. Zo zie je ook maar dat er overal erge dingen kunnen gebeuren en dat je daar niet naar moet leven want dan heb je geen leven meer. Maar een beetje ongerust zijn mag ik toch soms wel? Ik kijk uit naar maart! Ik mis je en droom zo vaak over je! Hou van jou, zoveel! Zie je gauw op Skype? Dikkeknuffe kus XXXXXXXX

  • 17 April 2011 - 20:29

    Essie:

    Liefie is het weer echt zo zoals me tel aangeeft al meer als een week 35gr en heel veel omweer..

    Lieverd hoe is het nu gv er is..

    Wanner ben je vaak op skype
    X

  • 19 April 2011 - 19:03

    Tante Lian:

    Hoi Leoni,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt op je werk, ik zie je al bezig met die tuinslang naar die kindjes :) wat zul je genoten hebben haha.
    Het is zeker wel gezellig nu de mensen van grenzeloos er zijn is weer eens wat anders.

    Liefs en een dikke kus tante Lian xxx

  • 20 April 2011 - 17:04

    OT:

    Hallo Leoni,

    Zijn de mensen van GV al weg? Was het leuk?
    Ik zou je onderhand wel eens op Skype willen zien. Kun je niet een afspraak maken met mij?
    liefs van OT


  • 02 Mei 2011 - 15:54

    Lisa:

    Joehoe?!?!?

  • 04 Mei 2011 - 19:16

    Djilan:

    hi Tante Leoni hihi

    ik wilde u even een viritueel kusje komen geven...

    mama zou mailen maar is er beetje bij ingeschoten, maar komt goed..

    hier gaat het goed.. ik kan sinds een weekje zelf gaan staan ik loop nu overal heen enkan overal bij en ga steeds meer woordjes zeggen buikje paardje nijntje bal koetje happen stappen pakken hebben hahahaha en nog meer goed he...

    hoe bevalt het in Thailand is het beetje lekker weer en hoe gaat het met werken en de kindjes daar en met je mannetje mama is benieuwd naar heo het nu met je gaat..

    dikke kus van mij en ook van mijn mama

  • 06 Mei 2011 - 15:39

    El:

    Wij zijn ook reuzebenieuwd

  • 12 Mei 2011 - 07:48

    Nathalie:

    jaa!! ik heb er ook onwijs veel zin in!
    het komt al zo dichtbij..
    nog maar 23 daagjes en dan vlieg ik naar jou toe! Als ik eraan denk word ik zelfs een beetje zenuwachtig, hihi. Ik ben zo blij als ik je eindelijk weer zie. Nu eerst nog de examens goed maken en daarna kan ik met een gerust hart naar Thailand en kunnen we 4 weken lang plezier maken!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leoni

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 88513

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Terug naar het land van de glimlach!

10 September 2009 - 18 December 2009

Op naar het land van de glimlach!

28 December 2010 - 30 November -0001

En dan ga je er maar wonen :-)

Landen bezocht: