De tijd van een gratis zwembad in huis is voorbij! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu De tijd van een gratis zwembad in huis is voorbij! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu

De tijd van een gratis zwembad in huis is voorbij!

Door: Leoni

Blijf op de hoogte en volg Leoni

25 Mei 2011 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,


De dagen van een gratis zwembad in huis zijn voorbij. Elke dag werd ons verteld dat de volgende dag ons dak gemaakt zou worden. Wat blijkt na 2 maanden; dat het dak niet te maken is en er volledig uit moet. We hebben toestemming gekregen onder het contract uit te komen en iets nieuws te zoeken. Dit weekend dus weer volop op zoek geweest! Geweldige huizen gezien, maar we konden het niet eens worden of er was wel iets wat niet naar ons zin was, te ver weg, te oud, geen tuin, te klein, te donker etc. Vandaag zag ik op internet een huis wat mij wel aansprak. Echter maar 1 foto! Ik had mijn laptop open laten staan zodat Tin het kon zien. Wellicht vond hij het ook wel leuk. En ja hoor toen ik thuis kwam uit het werk had hij al gebeld. Meteen na het werk doorgegaan naar het huis. Buitenkant was oke. Net gerenoveerd lekker licht met fris appeltjes groen. De eigenaar gebeld of hij het ons kon laten zien en dat was prima. Binnen kon ik alleen zeggen hoe mooi ik het vond en ook Tin was enthousiast! Ik weet dat het niet strategisch is om te zeggen hoe mooi het is maar voor de prijs was het goed. Ook binnen alles gerenoveerd. Lekker licht en schoon. Twee slaapkamers, (waarvan we er 1 snel gaan klaarmaken voor Naatje :-) ) twee badkamers, een woonkamer, keuken en eetkamer. Top heel mooi. Zal binnenkort meteen foto's maken en uiteraard filmen we voor GV dus daar zullen we het vast ook zien. Meteen ja gezegd en zaterdag verhuizen we! Op de 28ste verhuizen zou ons veel geluk brengen. Ze geloven hier heilig in voorspellingen dus tja dat doen we dan maar. Vind het wel jammer dat ik bij mijn vriendinnetjes wegga, maar ik denk dat we maar een housewarming moeten houden. Een week voor Naatje komt verhuizen we dus :-) hoezo stressvol! Maar we wilden het doen voor ze kwam zodat ze fijn een eigen kamertje had en wij niet in de woonkamer hoefden te slapen ;-)

Zaterdag heb ik ouder gesprekken op school in de ochtend. Kwamen ze lekker op tijd mee. Vandaag om precies te zijn! Dit terwijl ik zaterdag eigenlijk moest lesgeven aan mijn Nederlandse kindjes die ik al heel lang heb moeten missen… :( Dat is wel een nadeel alles komt hier altijd op het laatste moment. Maargoed Tin gaat dus lekker pakken de aankomende dagen en dan zaterdag middag verhuizen we de boel samen. Waarschijnlijk weer per songtawn (hoop dat ik het dit keer goed schrijf) :-). De volgende dag shoppen voor een extra bed, een matras, een bank en wat leuke opfleur dingetjes! Misschien ook een mooi schilderij voor in de woonkamer! Kan niet wachten! Daarna nog een weekje werken en dan vrijdag avond naar Bangkok. Vandaag de treintickets gekocht en we slapen in de meest luxe trein voor 2 euro extra :-) Was alles maar zo goedkoop. Wilde net hotel 1 boeken en kwam achter de vervelende verassing dat het derde bed niet inbegrepen was. Dit verdubbelde bijna de prijs. Prijs kwam nu ineens neer op 500 euro. Dat vond ik een beetje te gek met mijn salaris van 600 euro. Het is dus het palace hotel geworden. Heerlijk groot zwembad, jacuzzi en in het toeristen centrum deze koste 140 euro. Even een verschilletje voor 3 nachtjes! Sorry lief zusje :-( Maargoed we kunnen wel een drankje doen in le bua om het toch te ervaren. Lekker goedkoop nu we geen alcohol meer drinken :D

Er is hier op school een nieuwe leraar (Amerikaan). En wat een vervelend persoon is dat zeg. Je kent ze wel die mensen die denken dat heel de wereld tegen ze is en continue zelf de hele wereld aanvallen. Hele dagen grrr... Frustratie! Hij werkt hier part-time let op: enige uitspraken: Ik heb mijn eigen bureau nodig, waarom geeft die Thaise (fulltime) lerares haar bureau niet op voor mij, hoe durft ze de airco uit te zetten, Ze moeten me meer betalen anders gaan er mensen gezichtsverlies lijden ik ben niet bang om mijn mond open te trekken ze komen er wel achter, waarom hebben wij geen eigen koelkast in ons kantoor? etc. Ugh als je zo'n hekel hebt aan Thaise mensen ga dan alsjeblieft weg!! Oke dat is er ook weer uit. Verder alles goed ;-) Na school een sigaretje meer en het is weer goed.

Ik kijk zo ontzettend uit naar ons nieuwe huisje en naar de komst van mijn lieve lieve zusje! Jullie horen binnenkort mijn nieuwe adres. Er staan overigens nieuwe foto's op facebook van ons tripje naar Koh Samet!

Doei lieverds!


Esmeralda en Djilan
Hoi meis. Heb je wel mijn goede nummer 0066-87-7269641? Maakt niet uit dat je niet gereagereerd had weet toch wel dat je aan me denkt. Ik weet niet welk hotel je bedoeld :-( maar denk dat het Le Bua wordt.
Zou leuk zijn als je komt maar wacht eerst mijn komst in maart maar af. Eerste lesdag ging goed. Ze luisteren goed naar me!
De doop is volgende maand pas en als het goed is gaan ik en Nathalie samen mee. Heel veel liefs en een dikke knuffel terug!

Rainnie & Sharon
Dank jullie voor jullie leukie berichtje. En super dat jullie me nog steeds volgen. Zat pas te denken dat ik zo lang niets van jullie gehoord had. Daar ook alles goed? Rainnie nog steeds druk met Zumba. Ik kan niet wachten om in maart weer wat lesjes mee te doen... zucht!
Groetjes!

OT
Bedankt voor uw vrolijke en leuke berichtje! Fijn dat u zo genoten heeft van het vorige blog. Goed internet zou super zijn. Helaas heb ook ik de knowledge niet ;-) Ook als het regent wordt internet hier heel slecht. Ontzettend bijzonder. U mag me altijd bellen he! Ik heb de mails gelezen, maar oma ik heb het zo ontzettend druk! Ik vind het veel fijner als u zo nu en dan belt. Ik race van hop naar her. Werk overdag 3 dagen per week Thaise les en vind het ook weleens fijn om even tot rust te komen. Liefs xxxxxxxxx

Danique
Vind het nog steeds lief dat je dat allemaal verstuurd hebt! Tijd gaat inderdaad super snel maar anderzijds voelt het ook wel of ik hier al een jaar ben! Genieten gaat lukken!
Xxx

Irene
Ik vroeg me inderdaad af wat er met je gebeurt was: schaam je ;-) Je hebt heel wat leesvoer gehad denk ik! Bedankt voor je ontzettend lief berichtje. Kan me voorstellen dat je schok! Wist je niet dat ze op tv kwam? Ik heb het nog steeds niet kunnen zien &*^^%$%^$&*^*^%&% stom internet hier! Ik hoop dat we samen oud worden. Het gaat in ieder geval super goed nu hij niet meer drinkt! Hij is een stuk vrolijker. Drinken maakt depresief zeggen ze en zeker als je ook nog eens twee kinderen moet missen. Als ik in maart in NL ben moeten we 1 Novelle avondje houden kunnen we lekker roddelen. Wat zullen we dan veel te bespreken hebben!

Zes maanden alweer! Stuur binnenkort eens een foto! Ben zo benieuwd. Al die kinderen die groeien maar en groeien maar :-)

Nu wat sneller reageren hoor!
xxxx

Denise
Oh mop je bent in NL hoe is het? Bee is maar zielig hoor ik. Heb al tegen Tin gezegd dat hij hem mee moet nemen naar de bowling ofzo. Maar we hebben het zo druk ugh... Je zal wel schrikken dat we een nieuw huis hebben. Ik wacht met de house warming tot je terug bent! Mis je!
xxxx

OT
Dank je wel voor uw tweede lieve berichtje! Zal het hem zeggen.
Kus en ook een dikke smakkerd voor opa!

Nathalie
Ja het is bijna zover wieeeeeehhhh! Ik praat nu echt over niets anders meer! Goed dat ik wat afleiding heb met de verhuizing. Hij is ook attent kan hij fietsen haha! We gaan die fiets tour doen, maar Thai kunnen niet fietsen zoals wij gnagna! Is hij de klungelige toerist! Alweer ;-)
Hoe gaat het met je examens? Of ben je al klaar? En wanneer krijg je de uitslag? Voor zo weinig geld haha, jep dacht ik ook toen ik in NL woonde :-) je kijk veranderd hier snel. Bedrag voor 3 dagen is bijna gelijk aan onze huur voor een maand ;-) Maar ik doe het met liefde. En ik heb nog een spaarcentje :-)
Prince Palace is het dus geworden, is wel de leukste locatie. de rest allemaal in het business centre.

Er zijn hier 1001 boedistische dagen ;-) vandaag was er ook weer 1. Niet veel bijzonders helaas in Juni...

Denk ook aan het volgende om in te pakken: stickers voor mijn kindjes (zijn hier niet te vinden), Nette kleding en nette schoenen voor Le bua anders kom je er niet in, niet teveel warme kleding. Zeep e.d. niet meenemen is zwaar en wij hebben genoeg dat goedkoper is als in NL. En niet te blote kleding haha (Thaise cultuur :-) ) Hoe was de Kluay buat chee?

Ik hou ook heel vel van jou en tel de dagen af tot ik je helemaal fijn kan knuffelen!
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXx

OT
Ik ben even kwijt wat nummer 5 was... We hebben de gulden middeweg genomen. Luxe hotel voor een mooie prijs! Bel me maar snel eens. Kus

angelique en geert
Alvast ontzettend veel plezier tijdens jullie reisje! Geef mama maar een dikke knuffel van me als je haar ziet. Ben een telefoontje verwijderd! Liefs!

danielle
Ja een heel avontuur :-D burger van Thailand ja, maar denk dat ik voornamelijk een doorgewinterde Thailand toerist ben :-) Pfff wel jaloers hoor op je vakantie. Die luxe hebben we hier niet. We kunnen vakantie nemen in maart, maar dan krijgen we ook niets betaald :-( Tom is vast al terug? Fijn te horen dat je weer beter bent :-) Je heb ook niet meer door mijn dromen gewandeld. Keuze 1 was het gaaft idd, maar zucht helaas!
Kijk uit naar je volgende berichtje mop! Kus!!!!

tante Lian
Helaas niet nummer 1 geworden zucht :-( maar lief dat je gekeken hebt! Wordt hoe dan ook top!
xxx!

Mama
Je moet er niet tegenop zien dat ze weggaat en ze is niet helemaal alleen ze is bij haar grote zus! Niet zo doem denken hoor! Komt helemaal goed we zorgen goed voor haar. Ik ben ook altijd bezorgd. Verhuis zelfs snel voor haar zodat ze een fijne kamer heeft ;-)
Wij vertrekken vrijdag en komen zaterdag al in BKK aan. Geen zorgen dus, we zullen er zijn! Het is het Prince Palace hotel geworden. Luister ik toch nog eens naar je. wel nadat keuze 1 te duur bleek te zijn. Wat doen jullie in Hamburg? Veel plezier daar en hoor snel van je. Kus en hou heel veel van je!

  • 26 Mei 2011 - 07:55

    Elise:

    Hoi lief vriendinnetje!

    Bedankt voor je verjaardagsberichtje! Heb het lekker druk gehad, naar de efteling geweest, een nieuw persoonlijk record shoppen gevestigd, school en voorbereidingen voor mijn feestje... Heb je wel gemist hoor!! Heb ontzettend gelachen om de lompe acties van Tin tijdens jullie vakantie haha wat een schatje. ben ook heel blij dat hij gestopt is met de alcohol en dat jullie weer een leuk nieuw huisje hebben! Echt super dat Nathalie al bijna komt, jullie gaan een geweldige tijd hebben, heel leuk!
    Ik wens jullie veel succes met inpakken en verhuizen en op school natuurlijk.

    dikke kus

  • 26 Mei 2011 - 09:01

    Irene:

    Haaa, NU ben ik snel!
    Vele groetjes en ik ga weer aan te werk!

  • 28 Mei 2011 - 12:35

    Mama:

    Hoi lieve,lieve schat! Natuurlijk ben ik niet bezorgd als ze bij jou is! Het gaat over de reis die ze alleen moet maken.
    Maar ik hoop dat er een lief stel een beetje gezellig met haar kletst.
    Wat fijn dat jullie toch nog een leuk huis hebben gevonden. Is het met een tuintje of ook een appartement?
    En met appeltjesgroen! Wat leuk! Lekker vrolijk en fris. Hebben ze eigenlijk appels in Thailand? Gekke vraag maar daar denk ik nu aan door dat appeltjesgroen. En aardbeien? Asperges hebben ze vast niet, of wel?
    Wij kregen asperges van de ouders van Josh, recht uit eigen tuin, heerlijk waren ze! Ook aardappels en komkommers. Dat smaakt wel even anders als van de supermarkt.
    Wij zijn naar de Fespa beurs geweest in Hamburg. We hadden 3 keer gemaild naar de beurs waar de camperplatz was maar kregen geen reactie. Dus hebben we zelf zo'n anderhalf uur rondgelopen en gereden om het te vinden. Het was mooi weer en de beurs was heel interessant voor ons.
    Veel leveranciers gesproken en ze waren blij ons te zien. We hebben 's avonds een taxi genomen en de aardige chauffeur heeft ons naar een erg leuk restaurant gebracht. Het was een Spaans-Portugees restaurant en we hebben er heerlijk gegeten. Net of we even op vakantie waren. Gisteravond zijn we teruggekomen en Khandro is echt een watje geworden na zijn chemische castratie. Zo lief, hij was al lief maar sommige mensen mag hij niet zo en blafte daar tegen. Nu is het een echte flauwe lieve hond en Lenka is nu de baas over hem. Ze doet net of ze zijn moeder is. Binnenkort wordt Khandro dus echt gecastreerd want deze chemische castratie is maar tijdelijk. Dan kan je zien hoe hij zal zijn als hij echt gecastreerd is. Sommige honden worden n.l. juist heel vervelend en Lenka is plots loops geworden dus vandaar.
    Er zijn hondjes genoeg op deze wereld en we zijn van gedachten veranderd om nog eens een nestje te willen. Hopelijk zijn we er dus nu op tijd bij
    want het is geen garantie.
    Nathalie is klaar met haar examen en ze had er een goed gevoel over maar het blijft spannend. Ik ga je morgen bellen, ik hoop dat je dan tijd hebt want we begrijpen heel goed hoor schat dat je het druk hebt! Knap van Tin dat hij van de drank af blijft! Misschien dat hij later wel weer eens een drankje kan nemen en veel bewuster dat gaat doen zodat hij niet meer teveel drinkt maar dan moet hij wel minimaal 2 jaar niets meer drinken. En altijd alert blijven vooral als hij tegenslagen heeft.Van jou is het ook knap want je dronk niet teveel maar je vond het wel lekker en gezellig, petje af hoor! Leuk dat Nathalie bij die doop kan zijn dan kan ze gelijk zien hoe die mensen leven. Maar laat Nathalie niet dopen hé?,Hahaha! Gaan jullie dan voortaan ook naar de kerk en zo? Ik ga nu een eind maken aan dit verhaal ik bel je morgen, heel veel liefs en een heeeeeele dikke knuf!!!!! XXXXXXXXXXXXX

  • 28 Mei 2011 - 16:09

    Corrie En Leen:

    Hey vrouwke,

    Je heb nog nooit in zo korte tijd zoveel verhuisd, je verbreekt alle records!!
    Maar wel leuk voor jullie dat je zo snel iets nieuws hebt gevonden gaat niets boven je eigen stekje.

    Spannend dat Nathalie komt is voor haar ook een hele ervaring om alleen weg te gaan. Maar het vliegtuig zit altijd vol dus zo alleen is ze niet en jullie staan haar op te wachten.
    Geniet van de dagen met je zus en ook heelveel succes met inpakken.

    Groetjes en veel liefs Corrie en Leen


  • 28 Mei 2011 - 16:12

    OT:

    Hallo Leoni,
    Zie de vorige blog, want ik ben te snel geweest.Veel Geluk in je nieuwe woning!
    liefs oma en opa en nog een knuffel van onsxxx

  • 29 Mei 2011 - 14:01

    Angelique En Geert:

    hoi schattebout,

    Wat ben je toch een flinke dame hey !!1 Alweer verhuizen ik moet er niet aan denken. Maar ja jij leeft natuurlijk in dat relaxte land dus....
    Ik ben blij dat je er zo makkelijk mee omgaat . En leuk op school en die amerikaan moet maar snel naar huis gaan hahaha Nou doeii lieverd en tot horens weer

  • 29 Mei 2011 - 22:53

    Nathalie:

    hee
    jaa over een week ben ik alweer bij je! en dan zitten we in een heel leuk hotel!
    Gelukkig dat dat hotel goedkoper is en dat het nog op een betere locatie zit ook. Morgen ochtend ga ik mijn paspoort ophalen die al even klaar ligt bij het gemeentehuis en dan ook nog die extra prik halen..
    15 juni krijg ik te horen of ik geslaagd ben. Ik hoop dat ze goed zijn gegaan.

    nog een maar een paar nachtjes slapen :)

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 01 Juni 2011 - 21:25

    Tante Lian:

    Hallo lieve schat,

    Wat leuk dat jullie nu een droog huis hebben :)
    Ik hoop dat het jullie bevalt maar dat zal wel, ik hoorde van oma Toosje dat jullie veel hulp hebben gekregen wat natuurlijk heel fijn is.
    Het is nu bijna zover dat Nathalie bij jou is, geniet maar lekker van elkaar .

    Dikke kus van tante Lian en natuurlijk ook van mijn mannen xxx

  • 02 Juni 2011 - 06:13

    Esmeralda:

    Hi liefie..

    Zooo wat een verhaal weer verhuizen bah.. je vond het zon mooi huis.. is deze mooier.. wel leuk voor en hoop dat je hier nu echt oud en gelukkig in wordt hahahaha

    En die stomme americanen altijd bigger better en more bah bah weg wezen meej die lui..

    Wij zijn trouwens ook lekker op vakantie geweest in eigenland.. waren dan niet zulke toeristen als tin hahaha wij zijn naar landal geweest met kinderboerderij binnen en buitenspeeltuin en zwembad alles op en aan djilan vond het fantastisch.. gaat hard hij rent al voor zo ver da lukt hij is echt snel en zijn mondje al 4kiezen 8 tandjes en 3hoek/snijtanden... echt grappig en hij bij hard.. weet niet of lukt maar zet regelmatig bijna elke week fotos op hyves van hem..

    Wat leuk dat je zusje bijna komt gaan jullie alleen naar changmai en bgkok of nog andere plaatsen

    Ben eigelijk benieuwd of tin de tijger tempel in canachanaburi kent en wat hij ervan vind..

    Maarruhh als ik het goed begrijp ben jij nog biet gestopt met roken... en tin?? Wel knap van de drank.. dan was hij miss nog niet verslaafd...

    En de buurt waar je gaat wonen leuke buurt mooie huizen ver van je vrienden ver van de big supermarkt.. ben je nog welis op de avondmarkt geweest en thaimassages genomen ..
    Als ik aan changmai denk zie ik markt massage doi sutep oja en olifanten hahahaha.. heb van de week nieuw batterijtje in me dolce en gabanna horloge laten zetten die echt thaise versie hahah

    Maar goe ik ga er weer een eind aanbreien wanneer ben je op skype.. ben zelf ook beetje druk dus weinig pc maar als ik weet als jij er ben en uh heb juiste nummer heb al die nummers van je tel achter elkaar staan zonder streepjes maar paar keer geprobeerd.. heb je welis smsjes ontvangen vanuit nl???

    Meis ga je goed succes nog ff morgen naar bangkok en dan overmorgen ken je je zusje in je armen sluiten

    Heeeeel veel xx van djilan en mij en denk heel veel aan je

  • 02 Juni 2011 - 06:16

    Es:

    Oja gave mooie foto van jullie

  • 03 Juni 2011 - 22:15

    Denise :

    Neeeeeeeeeeeeee! Ik hoorde het al van Bee dat jullie waren verhuisd, maar Ik hoopte nog dat het niet waar zou zijn :'(. Ik wilde vragen waarom???, maar ik begrijp het uiteraard. Dat gedoe met dat dak is natuurlijk ook echt geen doen meer. Gelukkig is het wel weer een reden voor een feestje :) (ik probeer in de optimistische Leonivibe te zitten, en probeer overal het positieve van in te zien, al is dat soms niet zo makkelijk). Heel veel succes met verhuizen en heel vele plezier met je zusje lieverd, en ik hoop dat je een gaatje vrij hebt als ik er weer ben :)

    xxx

  • 06 Juni 2011 - 00:20

    Mama:

    Even voor alle bloglezers: Nathalie is goed aangekomen in Bangkok en is in veilige armen van Leoni!!! Zo blij als die meiden zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leoni

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 88513

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Terug naar het land van de glimlach!

10 September 2009 - 18 December 2009

Op naar het land van de glimlach!

28 December 2010 - 30 November -0001

En dan ga je er maar wonen :-)

Landen bezocht: