Elk huisje heeft zijn kruisje... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu Elk huisje heeft zijn kruisje... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu

Elk huisje heeft zijn kruisje...

Door: Leoni

Blijf op de hoogte en volg Leoni

07 Mei 2011 | Thailand, Chiang Mai

Hoi lieve lieve mensjes!

Dat jullie niet ongerust waren of ik nog in leven was! Heb een maand niets van me laten horen. Ontzettend druk gehad; School, Grenzeloos Verliefd en Thaise les!

Op school gaat alles goed. Momenteel moet ik mijn kindjes twee weken missen. Zomerkamp is voorbij en ik ben nu bezig met alle lessen voor te bereiden voor het 1e semester. 2/3 van mijn kids ken ik al en dat zijn schatjes! Maar 1/3 ken ik nog niet omdat ze niet met het zomerkamp aanwezig waren. Ik ben zo ontzettend nieuwsgierig! Mijn kids moeten na het 1e semester het voledige ABC kennen + een woord per letter, tot 10 kunnen tellen en een vierkant, driehoek en circel herkennen en benoemen. Na afloop worden ze getest best spannend dus!

Zelf ben ik ook druk bezig met het leren van de Thaise taal. Ik heb nu een nieuwe lerares omdat mijn werkuren niet meer in het schema van mijn andere lerares pasten. Ik heb nu drie keer per week les op di, wo en vr van 6 tot 7 en deze frequentie werkt heel fijn. Ik had gister ook voor het eerst het idee dat ik het al aardig begin te leren. Mijn lerares sprak enkel Thais en ik begreep haar. niet alle woorden maar zo'n 80% waardoor ik met een beetje logisch redeneren alles begreep.

Grenzeloos verliefd was hetzelfde als voorheen veel filmen alle nieuwe dingetjes plantjes kopen, rondleiding door het huis, Tin aan het koken, mijn school, mijn (half) Nederlandse kindjes, scooter rijden etc. en elle lange interviews in de snikhete zon. Ook best pittige dingetjes. Tin houdt zo nu en dan weleens van een drankje. En hij kan daar niet zo goed tegen. Wordt hij chagerijnig enzo. Niet dat hij me iets aan zou doen of iets dergelijks, maar het zorgt soms weleens voor een ruzie. Over dit soort dingen praat je niet elk huisje heeft zijn kruisje en ik wil het thuisfront uiteraard niet ongerust maken. Wel praat ik hierover met mijn vriendinnetjes hier in Thailand. Evenals dat zij met een dingetjes bij mij komen. We zouden hier zo een sex and the city serie kunnen opzetten :-) Nu moest ik ook een drankje doen met Denise mijn Nederlandse vriendinnetje hier. Uiteindelijk zijn ik en Tin afgepeigerd naar huis gegaan, maar Denise bleef nog met de GV ploeg. Jullie voelen hem al aankomen. Na een behoorlijk aantal drankjes begon ze te vertellen over het feit dat ik en Tin weleens ruzie hadden etc. Dat hij soms teveel dronk etc. Ook vertelde ze, over het feit dat Tin twee zoons heeft. Tin is toen hij 23 was getrouwd met een meisje van 14 een georganiseerd huwelijk wat heel normaal is hier in de bergstammen. Op die leeftijd heeft hij ook een kind gehad. En een paar jaar later nog 1. Inmiddels is hij twee jaar gescheiden. Hij heeft mij dit alles verteld op dag twee dat ik hier in Thailand was. Gezien het niet echt een normale zaak is voor NL begrippen. En ik baalde van het feit dat ik dit wist voor ik hierheen vertrok heb ik jullie nooit iets verteld, omdat ik bang was dat jullie zouden twijfelen aan Tin o.i.d. Hij ziet zijn zoons niet heel af en toe ziet hij ze vijf minuutjes. Na een scheiding blijven de kids hier bij de moeder en vervalt het contact tussen de ouders. Tin heeft het hier heel vaak heel moeilijk mee. Ik heb inmiddels contact met zijn exvrouw en probeer te regelen dat we de kids binnenkort toch een keertje mee mogen nemen naar de dierentuin. Ze heeft aangegeven dat dit goed is maar nog geen reactie gegeven op wanneer. Heel spannend dus en toen Tin las dat het goed was begon hij heel hard van blijdschap te huilen.

Maargoed de volgende dag dus leuke confrontaties gehad in het interview. Ugh. Heerlijk als de vuile was voor heel NL buiten gehangen wordt. Tin zelf was blij dat hij niet meer hoefde te liegen dat alles altijd roze geur en manenschijn was, maar ik had het liever niet zo gehad. Wellicht de perfectionist in mij o.i.d. Daarna was het de laatste 2 dagen ook niet heel gezellig meer. Maargoed jullie kunnen het beter hier lezen dan dat jullie straks ineens op televisie dit zien. Misschien dat ik daarom ook zo lang niets geschreven had, omdat ik wist dat ik hier iets over moest zeggen. Na mijn interview liep ik naar mijn nietsvermoedende schatje ik riep hem en vertelde hem alles wat Denise had verteld met een trillend half huilend stemmetje hij trooste mij en uiteraard stond de gv camera er boven op! Vervolgens samen sterk voor de camera als een waar team. Geloof dat ondanks hoe kut ik me voelde Stevie een dansje van geluk maakte gezien de emoties die te zien waren. Ook goede emoties oprechte lieve kusjes voor de camera en geen Stevie die riep: kunnen jullie dat nog eens over doen? En nog eens, en nog eens ugh.

Inmiddels met Denise gesproken die nadrukkelijk had gezegd tegen GV dat ze dit niet mochten gebruiken (beetje naief). Het speet haar ontzettend en een paar dagen later stond ze voor de deur met een fles witte wijn, rookkaas met rode peper en een lief kaartje met aan 1 kant 100 keer: het spijt me en aan de andere zijde 100 keer: Ik ben stom. Moest hier wel om lachen en we zijn dus nog steeds vriendinnetjes! Ook heeft ze nog boze berichtjes gestuurd naar Stevie hihi.

Maargoed tussen mij en Tin gaat het nu goed. En heb het gevoel dat we alleen maar een sterker team zijn na de komst van GV. Volgende maand wordt hij gedoopt! Dat gebeurt hier op latere leeftijd. En raad eens: Na zijn doop mag hij niet meer drinken :-) WHUAHUAHA. Hij is nu in zijn dorp om te bidden (vrijdag - zondag). Volgens mij iets dat zijn broer georganiseerd heeft. Zijn broer was onze chauffeur tijdens GV en heeft alles meegekregen. Hij heeft alles tegen zijn ouders verteld en Tin belde me gister dat zijn ouders zo ontzettend kwaad op hem zijn dat hij gewoon moest huilen. Hij vertelde me dat zijn ouders normaal nooit boos worden maar dat zelfs zijn vader kwaad was. Drinken is namelijk eigenlijk al verboden voor de doop maar wordt nog door de vingers gezien. Zijn ouders hebben hierop besloten dat hij volgende maand gedoopt wordt. En geloof me; ouders wil is wet hier!

Ik zie de ongeruste telefoontjes wel tegemoet en de kwade berichtjes waarom ik dit alles niet eerder heb verteld.

Verder blijf ik nachtmerries hebben dat ik terug moet naar Nederland. Heel vreemd.

Gister heeft het hier heel hard geregend. Ik had het gevoel dat ik over water kon rijden met mijn scooter. De straten leken net rivieren op sommige plekken. Dit door verstopte goten. Chiang Mai leek ineens op Venetie. En ja ik reed heeeeeeeeel voorzichtig. Was helemaal doorweekt. Kreeg direct een grote heerlijk ruikende handdoek toen ik in een restaurantje aankwam.

Vandaag schijnt de zon weer volop. De laatste dagen is het heerlijk weer tot een uur of 4 en daarna barst de hel los haha. Ontzettend hard onweer. Geloof dat oma het niet echt naar haar zin zou hebben hier :-) Het is dat Tin naast mij ligt en mij heel lief over mijn hoofdje aait anders had ik zo onder het bed gedoken. Ook ben ik twee keer ziek geweest de afgelopen maand. Eerst een neus en oorholte ontsteking waarschijnlijk door Song kran (wat heeeeeeel gaaf was vertel ik zo over) en daarna weer een voedsel vergiftiging (gelukkig niet zo erg als de laatste keer). Tin was dit keer gelukkig thuis en heeft heel lief mijn kots geruimd, mijn hoofdje nat gedept met een handdoek en continue naast mij gezeten. Wat dat betreft is hij echt net als mijn mama zo ontzettend lief en bezorgd als ik ziek ben :-)

Songkran was ontzettend leuk. Achterin in de pickup truck met een man of 5, een hele grote teil met water, een groot ijsblok in het water, kommen om te vullen met water en: GOOIEN MAAR! Dit is ook gefilmd door GV dus jullie krijgen het te zien. Het was een gekkehuis en de straten stonden blank van al het water. Grote watergevechten ik voelde me net weer een klein kind :D heb ik overigens wel vaker last van de laatste tijd sinds mijn rol als Engels lerares van de kleutertjes. Maargoed was super.

Wat wel leuk was van GV is dat ik voor 3500 baht (bijna 100 euro) boodschappen mocht doen bij Rimping supermarkt! Heerlijke verwennerij. Moet na al jullie pakketjes en GV nodig aan de lijn!

Ik ga snel jullie berichtjes beantwoorden want ik ga zo even een uurtje beppen met Denise, voordat ze gaat werken. Dan naar de supermarkt voor beltegoed om Rebecca te bellen en even betalen voor mijn scooter. Hoop in Juli eindelijk mijn eigen motorfiets te kopen. Moet eerst een internationaal rijbewijs bemachtigen welke ik hoop dat Nathalie mee kan nemen uit NL (mam: meer info volgt).

Hou van jullie en zal nu proberen iets sneller te reageren!

Elly mol
Mijn moeder had weer een pakketje verstuurd, nou ja eigenlijk zou gv dit meenemen en zij hebben het uiteindelijk laten versturen omdat ze het vergeten waren en nu is het er nog steeds niet :-( Maargoed heb het inderdaad nog steeds reuze naar mijn zin! Blijf lezen!

Monique
Leuk dat ik je even gesproken heb met je verjaardag al was het kort! Heb je een leuke verjaardag gehad? Veel cadeaus? Het weer is inmiddels in NL ook lekker hoorde ik! Leuk dat je het zo over me hebt met je collega :-) Dikke kus terug. En nu niet vergeten je naam in het bovenste balkje te vermelden :D

Eefje
Ik kom in maart volgend jaar een maandje naar NL en als het een beetje meezit neem ik Tin mee. Het lijkt me ontzettend raar om terug te gaan omdat ik hier zo ontzettend gewend ben! Lijkt me wel leuk om iedereen weer te zien! Inmiddels alweer ruim 4 maanden hier! Knuffel terug! Hoe gaat het trouwens met Djilan?


Danique
Was ook heel blij dat niets onderschept is! Wat heb ik gesmuld van al dat lekkers de afgelopen maand! Leuk dat je het zo naar je zin hebt op het werk! Hoe was het etentje met de Novelle meiden? Nog sappige roddels? X!

esmeralda
Ik hoop dat je met niet te erg mist, want dan ga ik me schuldig voelen. ik zag dat je gister hebt gebeld met skype. Kan alleen niet beantwoorden omdat mijn computer dan uitvalt. Zondag a.s. ben ik op skype rond 11 uur NL tijd. Ga dan naar een internet cafe.

Corrie en Leen
Haha niets verteld over het bowlen, maar moet ook zeggen dat ik heel slecht ben in bowlen dus absoluut niet wedstrijd waardig was :-) Kreeg weleens de derde prijs, maar dat was als er slechts 3 vrouwen waren ;-)

Elise
Hop mopje ze hadden helaas niemand nodig om de snoeren uit de knoop te houden. Hoe gaat het met je studie? Nog zo naar je zin? En met de verkoop van je woning? Over watergevechten gesproken ons dak lekt nog steeds af en toe net een zwembad. Ze gaan heel het dak vervangen en we hebben korting op de huur gekregen. Zucht... Heeel veel liefs! Mis jou ook!

Mama en Gerard
Ja lekkere snuggert dat het is. Rijdt hij helemaal naar Roosendaal om het doosje op te halen en vergeet het vervolgens mee te nemen. Laat het opsturen en dan komt het niet aan. Ze zijn nu aan het nagaan wat er gebeurt is en waar het pakketje is. Jammer dat die doos niet zo groot mocht zijn. Ook jammer dat het vliegtuig van Naatje vol zit... Lijkt me leuk als jullie in December komen! Al kom ik in Maart naar NL. Maar Thailand is zeker mooi om te zien! Felice is inderdaad een knap kindje. Geen idee echter hoe ze er nu uit ziet :-( Tin die gaat mee naar BKK om Naatje op te halen. We gaan met de nachttrein dus dat is lekker slapen in een bed! Merk je niets van die 700 km. Hou ook ontzettend veel van jou!!

Essie
Inderdaad heel warm en veeeeeel onweer! X

tante Lian
17 dagen geleden
Was inderdaad heel leuk die kids nat spuiten haha. je leest hoe gezellig het was met GV ;-) Zijn jullie zondag ook op skype rond 11:00 (met camera)? Misschien tot dan!

OT
U heeft gelezen inmiddels hoe GV was zondag ben ik zoals afgesproken om 11 uur op skype! Tot dan! Hee veel liefs! Kus!

Lisa
Heel erg misschien, maar help me even. Lisa... Naam ken ik niet denk ik.

Djilan
Hoi lieverd, wat leuk dat je zo groeit! Zou het zo graag allemaal willen zien. Als ik in maart naar NL kom ben je volgens mij zo ontzettend groot. Hoop dat je me nog herkend! Mama moet maar veel foto's van mij laten zien! En je kan al praten... Eng gewoon! Met mij gaat het altijd goed :-D kus op je bolletje!

  • 07 Mei 2011 - 05:34

    Janine:

    hoi mopke,

    natuurlijk zat ik al te denken dat ik al heel lang geen verslag had gelezen.
    Blij dat alles goed gaat. kan trouwens niet wachten tot gv wordt uitgezonden. Ik mis je toch wel een beetje veel.

    en uh meis. Leuk dat je probeert om de kindjes van tin mee te nemen naar de dierentuin. en ieder huisje heeft z´n kruisje. Er is geen huwelijk of relatie waar geen ruzie is.
    Kan niet wachten tot je naar nederland komt. Ook al duurt het nog best lang.

    even over hier.

    De verbouwing van het huis gaat eindelijk op schieten. het dak is bijna klaar en dan kunnen we de rest doen.
    vond het hier best moeilijk om te wennen. maar nu met beter weer heb ik lekker veel bloementje buiten gepland en meer me eigen gemaakt. per 18 mei ga ik naar een nieuwe etos. en de kindjes zijn ook weer heel erg gegroeid. vooral kenzo die zal je niet meer herkennen. eigenlijk heb ik hier niet zo veel te vertellen.
    Ik kijk graag weer uit naar je volgend verslag.

  • 07 Mei 2011 - 09:02

    Eefje:

    Hey dotje

    Wat erg dat je zo lang niets durfde te schrijven omdat je bang was voor de reactie's!
    Ik ben er heilig van overtuigd dat je het op een gegeven moment echt wel tegen ons had verteld. Het spijt me dat je het nu 'verplicht' moet doen.
    Je zegt zelf dat het bij hun heel normaal is.
    Dus zolang hij lief en goed voor je is en zijn eigen gedraag ;) tegen je. Ben ik nog steeds blij voor je dat je zo gelukkig ben.
    Ik ga er vanuit dat de situatie niet is zoals bij mij was ;) anders kom ik je persoonlijk halen hahahha.

    Maar schatje mijn liefje heet jayden en die van es djilan ;)
    Maar het gaat redelijk met hem. Deze maand gaan ze hem testen op verschillende dingen. Adhd, autisme etc.
    Volgende maand de rechtzaak en dan weet ik of jay terug moet. Spannend!

    Ik mis je kan niet wachten tot maart

    xxxx

  • 07 Mei 2011 - 10:01

    Carien:

    Hoi Lieverd

    ik lees altijd trouw je verslagen helaas reageer ik niet altijd omdat ik weet dat je het daar toch wel goed hebt! Heerlijk dat je nu geen geheimen meer hebt op een gegeven moment breekt dat je toch op hey! Knap dat je dit nu allemaal vertelt hulde aan GV hihi en ik hoop voor jullie dat Tin zijn kindjes veel vaker mag zien, misschien is het daarom dat hij af en toe veel drinkt omdat hij ze nooit ziet. Maar als het goed is mag hij dat binnenekort niet meer hihi.
    Lieffie dikke kussssssss en geniet ze samen met Tin

  • 07 Mei 2011 - 11:15

    Danielle..:

    Hoi lief
    wat fijn om eindelijk weer eens wat te horen!!!en ach zoals de titel van je verslag al zegt ieder huisje heeft zijn kruisje! Zolang jij maar gelukkig bent en vertrouwd op jezelf komt alles goed. Kan niet wachten tot de uitzending en maart natuurlijk!!!ik wacht maar ff met sturen van t pakketje want jij wordt te veel verwend hihi!!!!!!dikke kus aan tin en de kids tot snel!!

  • 07 Mei 2011 - 21:17

    Hallo Lieve Leoni:

    Als ik je reisverslag lees , dan heb iuk het idee dat je wel ingeburgert ben in Thailand.
    Maar ja ,de gebruiken en levenswijze is natuurlijk veels anders dan hier in Nederland.
    We hopen nog ooit naar Thailand terug te gaan en als we daarnaar toe gaan dan komen we zeker bij jou langs.
    We gaan dit jaar wel eerst naar Frankrijk ( Saint Pierre de La Colombier) dat ligt in de Ardeche.
    ik weet dat we toen in Thailand waren dat de Thaise taal heel erg moeilijk is om te leren .
    Ik heb wel een talenknobbel maar Thais zou ik wel moeite hebben om het te leren.
    Nog even hier de dingetjes in Nederland: Helmut is bevorderd naar Senior omroep bij Prorail en ik nog steeds druk aan het werk bij de gemeente Breda.
    Zoals je wel weet ben ik inspecteur milieu zaken bij de gemeente Breda.
    Hoe zijn de dingen daar geregeld qua milieu en zo ?
    Heb ik daar zeker veel werk als ik daar zou werken.
    Ik weet wel dat Thailand veels schoner is dan Indonesie maar nog veels te doen denk ik.
    Terwijl ik deze berichtje schrijf zit ik met mijn laptop buiten in de zwoele zomeravond.
    Helmut is net thuis van zijn werk ( 23:00 uur ).
    Nederland is op dit moment de warmste plaats in Europa.
    Vandaag is het ongeveer 26 graden geweest.
    Hey lieverd pas goed op je zelf en van ons beiden een hele dikke pakkerd .
    Veel liefs van Tony en Helmut.

    xxxx


  • 07 Mei 2011 - 21:59

    OT:

    Hallo Schat,
    Ik lees tussen de regels door dat je het er toch moeilijk mee hebt, dat je nu ineens stiefmoeder bent geworden.Maar als je van Tin houd dan moet je er voor gaan. Alleen het drankmisbruik van Tin, plus een kwade dronk, is iets minder goed nieuws.Dat is door een Doop niet op te lossen. Hij zal gewoon van de drank af moeten blijven, dan is het voor jou geen probleem [voor hem wel] Hij zal er voor moeten knokken, als hij wil dat jij bij hem blijft.[ Want, bij een alcoholist zit het in de genen ]
    Zo niet dan staat jou een rot leven te wachten. En dat zou ik verschrikkelijk vinden. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, Leoni.
    Een mensenleven gaat niet alleen over rozen, er zitten doorns aan.Dat weet ik al te goed, maar je weeft wel een groot stuk zelf, van het kleed van je eigen geluk.
    Je bent gelukkig nog jong en je ' kent' hem pas 4maanden.Als zijn drankgedrag niet veranderd in een jaar tijd, hou het dan voor gezien.
    Verspil je leven niet!
    Ik wens je sterkte en Tin ook.Zeg maar dat hij geen druppel meer aan moet raken. Jij moet hem daarbij wel helpen en ook geen alcohol drinken; zolang hij nog niet helemaal afgekickt is. Trouwens, sapjes smaken veel, veel lekkerder.Weet je dat het vandaag moederdag is?
    Liefs en een dikke knuffel van OTxxxxx
    Ik hou van je.

    En gaat het niet, dan kom je gewoon naar huis om uit te blazen.

  • 08 Mei 2011 - 08:32

    Elise:

    Hey lieverd,

    Wat heerlijk om je avonturen weer te kunnen lezen. en wat moet het een opluchting voor je zijn nu je alles eruit hebt gegooid mbt Tin. Ik ben ervan overtuigd dat dit jullie relatie alleen maar sterker maakt! En wat goed dat hij gedoopt gaat worden. Zo zie je maar; alles gebeurd met een reden... :) ik heb er vertrouwen in! Met mij gaat alles goed, ik heb het super naar mijn zin met mijn opleiding. dit is echt de juiste beslissing geweest!! Ik voel me er helemaal thuis, de coachingsgesprekken die ik moet voeren gaan heel goed en ook de kneepjes van het massagevak heb ik al aardig onder de knie! Mijn appartement staat nog steeds te koop, dat komt helemaal goed! Ik ben heel benieuwd naar de aflevering van GV. Ik kom zelf aanstaande dinsdag om 20.30 uur op tv bij welcome home, nieuwe tv-programma van rtl 4. we hebben Kelly en Ringo opgegeven, zoek het maar op op internet, denk dat het super leuk wordt! Nou moppie, heel veel plezier met je lieve kindjes, geef tin een dikke knuffel en wens hem veel succes!
    miss you, love you!

    dikke kus

  • 08 Mei 2011 - 12:37

    Monique&felice:

    Wat vond ik het ontzettend leuk dat je belde om me verjaardag! Dat was echt een verassing!

    We hebben het niet groot gevierd! De stemming was er helaas niet helemaal naar. Carlo zn bedrijf is onlangs failliet gegaan, dus dat geeft de nodige spanningen!

    Maar poe hee wat moet jij je nu wel fijn voelen dat je dit hebt kunnen delen! Het is wel even schrikken om te lezen dat tin graag een glaasje drinkt (nah jah das dan niet zo schrikbarend) maar dat hij 2 zoons heeft is wel even andere koek! Jij weet het nu al een tijd en als jij daar mee kan leven dan is het toch goed!
    Het is natuurlijk wel sensatie voor GV. We zullen het allemaal wel zien haha

    Nou meid geniet er lekker van, laat je niet gek maken en alles komt goed!

    Dikke kuss hier uit Roosendaal

  • 08 Mei 2011 - 18:27

    Elly Mol:

    hoi leoni

    ik heb je reisverslag weer gelezen maar zoals je zelf al zegt
    ieder huisje heeft zijn kruisje
    en dat is echt zo
    maar zolang jullie er samen goed aan uit kunnen is het goed toch?
    het leven is altijd geven en nemen
    maar drank is wel even goed opletten hoor.
    ik ben ook heel benieuwd naar de uitzending van gv
    maar even iets over wat er hier in nederland weer verandert is
    ik heb er weer een kleinzoon erbij
    dus djilan een neefje en naomi een broertje.
    hij heet stijn en alles is gezond
    hij woog bijna negen en half pond
    4.655 kg. en 54 cm. dus flink manneke he
    leoni ik wens jullie alle geluk daar
    en tot het volgende verslag
    ik kijk er nu al naar uit
    vele groetjes elly mol

  • 09 Mei 2011 - 09:25

    Mama:

    Heej lieve schat! Wat een verhaal. Je weet toch dat je altijd alles tegen mij kunt vertellen! Ik ben zelf toch ook niet vlekkeloos! Niemand trouwens.
    En dat mag ook, daar leer je van als het goed is. Dus de verwachte ongeruste en kwade sms-jes blijven, wat mij betreft, uit hoor!
    Dus ik ben een klein beetje oma? Helaas ben ik gewend om kleinkinderen niet te zien maar dat houdt niet in dat ik ze niet belangrijk vind. Niet zo twijfelen aan ons hoor. Hoe heten de zonen van Tin en hoe oud zijn ze?
    Denise had dat niet mogen zeggen maar ik denk dat het juist wel goed is om gewoon open kaart te spelen. Ze heeft het vast niet verteld om jou zwart te maken maar ze is gewoon bezorgt om jou.
    Je moet het kind in jezelf ook nooit verliezen hoor Leoni dus lekker met water blijven gooien :), mensen die dat kind in zich zelf wel kwijt raken zijn vervelend en ongelukkig.
    Ik ben trots op jou en op Tin. Het feit dat hij soms zo drinkt komt misschien wel omdat hij zijn kinderen zo mist. Als hij ze weer mag zien dan gaat dat wel over hoop ik.
    Ik hoop dat je echt gelukkig bent, beter daar gelukkig dan hier ongelukkig.
    Wel erg dat Thailand zo vreselijk ver weg is. Ik mis je ontiegelijk veel dus wel wat vaker wat van je laten horen hoor schat. Ook fijn dat Tin zo goed voor je zorgt als je ziek bent! Kijk voortaan goed uit met eten daar. Daar maak ik me erg ongerust over hoor.
    Ik hoop dat de ex-vrouw van Tin niet uit beleefdheid heeft gezegd dat jullie de kinderen mogen zien en dat ze dat wel echt meent. En wat die droom betreft dat zijn restjes van de dag, het heeft natuurlijk ook echt veel geregend, je rijdt ook op een scooter en je bent ook graag daar i.p.v in Nederland. Toch hoop ik diep in mijn hart dat je ooit terug komt en blijft.
    Dat mag toch wel?
    Heb Nathalie wel op d'r hart gedrukt om niet verliefd te worden op een Thai.:) En let goed op wat ze eet he?
    Jammer dat je pakketje er nog niet is.
    Hoop wel dat het toch aankomt want omdat Steven het mee zou nemen heb ik ook wat duurdere dingen erin gedaan. Maar je moet ook niet zo afgeven op Steven hoor, hij is een aardige man en hij doet gewoon zijn werk. Je hebt het immers zelf overhoop gehaald? En kijk maar op TV, die programma's zijn tegenwoordig in de mode om mensen hun emotioneelste kant te laten zien. Daar smullen kijkers van, hoeven ze even niet aan hun eigen ellende te denken en zien ze dat andere het ook niet altijd leuk hebben en dat is geruststellend. Maar gelukkig zijn ze die programma's ook zo weer vergeten.
    Wij zijn afgelopen weekend weer lekker weggeweest met de camper naar de Moesel, heerlijk was dat, even eruit. De honden vonden het ook fantastisch. Ik vond het zo lief van je dat je op moederdag belde. Heel attent hoor!
    Ben zelf al een week aan het snotteren en hoesten, ik zal blij zijn als het eindelijk over is. Met Gerard gaat het ook al stukken beter.
    Mary en Norman komen gauw bij ons op bezoek. Norman verlangt er naar om bij ons in de tuin te zitten met een biertje in de zon. Vorige keer heeft hij daar geen tijd voor gehad omdat hij ons huis heeft geschilderd, dat wilde hij zelf. Maar nu mag hij niets doen en leggen we hen lekker in de watten. In September gaan we naar hun en krijgen ze van ons een nieuwe houten vloer die we zelf gaan leggen. Die gaan we uitzoeken als ze hier zijn. Angelique en Geert gaan lekker met onze camper op vakantie, dat hebben ze wel verdiend! Die hebben al heel wat ellende achter de rug. En dat bewijst weer dat jouw titel van dit blog inderdaad een feit is. Maar alles komt goed! Laat even weten als je weet wanneer Tin's kinderen komen.
    Ik ga nu stoppen anders ben je een uur kwijt alleen al aan het lezen van mijn mail. Hou van je en pas goed op jezelf. Een heeeeeeeeele dikke kuskroel van mij én ook van Gerard!

  • 09 Mei 2011 - 10:11

    Nicole:

    Hee Leonie,

    Mooi verhaal heb je geschreven. Gelukkig komt alles op zijn pootjes terecht. Hopelijk mag je je stiefkinderen (haha) mee naar de dierentuin nemen. Hoe oud zijn ze nu?

    Houdoe uit Brabant!

  • 09 Mei 2011 - 11:16

    Gerard:

    Hoi Leoni,

    ¨Elk huisje heeft zijn kruisje¨ is een oud Nederland spreekwoord. ¨De aap valt niet ver van de boom¨ is een oud Thais spreekwoord en ¨Wat je ook doet, het komt altijd goed¨ Is een nieuw Roosendaals spreekwoord. Ma mailt je van huis uit en is me weer eens voor met mailen. Ik ben momenteel op mijn werk en wil ook wat van me laten horen. Het meeste nieuws heeft ma al gemailt. Zoals je hebt gelezen camperen we van hot naar her en vinden 300 km. al ver zat. We houden van de natuur en onze dieren. Wij zijn best nieuwsgierig en willen ook Thailand wel eens zien maar het ligt zo´n pest end hier vandaan. Hé best leuk toch dat je pleegmoeder bent. Ik hoop dat je Tin´s kinderen veel mag zien. Vreemde lui die Thaien. Die maken kindertjes en zien ze nooit meer na de scheiding. Leonie, zoals ik al eerder scheef, ma heeft alle nieuwtjes al verteld, dus blijft er voor mij niet zo veel over om the mailen. Ik lees wel al jouw verhalen maar vind niet altijd tijd tussen het werk door om een bericht terug te sturen. Ik wens jouw alle geluk van de wereld. Zorg goed voor je zelf en wij hopen je toch snel eens te zien ( in Nederland). Met Tin komt het ook weer goed na zijn doop. Kijk maar na mij, ik ben ook gedoopt met wijwater en wiskey en het gaat hartstike goed met mij. Haha. (kan de smiley´s niet terug vijnden) Groetjes en hou van je.
    Gerard.

  • 10 Mei 2011 - 11:10

    Hallo Schat,:

    Ik heb je blog nog maar eens gelezen, zal ik nog wel meer doen.
    Je schreef als Tin gedronken heeft dat hij dan niet in zijn hum is. Je kunt beter daar geen ruzie over maken, want met een zatte kul kun je niet in discussie gaan. Spreek hem daar de volgende dag op aan.Je kunt dan beter naar een andere ruimte gaan.
    En nog iets. Leer de thaise taal onder de knie te krijgen. Dan hoor je tenminste wat Tin zegt als hij dronken is. Want dronken mensen en kinderen spreken de waarheid!!!!!
    Wilde ik nog ff kwijt.Liefs en een dikke knuffel van OTxxxxxx

  • 10 Mei 2011 - 11:18

    Hallo Schat,:

    Je droom is een teken aan de wand.
    Tenslotte komt die droom uit jou zelf en is het een brief aan jezelf gericht.
    Als die droom jou verteld dat je terug naar Nederland moet, dan doe je dat.
    Niet omdat wij dat fijn zouden vinden,
    maar voor je zelf.
    Want nu heb je het naar je ' zin' maar hoelang?
    liefs OTxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 11 Mei 2011 - 11:57

    Heidi:

    Even een reactie voor Elise want ik heb je emailadres niet.
    Ik heb gisteren naar "Welcome home" gekeken. Oh wat zijn jullie lieve vrienden zeg! Ik zat met natte ogen te kijken. Wat waren Ringo en zijn vriendin toch blij! Was echt leuk.
    En nu even een reactie op mijn ma, OT dus: Hé ma, "zatte kut", dat zeg je toch niet? Die ouwelui van tegenwoordig ! :)

  • 11 Mei 2011 - 18:54

    Geert En Angelique:

    Hey Lieverd,

    Nou nou wat een reacties op je blog je hebt wel de boel effe op stelten gezet hoor!!! Hahaha Nou weet je wat ik ervan vind het leven moet af en toe een beetje spannend zijn . Dus daar doe jij wel aan mee !!! Probeer wel goed op jezelf te passen en denk eraan je leeft maar een keer
    doeiii lieverd

  • 11 Mei 2011 - 21:43

    OT:

    Hallo Leoni,
    Deze reaktie is niet voor jou bedoeld, maar voor je ma.
    Heidi,
    goed lezen en je leesbrilletje opzetten!!.Ik ben het manuscript van mijn nieuwe boek aan het redigeren, van circa 450 pagina's ,en daar staat niet een onvertogen woord in. Zou ik dan op deze blog, die iedereen leest, mijzelf blameren met vuilbekkerij? Nee toch? liefs, je moeder

  • 12 Mei 2011 - 08:28

    Heidi Voor Oma:

    Hahahaha! Ja sorry hoor ma, ik moet echt mijn bril opzetten als ik iets lees!
    Mijn oprechte excuses, zatte kul is toch iets heel anders :) X

  • 12 Mei 2011 - 08:36

    Nathalie:

    Lieve lieve lieve zus
    het is allemaal wat, maar gelukkig is de aap nu uit de mouw en voel jij je waarschijnlijk een stuk opgeluchter. Je bent echt een heldin! het is zo lief en dapper van je dat je het contact tussen Tin en zijn kinderen weer goed probeert te krijgen. Je zou maar zo'n stiefmoeder hebben als jou haha.
    Natuurlijk ben ik je kleine zusje die al van je verhaal afwist, maar het voelt natuurlijk veel fijner nu het geen geheim meer is. Gelukkig heb je daar ook vriendinnen waar je je verhaal kwijt kunt als er iets is, aan vriendinnen heb je veel in zulke situaties. Oké soms maken ze foutjes maar je vriendin heeft laten zien dat ze er spijt van heeft. En uiteindelijk is het juist allemaal beter geworden.
    Om terug te komen naar Tin en zijn kinderen, misschien word dat drankprobleem nu wel minder omdat dit misschien ook een rol erin speelde voor Tin. Je zei dat hij vaak verdrietig was vanwege zijn kinderen, dus als dat contact weer goed is, voelt hij zich veel gelukkiger en drinkt hij dan alleen voor de gezelligheid.
    Gelukkig sta jij altijd met veel positiviteit en kracht in het leven. Wat je als doel hebt, kan jij bereiken en elk probleem los jij weer op. Als je kleine zusje ben ik echt ongelooflijk trots op je, en bewonder ik je met alles wat je hebt gedaan, dat moet je weten. Je bent fantastisch, wat mensen ook ooit mogen zeggen.
    Ik zal zo blij zijn al ik je weer zie in Juni, dan gaan wij ook samen naar de dierentuin! En wie weet gaan mijn stief neefjes dan ook wel mee?

    Een dikke knuffel voor jou en een smakkerd! xxx

  • 12 Mei 2011 - 11:19

    OT:

    Voor Heidi,en Leoni,
    Je excuus aanvaard, Heidi.
    Leoni, wat een lieve reakties allemaal van je vrienden.Het valt dus wel mee met boze en verongelijkte reakties.Het leven staat bol van de verrassingen. Het is allemaal ervaring wat je opdoet.Of Karma.....hihihi
    Je zusje heeft ook een lieve brief geschreven, echt lief.liefs OT en knuffels xxxxx

  • 12 Mei 2011 - 20:41

    Suzanne:

    Hey meis,

    Ben blij om te lezen dat je het gevoel hebt dat jullie samen sterker worden! Gun je/jullie alle geluk van de wereld! Had niet meer terug gehoord van je op mijn laatste bericht, maar je zal het wel druk hebben gehad.

    Veel succes met je kindjes,
    liefs en kroel Suzanne

    p.s. ben je nog niet vergeten hoor, mis je

  • 13 Mei 2011 - 17:05

    Danique:

    Pfoe... Wat voor advies kan ik jou nog geven na alle goede raad die je van je vrienden en familie hebt gekregen? Geen.... Want jij weet/voelt zelf het beste wat je moet doen! Met jouw spontaniteit, aanstekelijke lach, positiviteit en impulsieve acties komt alles op z'n potjes terecht!

    Heb hier nog een paar glossy's liggen... Opsturen?

    Heb ook naar de aflevering van Elise gekeken... Janken ikke! Ken heel die mensen niet! Dus als jouw aflevering ook zo tranentrekkend is dan neem ik tissues mee! We gaan overigens met z'n allen bij Linda kijken, in haar nieuwe huisje. Ben zo benieuwd!

    Succes daar meissie! Xx Danique

    Xx Danique

  • 13 Mei 2011 - 19:06

    Tante Lian:

    Hoi lieve Leoni,
    Wat een verhaal alweer, meis geniet lekker samen ben blij dat alles eruit is. Ik hoop dat Tin in de toekomst zijn kids mag gaan zien, kun je lekker moedertje zijn lijkt me wel iets voor jou. :)
    En idd zoals zovelen al zeggen zal hij misschien niet meer zoveel drinken.
    Vond het wel leuk je gezien te hebben op skype genoot ik van, en het duurt nu niet lang meer voordat je Nathalie in je armen kan sluiten.
    Is weer iets leuks om naar uit te kijken.
    Nu niet zolang meer wachten voor je iets op je blog zet hoor ;) maar je hebt het natuurlijk ook druk.
    Veel liefs van ons allemaal XXX

  • 14 Mei 2011 - 08:31

    Corrie En Leen:

    Hallo leoni,

    IK was al ongerust het duurde zolang voordat je reageerde. Iedere keer maar kijken en niets, maar nu snap ik waarvoor het zolang moest duren.

    Ik vindt het goed van je dat je na buiten treed, met je problemen. Mensen leven met je mee. Je staat er niet alleen voor. Maar uiteindelijk moet je wel allemaal zelf doen dit zijn allemaal leer processen en waar je doorheen moet komt wel goed lieverd.

    Er zijn ook nog leuke berichtjes van je dat GV is langst geweest en de leuke dingen die op school met je kindjes meemaakt. Nathalie binnenkort langst komt. Wat betreft je dromen ken je dat liedje van dormen zijn bedrog!!!
    Jij krijgt die dromen, omdat je daarvoor in de regen hebt gereden dan denk je gelijk aan Nederland hahah.

    Na regen komt zonneschijn. Doen wat je hart je ingeeft en niet je gevoel.

    Veel liefs en kusjes Corrie en Leen


  • 14 Mei 2011 - 12:34

    Denise:

    Meis, overal is er wel iets. Ben er van overtuigd dat jullie er samen uit komen en dat je er sterker door wordt.

    Weet je al wanneer GV precies wordt uitgezonden, ben erg benieuwd hoe alles is geworden na al je verhalen en de verhalen van Elise.

    Groetjes Denise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leoni

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 88512

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Terug naar het land van de glimlach!

10 September 2009 - 18 December 2009

Op naar het land van de glimlach!

28 December 2010 - 30 November -0001

En dan ga je er maar wonen :-)

Landen bezocht: