Op vakantie in eigen land / als god in Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu Op vakantie in eigen land / als god in Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu

Op vakantie in eigen land / als god in Thailand

Door: Leoni

Blijf op de hoogte en volg Leoni

19 Mei 2011 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de ontzettend lieve reacties. Ik had het niet zo verwacht. Lief dat jullie er allemaal zo begripvol in staan! Ik zal beginnen met het goede nieuws. Sinds Tin terug is uit zijn dorp heeft hij geen druppel meer gedronken. Al 11 dagen dus. Uiteraard drink ik ook niets meer om hem te helpen en het kan geen kwaad voor mijn lijn. Hoewel een lijn is iets dat meestal recht loopt en op mijn lichaam is momenteel volgens mij geen lijn te trekken. Dat zegt genoeg toch. Maargoed sinds Tin terug is een hele ommeslag dus. Hij is die zondag naar de kerk geweest geweest en leest nu elke dag een stukje uit de bijbel. Normaal zou ik daar de bibbers van krijgen. Ik en geloof gaat niet echt samen. Ik geloof gewoon in het simpele feit dat mensen goed voor elkaar moeten zijn. Maar daarintegen ieder zijn ding. Zoals ik zei normaal zou ik er de bibbers van krijgen, maar nu ben ik blij dat het hem helpt. En bovendien kan ik het toch niet verstaan haha (Karen).
Ook heeft hij zijn gitaar opgehaald en speelt hij nu liedjes op zijn gitaar die hij vroeger in de kerk speelde. (Het gaat er hier inderdaad een stuk anders aan toe als in NL oma). Toen hij aan het spelen was hoorde ik ineens een soort bibber in zijn stem ik pakte hem vast en ineens begon hij te huilen. Hij snikte dat hij zo'n slecht persoon was omdat hij jaren tegen mensen had gelogen waaronder zijn ouders, omdat hij dronk, omdat hij rookt en omdat hij in een ver verleden zelfs een paar keer drugs had geprobeerd. Het was echt zielig. Zeker omdat ik hem enkel een keer had zien huilen omtrent zijn kids. Het is dat ik zijn ouders ken en deze aardig zijn, maar anders zou ik denken dat hij op een pijnbank/ martelbank had gelegen. Een soort van hersenspoeling. Maargoed het werpt zijn vruchten af en sinds vandaag zijn we ook gestopt met roken. Ik vond het wat snel gaan. Geen alchohol geen sigaretten, maargoed alles om hem te helpen. Hij heeft het er niet heel moeilijk mee. Nou moet
ik ook zeggen dat er momenteel weinig werk is en dat we er met zijn tweetjes vijf dagen tussenuit zijn geweest. Maargoed een zon en zee vakantie hoeft het niet per definitie makkelijker te maken. Er werd namelijk behoorlijk wat gedronken onder de Thaise toeristen.

Ik en Tin zijn donderdag avond vertrokken naar Koh Samet en zijn gister (dinsdag) weer thuis gekomen. Een paar heerlijke dagen aan het strand gehad (lees Tin in de schaduw en ik in de zon). Koh Samet is een eiland waar de Thai op vakantie gaat. En aangezien het national holiday was stikte het er van de Thaise toeristen. Farang toeristen waren er haast niet te bekennen. Super om eens toerist te zijn tussen de Thaise toeristen. Zeker met tripjes op een boot. Heerlijk hoe je als enige farang het hele achterdek tot je beschikking hebt waar je languit kan liggen terwijl de Thai op een hoopje in de schaduw zitten :D Ik heb nu een lekker kleurtje en dat vindt Tin natuurlijk maar niets. Oke het is zelf bijna een neger haha. Niets tegen negers, die zien er ook leuk uit, maar even om het beeld helder te maken. Ik heb hem nog eens uitgelegd dat wij een bruin kleurtje van de zon mooi vinden. Verteld dat wij uitspraken hebben als: Kom niet te bruin terug he als men op vakantie gaat (omda
t men anders jaloers wordt), dat mensen vragen of het wel leuk was als je wit terug komt etc. Hij kwam niet meer bij. Ik geloof dat ik nog wat helderder heb weggezet hoe wij erover denken. De enige paar farang meiden die we zagen liepen in string op het strand. Hoe dom kan je zijn. Je bent in Thailand. ook de meest minst bedekkende bikini's gezien. Het is zo vreemd hoe je beeld hier langzaam veranderd van wat je normaal vindt. Ikzelf heb in het zwembad in bikini gezwommen omdat er om zwemkleding gevraagd werd. Maar verder heb ik met kleren aan gezwommen in de zee. Normaal zou ik dat niet doen, maar aangezien ik in de zware minderheid was en er zoeits bestaat als aanpassen hield ik mijn kleren toch maar aan.
Tin gedroeg zich als een ware toerist. Net een verloren schaapje die de wijde wereld intrekt! Het begon al in Bangkok. We kwamen aan op het station en iemand van een of andere VIP car service sprak hem aan. Tin vertelde mij dat ze ons wel voor 200 baht naar de bushalte konden brengen. Hij was trots als een pauw dat hij dit zo vlug geregeld had. Zoooo koedie koedie! Ik zei kom schatje we gaan naar de taxi-meter taxi die hebben een meter en dat is veel goedkoper. Tin antwoorde: Ja maar hij zegt dat dit een speciale prijs is en dat het niet goedkoper kan. Mijn naieve stakkertje. Uiteindelijk betaalde we in de taxi meter 85 baht :D Vervolgens op Koh Samet aangekomen wilde hij bij elk strandbordje een foto met hem ernaast. Toen we met de boot een toer gingen doen liep hij steeds als een kippetje zonder kop de verkeerde kant op en vergat hij zelf het bonnetje te geven aan de gids (iets wat hij normaal zelf altijd vraagt van de toeristen). Aangezien Koh Samet een waar vissers eilan
d is moesten we van elk bord met zeevruchten / vis een foto maken. Normaliter maken ik en Tin grapjes over die toeristen die zo'n shirt moeten hebben met I love Thailand of iets dergelijks. Eenmaal terug in de haven van Ban phe zag ik shirts met Pai Koh Samet (betekend geweest in Koh Samet). En I love Koh Samet met een grote kaart van Samet. Ik zei met stalen gezicht tegen Tin. Moet je niet zo'n shirt kopen met I love Koh Samet? Ja, ja we kunnen wel even kijken ja was zijn antwoord. Ik kwam niet meer bij. Ik zeg: Jij bent net zo erg! Toen hij dat besefte kwam ook hij niet meer bij. In de trein verdwaalde hij nog twee keer op de weg terug. Waarop ik hard riep: Pai thie nai kha? Wat betekend waar ga je heen? Alle Thai om ons heen moesten giebelen. Echt nooit zal ik mijn mopje alleen op vakantie laten gaan. Volgens mij zie ik hem nooit meer terug. Als hij al niet wordt vermoord door een man die zegt een lekker kippenpootje te hebben dan verdwaald hij wel of raakt al zijn geld op
aan toeristen versnaperingen. Wat is hij toch schattig.

Binnenkort weer naar Bangkok om mijn lieftallige zusje op te halen! Ben benieuwd hoe hij het er dan vanaf brengt. We gaan een dagje eerder en zijn momenteel aan het kijken voor een top hotel voor ons drietjes. Door de vele concurrentie kost het geen drol in bkk namelijk. Anderzijds is er ook een hotel wat mega duur is voor Thaise begrippen namelijk 350 euro en vanwege het laagseizoen hebben zij momenteel kamers voor 85 euro per kamer per nacht ofwel ongeveer 28,50 euro per persoon per nacht. En dat is het meest gewaardeerde hotel in Bangkok namelijk Le bua state tower (heeeel veel verdiepingen)! Het hotel waar ik tijdens eerdere reizen ook over schreef, maar nog nooit geslapen heb. Maargoed we kunnen ook in een ander super luxe hotel verblijven voor 32 euro per kamer per nacht. Wacht ik laat jullie mee stemmen. Bekijk de volgende hotels eens op agoda en breng je stem uit. whiiii Wie weet zie ik jullie allemaal wel binnenkort na het zien van de hotels! Komen aan op 4 juni en
overnachten 3 nachten in BKK mocht je een prijsberekning willen maken ;-)

Keuze 1: http://www.agoda.com/asia/thailand/bangkok/lebua_at_state_tower_hotel.html
Keuze 2:
http://www.agoda.com/asia/thailand/bangkok/prince_palace_hotel.html
Keuze 3:
http://www.agoda.com/asia/thailand/bangkok/citrus_sukhumvit_22_bangkok.html
Keuze 4:
http://www.agoda.com/asia/thailand/bangkok/column_bangkok.html
Keuze 5:
http://www.agoda.com/asia/thailand/bangkok/shanghai_mansion_boutique_hotel.html
Nathalie's stem telt uiteraard dubbel ;-)

Verder niet veel spannends ik heb vandaag mijn eerste les gegeven. Ging goed en was top, Ons dak lekt nog steeds, ik praat dagelijks over het feit dat mijn lieve zusje hierheen komt (dus Naatje haal je examens!) oh en niet heel onbelangrijk: Ook Tin was ontzettend blij met jullie lieve reacties. Hij dacht dat jullie met dingen zouden komen als: kom alsjeblieft naar huis.

Ik ga zo weer lesgeven dus ik stop weer voor vandaag!

janine
Je was er wel heel snel bij dit keer! Het eerste lieve bericht wat ik las! Fijn dat jullie huisje eindelijk begint op te schieten. Mag inmiddels ook wel. Je bent vast toe aan een goed dak boven je hoofd. Nu hopen dat het niet lekt ;-)Leuk dat je naar een ander filiaal gaat. Houdt me op de hoogte of je het naar je zin hebt. Stuur zo nu en dan eens een foto van de kids naar mijn mail. Vind ik leuk! leonivanleeuwen@hotmail.com
Liefs!

eefje
Ook jij bedankt voor je super lieve reactie en nee het is zeker niet als bij jou anders was ik al lang weggeweest ;-)
Haha ja ik weet dat hij Jayden heet. Was even in de bomen. Hoe gaat het inmiddels met de tests. Al uitslagen? Laat me weten wanner de rechtzaak is. Dan steek ik een kaarsje voor je op.
Kijk uit naar je volgende berichtje.
Kus

Carien
Ontzettend bedankt voor je lieve berichtje en leuk dat je me zo trouw blijft volgen. Zoals je leest is hij al gestopt met drinken en daarmee is hij volcontinue lief tegen me! Hij zorgde al goed voor me maar nu is het echt een engel!

Danielle..
Hoi meis ook jij bedankt voor je lieve berichtje. Alles goed met jou? Heb al twee keer over je gedroomd in 1 week tijd. Heel vaag allemaal. Je sliep zelfs in de trein schuin boven me in een stapelbed haha. Hoe gaat het met lesgeven? En met Tom? En je ouders? Geef iedereen maar een dikke knuffel en zeg maar dat ze jou allemaal een dikke knuffel terug moeten geven van mij! Mis jou! Kus!!

Tony,
Weer zo een persoon die zijn naam niet invult in het bovenste balkje. Het is dat het niet kon missen na het lezen van je verhaaltje. Hoop jullie snel eens te kunnen zien in Chiang Mai. Er is altijd een bed aanwezig! Maargoed Frankrijk is ook leuk al kan je beter leven als god in Thailand ;-) feliciteer Helmut van mij met een dikke klapzoek met zijn promotie. Qua milieu is hier alles goed geregeld in Chiang Mai. Op wat uitlaatgassen na ;-) bij de eilanden zie je veel olie e.d. in de zee ook BKK is niet echt schoon. Hoe men het regelt? Geen idee. In Chiang Mai is er geld te verdienen met afval. Je ziet dus veel mensen 's avonds op straat op zoek naar lege flessen en blikjes e.d.. Ben niet zo thuis op het gebied van milieu, maar werk genoeg! Ik pas goed op mezelf en hou me op de hoogte van al het nieuws in NL. Liefs!

OT
Zo moeilijk heb ik het er niet mee hoor. Vind het vervelend voor Tin. Zoals je leest waren we samen ook al tot het besluit gekomen te stoppen met drinken. O ja en die droom dat was een nachtmerrie. Geen teken dat ik terug moet naar NL. Het zijn angstdromen angst voor het feit dat mijn school vergeet mijn visa te verlengen dat gebeurt namelijk steeds in mijn droom. Zo droom verklaard. Iedereen heeft inderdaad heel lief gereageerd. Ben ik blij om, want zoals ik al zei was het laatste wat ik wilde bezorgde mensen in NL. Ik hou ook van u.

Elise
Lucht inderdaad op zeker nu ik alle lieve reacties van iedereen heb gelezen! Ik ben blij dat het zo goed met je gaat en dat je lekker happy in je vel zit. Ik probeer welcome home steeds te bekijken maar het wil niet lukken hier met dat piep internet hier in Thailand. Verbinding is te slecht :-( Ik blijf proberen want het lijkt me super om je te zien in bewegende lijve! haha. Mis jou ook :-) kus

monique&felice
Blij dat je blij was dat ik belde haha :-) Ik kan prima leven met zijn twee zoons. Al praat het nu nog heel makkelijk omdat ik ze nog nooit gezien heb. Ik verwacht niet dat het veranderd als ik ze wel gezien heb. Ik hoop dat ik ze snel zie, tot op heden nog geen bericht :-( Wat erg dat het bedrijf van Carlo failliet is! Ik hoop dat hij snel weer aan de slag kan. Ja ben benieuwd naar GV. Hoop maar dat ze een CD opsturen want ik kan het niet eens zien hier op internet.
Kus!

elly mol
Fijn dat iedereen zo erkent dat ieder huisje inderdaad zijn kruisje heeft. Bedankt voor het lieve berichtje en gefeliciteerd met het feit dat je opnieuw oma bent geworden! En een flinke knul inderdaad jeetje. Nou geniet van het omaschap voor je het weet zijn ze groot en vertrekken ze naar Thailand. Vraag maar aan mijn oma ;-)
Tot je volgende berichtje!

Mama
Ik zat met tranen in mijn ogen na het lezen van je bericht. Ontzettend lief. Ook Tin was blij met je reactie. Je bent een klein beetje oma, al is dat hier in Thailand niet echt zo. Het hele stief principe wordt hier niet echt erkend. Zijn zonen heten Phooh (3) en Doi (7). Denise is inderdaad een lieve meid en ik kon zien hoe rot ze zich voelde. Dat maakte veel goed :-) Ik vond het leuk je te spreken. Even bijkletsen. Spreek je snel weer. Je moet me niet zo missen hoor! Tin zorgt niet alleen goed voor me als ik ziek ben. Over het algemeen. Hij draagt mijn tas, doet de was, kookt, zet me af bij de haven en brengt dan de scooter weg zodat ik niet een heel eind hoef te lopen etc.
Ik zal alle Thaise jongens bij Nathalie vandaan houden. Tin had het er al over om haar met een vuilniszak over haar hoofd te vervoeren haha. Blond, en wit daar vallen alle jongens hier voor! Ze mist enkel blauwe ogen. Zal goed opletten op wat ze eet ;-) Leuk dat jullier er ook even tussenuit zijn geweest! Het is dat oma me aan moederdag herinnerde anders was ik het evenals pasen zo vergeten!
Leuk dat Mary en Norman komen en visa versa. Ben daar wel wat jaloers op. Maargoed je kan niet alles hebben! Als ik iets weet over de kinderen van Tin laat ik het direct weten. Liefs en een dikke kroelnuffel terug!

Nicole
Ze zijn nu 3 en 7. Bedankt voor je berichtje :-)

Gerard
Leuk al die spreekwoorden :-) heel creabea! Mam was je inderdaad voor. Hoor dat het ook goed met jou gaat. Ben ik blij om! Het is inderdaad krom geregeld allemaal hier. Leuk dat je mijn verslagen allemaal leest. Ik schrijf soms ook maar kort omdat er heel veel tijd in zit. Nu schrijf ik onder werktijd. Heel slecht, maar ik heb ook maar zo weinig les. Ik hoop samen met Tin in Maart een maand naar NL te komen! Kunnen jullie allemaal mijn jungle man ontmoeten ;-) kus en hou ook van jou!

Geert en Angelique
Altijd leuk de boel op stelten zetten ;-) Spannend genoeg hier denk ik zo. Maar genoeg fijne en leuke dingen naast al het spannende. Zijn jullie al weg geweeest met de camper? Zoniet: veel plezier!

Nathalie
Hoi lief zusje. Wat ben je toch een ontzettende schat en wat ben ik blij dat ik je snel weer zie. Ook ik ben zenuwachtig. Zo erg dat ik al tegen Tin zei dat ik het zo fijn vind dat hij meegaat o0m je op te halen, omdat ik waarschijnlijk flauwval in de aankomsthal ;-) voordat je hierheen komt bellen we nog eventjes om alles goed asf te spreken. En nu eerst knallen met je examens! ik denk aan je. Maar je bent een wijs meisje dus dat moet vast goedkomen :-) ben benieuwd wat je van de hotels vindt!

Suzanne
Hoi lieverd bedankt voor je lieve berichtje! Inderdaad druk en steeds denk ik aan het feit dat ik je wil schrijven. Het komt er alleen niet van. Gebruik internet ook steeds minder vaak hier, omdat het vaak alleen frustraties opwekt :-) Het lijkt me heerlijk eens een goedwerkende computer met goede verbinding te hebben. De bruiloft komt er ook bijna aan. Wat is de datum ook al weer? Probeer je snel te schrijven. Kus en mis jou ook!

Danique
Ik wordt bijna verlegen van alle lieve berichtjes. Bedankt Danique! Laat die glossy's maar zitten. Zijn behoorlijk zwaar. Het schaamrood liep haast over mijn wangen toen ik zag wat je had moeten betalen voor dat pakketje. Gaaf dat jullie gezamelijk bij Linda gaan kijken. Al duurt het nog wel even. Ik zal jullie berichten als ik de exacte datum weet. Ik heb geen idee of het tranentrekkend is. Er wordt wel een aantal keren gehuild ;-) Dus wie weet!

Tante Lian
Bedankt voor de lieve reactie! Ik hoop jullie snel ook te kunnen zien op skypoe. Is de camera al geregeld? Kijk er zeker naar uit om Nathalie te zien! ZDan kunnen we samen een blog plaatsen! Ik hoop dat dit snel genoeg is ;-) X

Corrie en Leen
Dank je wel voor de lieve reactie! Regen en NL dat is ook een goede droomverklaring :-) Dromen zijn inderdaad bedrog. Vanacht droomde ik dat de geest van een Thais meisje achter me aan zat om een boodschap door te geven voor haar zus. Haha. Tot mijn volgende bericht.

Denise
Hoi mupke leuk dat je ook reageerd. Een roep vanuit je raam is alleen sneller ;-) menig mens hier is jaloers op jou denk ik haha. We drinken snel een frisdrankje samen met een kaasje ;-)

  • 19 Mei 2011 - 05:27

    Esmeralda En Djilan:

    Hi lieve schat,

    Sorrry ben helemaal vergeten te reageren onder je vorige verhaal. Had je wel gesmst maar is niet aangekomen snif... ik ga je proberen te mailen van de week.. maar wat ben je toch ook een ding om je daarover druk te maken.. iedereen heeft wel iets hoor schat en hoop dat het goed blijft gaan met drank en roken en dat hij snel en jij ook zijn kindjes mag zien vind het alleen maar leuk.. kop op meissie zijn trots op je...

    Ik weet niet welk hotel maar schijnt gaaf hotel in bkk te zitten die met lift aan de buitenkant..

    Wel leuk dat je zusje komt.. ik wil ook graag alleen nog niks met djilan en daar kan ik ook niet zonder hahahahah

    Maar wat leuk je eerste echte lesdag.. luisterde ze en konden ze wat ze moesten kunnen???

    En heerlijk vakantie en grappig dat hij zo veranderd.. was je daar nog nooit geweest en de vorige keer was hij toch niet zo..

    Mocht jij trouwens niet bij de doop zijn en wanneer komen ze je dak maken

    Liefie een hele dikke kus van djilan en heeeeeeel veel liefs en dikke knuffel mij

    Oja krijgt groetjes van nicole van nouvelle

  • 19 Mei 2011 - 10:55

    Rainnie & Sharon:

    Hoi Leoni,

    Heel erg leuk om te lezen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt.
    We volgen alle verhalen hoor! En zijn blij dat alles nog goed gaat.

    Zoals je de vorige keer zelf al zei; elk huisje heeft zijn kruisje.
    Als jullie er samen maar uit kunnen komen en sterker van worden, dat is het belangrijkst!

    Veel plezier, geluk en succes!!
    We denken aan je..

    Groetjes!

  • 19 Mei 2011 - 11:05

    OT:

    Hallo Leoni,
    Wat een leuke blog. Ik zat voortdurend te lachen om jou en vooral Tin.Ik vind het fijn dat jullie zo genoten hebt. Tin heeft de tijd van zijn leven met jou....en jij met hem.
    Een goed Internet opzetten in Thailand is het gat in de markt.
    Hopelijk ziet iemand vandaag of morgen het licht daar.Ik heb je mails gestuurd, lees ze svp. Dromen zijn geen bedrog, want als je niet droom ben je dood.Weleens een dooie zien, of horen dromen? Nee toch? Liefs en een knuffel van OT xxxxxx

  • 19 Mei 2011 - 16:56

    Danique:

    Hey! Geld zat ik dus maak je daar maar niet druk om! Haha Met liefde verstuurd naar je!

    Wat fijn dat je zusje bijna komt! Kan me voorstellen dat t na 5 maanden (wat gaat de tijd snel!) fijn is om iemand van thuis vast te kunnen pakken en om je heen te hebben! Heel veel plezier en geniet ervan!

    Xxx

  • 19 Mei 2011 - 18:06

    Irene (ja Ik Leef No:

    Haaaai lieve lieve (mama) Leoni!

    ohohoh, heb ff gezeten om bij te lezen hoor, was ik de laatste tijd niet meer aan toe gekomen.
    Sorry dan ook dat ik zo lang niet gereageerd heb. Maar... hier weer een berichtje.

    Meid meid meid, ik denk dat Tin geen betere vriendin kan treffen als jij! Wat super lief dat jij zijn kindjes mee wil nemen naar de dierentuin. Ik kan me indenken dat je het lastig vond om niets te zeggen, moet moeilijk geweest zijn voor je. Maar... meid, niet overal is alles hetzelfde. Daar is daar en hier is hier. Het is zoo goed dat jij je aanpast, dat getuigt van liefde en gevoel; ben trots op je! En helemaal leuk; je bent nu beetje mama! hahahah.

    Ben nu heel benieuwd naar de tv uitzending. Laat idd maar weten wanneer het is. Schrok me laatst helemaal een hoedje toen ik in 1 x Elise op TV zag. (wat ook super was trouwens)!!

    Ben blij te lezen dat het goed gaat. Ik zie jullie samen wel oud worden hoor!

    Het is zo gek afentoe joh. Heb met iedereen nog beetje contact (af en toe sms Suus, mailtje Elise, belletje met Danique), maar toch veel minder dan voorheen. Iedereen is weg bij Novelle (behalve Suus) en toch heb ik af en toe echt de behoefte om elkaar te spreken. Weer roddelen ofzo. Je moet me trouwens niet verkeerd begrijpen; Ik ben ZOOO blij dat ik weg ben bij Novelle. Werk wat ik nu doe is 10 x zo uitdagend, 10 x zo moeilijk (jajaj Engels he) en zo flexibel. Wat handig is met 2 kids.

    Met Renske en Floortje gaat het super joh! Tijd gaat snel Floortje alweer 6 mnd!!! (Ze is lekker groot en dik, haha). Renske is een echte peuter met een mening en een gilstem, hahaha!!!!

    Binnenkort gaan we eten met de oud-collega''s. Super, heb ik zin in.

    He. geniet nog. Succes met de lessen, groeten aan Tin en ik lees je volgende bericht wel weer.

    XXXX

  • 20 Mei 2011 - 08:27

    Denise:

    Lees elke keer weer met bewondering je verhalen.
    Om nou vanuit m'n raam je te roepen wordt wel erg hard vanuit nederland.

  • 20 Mei 2011 - 09:56

    OTHallo Schat,:

    Ik heb je blog nog eens door gelezen.
    Ik vind het sterk dat jullie samen je schouders onder de fles zetten. Ik wens jullie dan ook succes toe voor altijd.
    En om in de sfeer van Tin te blijven:
    Ik heb gelezen in de bijbel [ zeg maar tegen Tin] dat: 'Waar twee mensen samen zijn [ werken aan iets goeds] Ben Ik in hun midden.'
    Dus het kan niet meer stuk tussen jullie. Het zit ' Goed' tussen jullie. Het zal weleens een keertje moeilijk zijn, maar moeilijk gaat ook! Oma zal ook veel aan jullie denken.
    Ik ben blij dat je nu zo gelukkig bent met je mopje.liefs en ook de groetjes van opa. xxxxxx

  • 21 Mei 2011 - 13:14

    Nathalie:

    pff het is al bijna zover zeg..
    Straks stap ik in het vliegtuig en voor ik het weet sta ik in Bangkok, één van de drukste steden ter wereld. Ik vind het echt leuk dat Tin ook meekomt om mij op te halen, echt attent haha.

    Mama heeft gezegd dat ik hoe dan ook in Thailand blijf tot 2 juli. Tuurlijk doe ik mijn best voor mijn examens, maar meer kan ik natuurlijk niet. (je hebt trouwens ook nog een 3e stadium om te herkansen die in juli valt)
    Maar ik kom hoe dan ook naar je toe.
    En het wordt gewoon geweldig!
    Ik heb de hotels bekeken en wat zijn ze prachtig! En voor zo weinig geld nogwel..
    Pff ik kan bijna niet kiezen. Die Lebua at State Tower Hotel is natuurlijk wel erg mooi ja, en die Prince Palace Hotel is ook zo ontzettend prachtig en die Column Bangkok... Aah ze zijn allemaal zo mooi!
    Het is dan nog geen hoogseizoen dus zijn die prijzen dan misschien ook lager? Welke vind jij eigenlijk het mooist?

    Ik las pas op internet dat het in Thailand Vesakha Puja dag was die in het teken stond van de geboorte, de verlichting en de dood van Boeddha. Stond nog zo'n mooie foto bij, haha.

    Ik ben mij al wel helemaal aan het voorbereiden hoor. Ik heb al een lijstje gemaakt van wat ik allemaal wil meenemen en ik ben in die boeken aan het neuzen van Thailand die je hebt achtergelaten in mijn kamer. En vanavond ga ik Kluay Buat Chee maken, hihi. Ookal is het een dessert, dat maakt mij niet uit. Ik herinnerde me dat ineens weer dat wij dat hebben gegeten in dat Thaise restaurant in Antwerpen.
    Dus als ik nu niet in de Thaise stemming kom dan weet ik het ook niet meer haha.

    Ik hou van jou lieve zus! <3
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx!!


  • 21 Mei 2011 - 14:57

    OT:

    Hallo Leoni,

    Ik zou het eerste hotel of het laatste hotel kiezen. Maar ja, ze zien er allemaal duur uit. Ik denk de guldenmiddenweg dan maar. Ik heb niet naar prijzen gekeken. Het laatste hotel vond ik het meest Thais er uit zien En geniet ervan. En waar zijn de foto's van jullie snoepreisje? Succes en tot horens knuffel van OTxxxxx

  • 21 Mei 2011 - 19:40

    Angelique En Geert:

    Lieve leoni,

    leuk hoor dat je zusje al zo snel naar je toe komt!!! We zijn nog niet met de kamper weggeweest,maar we gaan waarschijnlijk de laatste week van juni en de eerste van juli. mama en gerard waren gister nog effe bij ons (nou ja effe) en het was super gezellig maar je word wel gemist hoor Nou sterkte met het stoppen met roken en drinken (ik geloof niet dat het ons zal lukken doei lieverd

  • 22 Mei 2011 - 12:22

    Danielle:

    Hoi meisje,
    wat een avontuur om Tin op sleeptouw te moeten nemen in zijn 'bekende' omgeving haha! Gelukkig heeft hij jou als, inmiddels echte burger van Thailand, bij zich! Hier alles prima. Nog 7 weken en dan is het alweer vakantie! Met Tom is ook alles goed, hij geniet op het moment van weekendje weg met de voetbal! Ik was van het weekend ziek maar nu gaat het wel weer beter! En die hotels, ik zal er eens even naar kijken!
    kusss daan

  • 22 Mei 2011 - 12:25

    Danielle:

    Voor mij geldt: keuze 1!!!

  • 22 Mei 2011 - 18:05

    Tante Lian:

    Hoi lieve Leoni en Tin

    Wat leuk dat jullie een paar fijne dagen hebben gehad, en ja hoor dit is snel genoeg, begrijp ook wel dat je het druk hebt. Maar het is natuurlijk heel fijn om wat vanje te horen.
    Enne wat de hotels betreft ik zou gaan voor nr 1 ;)
    Ziet er helemaal top uit en dan voor die prijs :)
    Nou lieve schat ik lees wel op een van je blogs welke het is geworden.

    Veel liefs van ons xxx

  • 23 Mei 2011 - 08:40

    Mama:

    Hoi lieverd, ja ik vond het ook heel fijn je lekker lang aan de telefoon gehad te hebben! Maar eerlijk gebied mij te zeggen dat ik er vreselijk tegenop zie dat Naatje weggaat. Helemaal alleen zover weg! Ik lig er allemaal wakker van en 's nachts lijkt alles nog erger lijkt het wel. Dan haal je allerlei scenario's in je hoofd die meestal heel negatief zijn. Maar bij D-reizen hebben ze me ook verzekerd dat als jij daar staat, er niets kan gebeuren. Dus Leoni, be there!!!!!
    Dus laat Tin niet de weg wijzen :)
    Wat de keuze van het hotel betreft... ze zijn allemaal wel mooi maar mijn keuze zou op het 2e hotel. Het Prince Palace Hotel vallen, met die kokobar. Lijkt me zo gezellig. Ik heb niet naar de prijzen gekeken. Ik bel je gauw! Ik hou van je!

  • 24 Mei 2011 - 19:45

    Nathalie:

    ik vind nummer 1 wel het minst Thais maar hij is wel het luxest .. maar ik denk dat ik in die 4 weken wel genoeg Thais zal meemaken dus ga ik toch voor nummer 1 haha

    xxx

  • 28 Mei 2011 - 16:04

    OTHallo Schat,:

    Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning! Wat fijn dat je van die lekages nu af bent. Verhuizen is wel ff poot aan spelen, maar als het voorbij is, is het heerlijk. Jullie zult wel moe zijn van het verhuizen,
    Maar dan is alles weer lekker schoon en opgeruimd.Ik hoop gauw foto's van jullie huis te zien. En het adres natuurlijk te krijgen.
    Ik vind dat je dit maar weer eens goed geregeld hebt.Ze kunnen jou om een boodschap sturen. Onlangs heb ik je gebeld en ineens werd de lijn verbroken.Vond ik vervelend. Ik kon je naderhand niet meer bereiken. Hoewel ik wel een gesprekstoon hoorde. Vond ik ook al vreemd, maar goed.Ik hoop je volgende week te kunnen bereiken als je klaar bent met verhuizen.En ook dat je op je nieuwe adres beter internet hebt.Joris heeft mijn skype opnieuw ingesteld en ik hoop ook maar dat we nu beter contakt kunnen krijgen. De foto's van jullie vakantie waren heel mooi.Jullie zagen er gelukkig uit.Naatje komt binnenkort naar jou toe en ik wens jullie een hele fijne tijd.Liefs Oma xxxx en een dikke zondagsknuffel.en ook van opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leoni

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 88506

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Terug naar het land van de glimlach!

10 September 2009 - 18 December 2009

Op naar het land van de glimlach!

28 December 2010 - 30 November -0001

En dan ga je er maar wonen :-)

Landen bezocht: