De zusjes zijn herenigd - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu De zusjes zijn herenigd - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu

De zusjes zijn herenigd

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Leoni

09 Juni 2011 | Thailand, Chiang Mai

Hoi allemaal!

Eindelijk ben ik dan aangekomen in Chiang Mai. Eerst een week gewerkt op het land en ijsbergsla gesneden en dan nu in Thailand tussen de Tuk Tuk's in plaats van Trekkers en kokosnoten in plaats van andijvie.

Ik vond het eerst wel even slikken toen ik door de paspoort controle even alleen uit moest zoeken hoe ik van A naar B moest komen. Uiteindelijk was het een eitje. Helaas zat ik in het vliegtuig naast een man die schijnbaar ook alleen was en die helemaal niets tegen mij zei en heel de reis zijn snot aan het ophalen was waardoor ik niet fatsoenlijk kon slapen. En dan scheen er ook nog contstant licht in je ogen wat van het toilet afkwam. Dus slapen zat er niet in. En de tv was te ver weg en de films waren heel saai. Alleen het eten was wel lekker. Ik was blij toen ik in Bangkok aan kwam. Van dat visum snapte ik sommige dingen niet dus heeft een aardige Thai mij geholpen. Uiteindelijk knuffelde Leoni en ik elkaar in de aankomsthal wat Tin had gefilmt wat waarschijnlijk ook weer in Grenzeloos Verliefd komt. Ik wilde netjes zijn en Tin 3 zoenen geven maar dat soort gebruiken kende ze er niet haha.

Toen ik buiten stond in Bangkok stikte ik bijna van de vuile warme vochtige lucht. Maar gelukkig went dat wel.
We zijn naar het hotel Prince Palace gegaan om daar de koffers neer te zetten. Grappig dat die Boeddha beelden in het hotel ook ontbijt, middageten en avondeten krijgen op een dienblaadje. Het waren schijnbaar offers. Mensen hebben ook veel respect voor rijke mensen, we stonden in de lift en alle mensen gingen buigen voor 1 man die schijnbaar veel geld had.
Eigenlijk was ik hardstikke moe maar slapen kon niet want na een paar uur zat ik alweer op de fiets en hadden we een leuke fietstour door Bangkok. Nouja leuk, interessant. Je ziet namelijk wel armoede in van die smalle vieze steegjes waar ze eten aan het klaarmaken zijn (wat ze overigens overal doen) en waar er zwerf- honden en katten rondlopen. Toch lachen de mensen wel naar je. Maar een straat verderop zie je weer een heele mooie tempel staan. Veel verschil tussen rijk en arm dus.
We zijn ook met de bootjes door Bangkok gevaren dat er ook niet al te fris uitzag. Dooie honden, afval, veel plantenresten andere rotzooi. Er zwommen wel mooie varanen, en alle huisjes waren gebouwd op palen boven het water, ze leven puur van de visvangst.
Op het station hebben we nog een paar uur gewacht en in die tijd hebben we kaartspelletjes gedaan.
De volgende dag wel beter geslapen in de trein naar Chiang Mai. Het is er veel groener dan Bangkok. Met de taxi toen naar Leoni's huis gegaan. Het is een leuk huis met appeltjesgroen en wit net als mijn nieuwe badkamer wordt. Het ziet er heel schoon uit maar de kakkerlakken kun je helaas nergens weghouden.

Gisteren gegeten bij een Koreaanse bbq. Voor 3 euro onbeperkt eten. En dat is nog niet eens zo goedkoop. Vanavond aan we eten bij een soort sushi buffet.

Ik zit nu op de school waar Leoni lesgeeft, en het is een grote mooie school. Leoni heeft een eigen klas en die kindjes zijn zo ontzettend schattig! Ik heb foto's van ze gemaakt want het was vandaag Teacher's Day. Dan geven alle kindjes mooie bloemetjes aan de leerkrachten. Valt wel op dat deze kinderen wel veel meer gedisciplimeerd zijn dan de Hollandse kindjes. Maar af en toe zijn die leerkrachten ook wel heel gemeen tegen ze. Leoni doet het echt heel leuk voor de klas. Ze heeft dan ook nog wel 3 assistenten in de klas. Er zit ook een Amerikaanse familie waarvan de ouders les geven en het kind op school zit. 1 Blond kind zit er dus tussen die zwarte haren en hij is dan ook meteen het irritantste, en die vent zit over alles te zeuren echt het tegenovergestelde van de Thaise mentaliteit die juist altijd alles positief zien.

Ik heb ook nog meer bedekte kleding moeten kopen om aan te trekken voor die school.

Vrijdag is het Lana Dag waarbij alle docenten een speciale outfit aantrekken. Nu wil Leoni ook zoiets voor mij gaan kopen. Dus ik ben benieuwd..


Groetjes Nathalie! xxx

  • 09 Juni 2011 - 08:47

    Annie Eikelboom:

    Hey Nathalie .... leuk verslag heb je gedropt!
    Denk dat je het wel fijn vond je zus weer te zien en saampies te dollen, denk ik.
    Nog veel plezier en de groetjes daar

  • 09 Juni 2011 - 09:35

    OT:

    Hallo Naatje,
    Vanmorgen kreeg ik een belletje van Annie, een goede vriendin van oma, en die zij dat je op de blog geschreven had.
    En nog leuk ook.
    Ik vind dat Leoni wel ff had kunnen wachten met ritjes door de jungle, tot je uitgerust was.Jullie waren zeker blij om elkaar weer te zien.Aan de warmte zul je wel wennen hoor.Ik heb net gehoord dat je moeder ook naar Thailand komt en dat jullie samen terugreizen.Iedereen gaat weg, want Tante Lian, Oom Chiel en Joris gaan binnenkort ook op vakantie.Het is hier wel een dooie boel dan, maar goed. Dat krijg je als je familie wereldreizigers zijn.hihihi. Jij kunt nu mooi wat foto's op de blog zetten,want ik wil binnenkort een album kopen en dan is het wel leuk als daar ook foto's van jullie in staan.
    Het week-end komt eraan en dan zal Leoni en Tin of alleen Leoni, Tin moet misschien werken, wel leuke dingen met je doen. Nemen jullie niet teveel hooi op je vork? Anders kom jij straks doodmoe naar Nederland. Ze hebben daar hele mooie boeddhabeelden heb ik gezien op de Thaise sites.Geniet ervan want , jij kan die beelden in het echt zien. Zo'n eerste grote reis zal je niet gauw meer overkomen.Ik ben ook blij te horen dat Leoni netjes woont.
    Heb je nog iets van Joshh gehoord?
    Het wordt hier mooi weer dus die zal zich wel met zijn vrienden op het strand amuseren.Als jij dat nu ook maar doet, dan is oma helemaal blij.Ik ga nu verder werken aan mijn manuscript, anders komt het nooit af.Ik wens je een hele fijne tijd en tot horens . liefs en een dikke Nederlandse knuffel van oma en opa jum,jum,jum xxxx

  • 09 Juni 2011 - 10:48

    OT:

    Nog ff,
    Kun je nog iets met de baths? Jullie hebben er allicht wel een etentje van, denk ik. Ik wens jullie vrijdag nog een hele fijne dag. Naatje er gaat een heel nieuwe wereld voor je open. Nieuwe ervaringen en wat dies meer zij.oudoe vr.gr.OT

  • 09 Juni 2011 - 10:48

    OT:

    Nog ff,
    Kun je nog iets met de baths? Jullie hebben er allicht wel een etentje van, denk ik. Ik wens jullie vrijdag nog een hele fijne dag. Naatje er gaat een heel nieuwe wereld voor je open. Nieuwe ervaringen en wat dies meer zij.oudoe vr.gr.OT

  • 09 Juni 2011 - 10:48

    Janine:

    hoi leonie en nathalie,

    Leuk om jullie verhalen te lezen.
    geniet van deze tijd.

    Groetjes janine en de mannen

  • 09 Juni 2011 - 11:09

    Elise:

    Hey Nathalie,

    Super dat je goed bent aangekomen! Kan me wel voorstellen dat het spannend voor je was. Leuk dat je bij Leoni in de klas mag zitten!! Heel veel plezier en geef Leoni een dikke kus!!

    liefs xxx

  • 09 Juni 2011 - 14:39

    MAMA:

    Wow, kakkerlakken, dooie honden, arme vieze steegjes....
    Ik ben benieuwd! Het klinkt niet erg aantrekkelijk Naatje.
    Het belangrijkste is dat jullie het leuk hebben. En wat jammer dat er zo´n ongezellige man naast je zat in het vliegtuig. En dan nog ééntje die constant zijn snot ophaalde! Gatver!
    De terugreis heb jij daar geen last van hoor schat. Tja, het moest een verrassing zijn voor Leoni maar oma was te snel met vertellen. Maar misschien leest ze dit alles pas als we weg gaan.
    Kan jij daar niet voor zorgen?
    Nou lieverd, een heeeeeeele dikke knuf van Gerard en mij!
    Heel veel liefs ook voor Leoni en doe Tin de groetjes van ons. XXXXX

  • 10 Juni 2011 - 05:07

    Esmeralda:

    Naatje

    Geweldig geschreven geniet ervan meiden

    Dikke kus

  • 10 Juni 2011 - 09:29

    OT:

    Hallo Naatje,
    Er was mij niet verteld dat het een verrassing moest worden, maar ik denk daqt het niet zo erg is als Leoni weet dat je moeder komt, want dan kan ze voorbereidingen treffen. Ik zou het niet leuk vinden als iemand, uit den vreemden, zomaar pardoes voor mijn neus staat, terwijl ik misschien wel andere plannen had om dingen te gaan doen op dat moment en afspraken had met andere mensen.Maar goed, het is niet mijn schuld dat Leoni het weet,mama had zelf daar niet over moeten praten.Ik hoop dat je vandaag, Vrijdag , een leuke dag was, want je had een schoolreisje o.i.d. liefs OT knuffeltje xxxxx

  • 10 Juni 2011 - 09:29

    OT:

    Hallo Naatje,
    Er was mij niet verteld dat het een verrassing moest worden, maar ik denk daqt het niet zo erg is als Leoni weet dat je moeder komt, want dan kan ze voorbereidingen treffen. Ik zou het niet leuk vinden als iemand, uit den vreemden, zomaar pardoes voor mijn neus staat, terwijl ik misschien wel andere plannen had om dingen te gaan doen op dat moment en afspraken had met andere mensen.Maar goed, het is niet mijn schuld dat Leoni het weet,mama had zelf daar niet over moeten praten.Ik hoop dat je vandaag, Vrijdag , een leuke dag was, want je had een schoolreisje o.i.d. liefs OT knuffeltje xxxxx

  • 10 Juni 2011 - 09:33

    OT:

    Leoni en Naatje,
    ff checken, want ik zie dat mijn reactie telkens twee keer op het blog verschijnt
    liefs OTxxxx

  • 10 Juni 2011 - 12:13

    Joris:

    Hey,

    Hoe ist allemaal? Ik had gehoord van oma dat ze in Thailand goede massage's gaven, ik heb nogal last van mij nek de laatste tijd (al maanden) en ben er wel een beetje jaloers op. Hier in Nederland stelt het allemaal niet zo veel voor, 20 min en dan 1x in de week, dat ik veel te weinig!

    Veel plezier,
    Joris

  • 10 Juni 2011 - 13:54

    Tante Lian:

    Hoi Nathalie,

    Wat heb je een mooi verhaal geschreven over je reis naar Thailand.
    Het zal wel een hele beleving voor je zijn in een andere cultuur.
    Geniet lekker van je zus en natuurlijk ook van Tin en wens je heel veel plezier daar.

    Liefs tante Lian xxx

  • 12 Juni 2011 - 09:16

    Geert En Angelique:

    Hallo nathalie en leonie.

    Leuk dat jullie nu samen zijn hoor en dan komt er donderdag nog een lieve mama bij.Wat zal ze blij zijn om Leonie vast te houden en te knuffelen. Ze mist haar echt heel erg. Nathalie ik hoop dat je een beetje geniet daar in den vreemde. En Leonie jij moet wel helemaal in de zevende hemel zijn dat je kleine zusje er is.En dan ook je mama straks Gister hebben we een lekker borreltje gedaan bij hun en ze heeft er wel heel veel zin in hoorom naar jullie toe te gaan. Nou meisjes geniet van elkaar en tot horens xxxxxx

  • 14 Juni 2011 - 19:16

    Corrie En Leen:

    Hey Nathalie,

    Leuk voor jullie weer samen te zijn, je hebt een heel leuk verhaal geschreven je lijkt al aardig op je zus wat schrijven betreft je kan het heel goed op papier zetten. Jullie zullen wel het nodigen meemaken, voor jou is het ook een hele andere omgeving. Geniet en lach met elkaar die vier weken zijn ook weer zo om.
    heelveel liefs Corrie en Leen

  • 15 Juni 2011 - 18:50

    Tante Lian:

    Hoi Nathalie,
    Heb gehoord dat je geslaagd bent,:) hartelijk gefeliciteerd meis geweldig.

    Liefs Ome Chiel Tante Lian en Joris xxx

  • 15 Juni 2011 - 21:42

    Pa:

    Ten eerste van harte gefeliciteerd met het behalen van je diploma! Joepie, geslaagd! Nou kan het in Thailand helemaal niet meer stuk. Ik stel me elke dag voor hoe het is voor jou en jullie om daar te zijn, om dingen te beleven en mee te maken. Dit is een ervaring die je je hele leven bij zal blijven. Je bent een echte globetrotter geworden! Ik was al trots toen ik ooit zelf in Griekenland was geweest, maar dat is nu natuurlijk peanuts bij jouw wereldtrip. Trouwens Griekenland is tegenwoordig ook niet meer je van het, die zouden blij zijn met elke bath. Allee, geniet fijn verder en maak nog maar wat verslagen. Groet en dikke kussen van je pa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leoni

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 88512

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Terug naar het land van de glimlach!

10 September 2009 - 18 December 2009

Op naar het land van de glimlach!

28 December 2010 - 30 November -0001

En dan ga je er maar wonen :-)

Landen bezocht: