In een ander leven - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu In een ander leven - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu

In een ander leven

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Leoni

16 Juni 2011 | Thailand, Chiang Mai

Hallo Allemaal,

Ik ben nu heel erg blij, ik denk dat iedereen het al wel weet..
Ik ben geslaagd voor mijn eindexamens! Helaas kan ik niet bij de diploma uitreiking zijn en dat vind ik wel jammer maar als ik weer terug ben in Nederland dan houd ik natuurlijk wel een feestje.
Vanavond neemt Leoni mij mee naar de bioscoop omdat ik geslaagd ben :)

Ik ben nu al best wel gewend hier, alleen zijn sommige mensen nog niet echt gewend aan mij heb ik het idee. Van de ene kant goed voor je zelfvertrouwen want ze zeggen vaak dat ik mooi ben :) terwijl dat ik zo jaloers ben op die bruine huidjes.
Mensen weten nooit wat ze willen. Heb je zwart haar dan wil je blond, heb je krullen dan wil je stijl, heb je een witte huid dan wil je een bruine en dat gaat maar door. Uiteindelijk zijn we allemaal even uniek en daar moeten we juist blij mee zijn.

Pas ben ik nog naar de dierentuin van Chiang Mai geweest en goed dat mama er nog niet bij was want het is allemaal niet zo goed beveiligd als in Nederland haha. Ik heb letterlijk boven een gigantisch nijlpaardbek gehangen die je voor 20 Baht kon voeren, je kon hem aanraken wat Tin dus deed. Verder heb ik pijlstaartroggen gevoerd wat dus als volgt ging, je krijgt stukjes vis wat je tussen je vingers klemt en dan je hele hand in het water moet houden totdat een rog het uit je hand eet. Lekker glibberig is die bek. Oja en je moet uitkijken voor die staart, gnagnagna.
En ik heb natuurlijk de reuzenpanda ontmoet! Je moest extra betalen daarvoor maar ik heb wel mooie foto's kunnen maken van papa panda die lekker aan zijn bamboe aan het smullen was. Echt zo schattig zijn ze!

Ik moet af en toe nog wel een beetje wennen dat je voor elke ruimte die je in wilt gaan je slippers uit moet doen. Ik was laatst in een krakkemikkig internetcafeetje en toen was ik het vergeten en ik schaamde me rot, haha.
Als begroeting heb je de wai en handen schudden moet je dus ook afleren, ook hoor je elke dag het volkslied waarbij je op moet staan en stil moet zijn. Zelfs als je in de bioscoop zit..

Nu ik als zus van Leoni ben gekomen was de zus van Tin ook in Chiang Mai. We kwamen haar opzoeken in het huis van haar zoons wat er dus echt niet uitzag. Leoni en ik hadden er best moeite mee toen we er binnenkwamen en ze ons haar gekochte fruit aan ons gaf. We hadden toen voorgesteld om haar mee uit eten te nemen want ze was echt heel zachtvriendelijk. Uiteindelijk besloten dat ze ook nog bleef slapen. Dat gaat hier in Thailand allemaal zo makkelijk.

Het verkeer is hier ook lekker makkelijk, alles rijdt hier door elkaar en langs elkaar heen. Heel veel scooters die overal tussendoor willen rijden maar ze houden wel rekening met elkaar en ze schelden ook niet op elkaar. Toch durf ik nog niet zelfstandig op een scooter te rijden, haha.

Wat je ook veel ziet zijn monniken, waar iedereen heel veel respect voor heeft. Ze zijn met oranje doeken gekleed en ze lopen overal rond. Een andere kant maar die je er ook veel ziet zijn de ladyboys. Ze lijken ook wel heel erg op meisjes totdat je die stem hoort. Laatst was ik in een soort drogist waar ik make-up kocht en er werkte ook een echte ladyboy die heel mooi opgemaakt was. In Nederlands zou het gewoon niet kunnen maar hier maakt het allemaal niets uit. Je kunt doen en laten wat je wilt eigenlijk.

Wat ik minder vind zijn die honden die hier overal lopen, soms zijn ze van iemand en soms van niemand. Ze liggen veel waar eten verkocht wordt en in winkels. En die beestjes zijn natuurlijk niet heel fris omdat ze onder de vlooien zitten en de mensen geen dierenarts kennen ofso. Zo is er een hondje bij ons in de straat die zo ziek is en al dagenlang achter elkaar aan het overgeven is en het is echt zielig. Het liefst laat je zo'n dier inslapen als je ziet dat het zoveel pijn heeft maar dat mag hier niet en dat kennen ze ook niet.

Het is ook oneerlijk als je ziet hoe sommige mensen dan leven en hoe ze overleven van hun inkomen. En dan kom ik hier met mijn 'spaarcentje' van 400 euro waarvan die mensen ongeveer een kwart verdienen in een maand, terwijl het hele gezin daarvan moet leven. Dan hebben wij het allemaal maar goed in ons kikkerlandje waar altijd alles zo slecht is.

Ik vind het knap van Leoni hoe ze hier helemaal ingeburgerd is en al als een echte Thai leeft. Het is een grote stap die je maakt om even aan de andere kant van de wereld te gaan wonen waar zoveel dingen anders gaan dan dat je gewend bent en je daar volledig in aan te passen. Maar ik persoonlijk zou het niet kunnen, nou ben ik natuurlijk nog maar 16 (bijna17!!) maar het lijkt me heel moeilijk om een totaal ander leven te beginnen ergens waar je niet opgegroeit bent. Maar ik ben natuurlijk hardstikke trots op Leoni dat zij het wel doet wat veel mensen dus niet zouden kunnen.

Oja we hebben ook nog bij een heel duur (Thaise begrippen) Japanse sushi restaurant gegeten. Was 9 euro per persoon inc. drinken wat echt heel duur hier is dus. Hahha.
Soms denk ik weleens, wat zal ik nou kopen.. dit of dat en als ik dat dan omreken in euro neem ik het gewoon allebei :). Je word hier zo koopverslaafd dus.

Sawasdee Kha!

Kop Khoen kha! (dankjewel!) voor jullie reacties!


Annie Eikelboom
Dankjewel! Jaa het was fantastisch om d'r weer te zien het was ook wel even geleden dat ik haar zag dus dollen doen we zeker.
groetjes terug van ons!

OT
Hoi oma! Wat triest dat u dan helemaal alleen zit! Maar u kunt Gerard ook gaan troosten want met vaderdag is hij ook helemaal alleen. Ik zal wel proberen foto's op facebook te zetten want Leoni zei dat het niet makkelijk was op waarbenjij.nu.
Het is een Buddhistisch land dus je ziet veel tempels en beeldjes van goden. In Bangkok heb ik een heel groot gouden buddhabeeld gezien met de fietstour want ben wel blij dat ik die gedaan heb. Met Josh heb ik trouwens nog steeds contact via de computer dus dat zit helemaal goed.
Die Bahts komen heel goed uit! want al die muntjes waren 10 Baht of 5, en voor 20 Baht kun je al lekker uit eten. Dus dankjewel oma en opa!
En ervaringen doe je overal op, maar deze zijn natuurlijk wel speciaal :)
xoxoxox groetjes en knuffels van mij en Leoni

janine
We zullen zeker genieten van deze tijd! :)
xx


Elise
Hoi! Jaa het is heel tof dat ik mee mag naar die school. Er zijn heel veel mensen die zo'n ervaring willen meemaken. Ik heb Leoni een dikke kus gegeven en je krijgt ook weer een dikke terug :)
xx


MAMA
Het is bijna zover mamsie! :)
al zenuwachtig?

esmeralda
dankjewel! En ook nog bedankt voor je lieve krabbel, echt leuk dat je er aan denkt :) alles goed met Djilan?
xxx

Joris
Heey!
Toevallig zijn we pas nog naar een massagesalon geweest en hebben Tin en Leoni voor de Thaise massage gekozen voor een uur en ben ik maar voor de facial treatment gegaan waarbij ik met 8 cremes ingesmeerd werd en komkommers op mijn ogen kreeg. Ik heb nog geen Thaise massage gehad maar ze zijn schijnbaar wel super en natuurlijk stik goedkoop. Wel vervelend dat je last van je nek hebt.. ze hadden ook een hoofd- nek- en schoudermassage van een uur voor 200 Baht!

tante Lian
Dankjewel en ik ben ook heel blij dat ik geslaagd ben!
Ja, het is ook een hele belevenis want ik ben nog nooit in een Aziatisch land geweest dus het is allemaal heel nieuw.
Ik hoorde dat jullie ook binnenkort op vakantie gingen? Leuk joh, waarnaatoe?
xxx

geert en angelique
Heey!
Ja ik weet hoe mama Leoni mist dus ze zal zo blij zijn als ze Leoni weer ziet. Ik snap ook wel dat dit haar kans was om haar beide dochters samen te kunnen zien. We genieten heel veel van elkaar en straks genieten we met z'n 4en!
xxx

Corrie en Leen
Heey! Dankjewel en wat leuk dat jullie ook reageren :) Jaa de omgeving is in alle opzichten anders haha. De tijd gaat ook snel dus we genieten er ook van.
xxx

Pa
Heey pa! Wat lief dat je me feliciteerd! Ik ben ook zo blij want er valt toch een last van je schouders. Ik was ook zo zenuwachtig omdat mama het eerst niet zei en toen ik ernaar vroeg heel triest zei: zal ik het dan maar vertellen..
maar gelukkig kwam ze met het goede nieuws! Pff wat een opluchting he.

En Thailand is ook een hele ervaring die ik echt nooit zal vergeten. Ik zal alles aan je vertellen wat ik meegemaakt heb en beleefd heb als ik weer terug ben. Heel veel kusjes van mij! En doe de Groetjes aan Sandra, Pepijn en Guusje!




  • 16 Juni 2011 - 08:10

    Monique En Felice:

    Gefeliciteerd met je examen! wat ga je studeren of uhh blijf je ook in thailand haha.

    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt! En wat zul jij veel indrukken opdoen zeg!

    Nou meid nog heeel veel plezier en doe leoni de groetjes.

    Liefsss uit roosendaal (jaja het regent hier weer eens)

  • 16 Juni 2011 - 08:38

    OT:

    Hallo Schatten,

    Nathalie,
    Ik Feliciteer je met je diploma, ook namens opa. Fijn he, nou hoef je tenminste geen jaar over te doen. jij hebt ook een mooie blog geschreven, allemaal heel beeldend.
    Opa zei dat je op de blog stond, dus ben ik gauw gaan kijken.Mama vertrekt vandaag naar Thailand en ze zal blij zijn om jullie te zien.Het is wel fijn dat je gelijk met mama terug kunt reizen.
    En Leoni, jij vind het wel jofel he? Dat Naatje en je moeder straks ook in Thailand zijn. Ik hoor van Naatje dat jij je zo goed aangepast hebt. Kennen we je straks toch nog wel terug?
    Ik hoop toch wel dat jij je toch niet teveel aanpast, want anders zien wij je nooit meer terug! Ik hoop binnenkort foto's te zien op deze site, want ik wil een album bestellen.Veel foto's maken hoor, denk aan het thuisfront. Je liefhebbende O.T. en jum,jum van O.H. en duizend regenknuffels uit Roosendaalxxxxxxxx

  • 16 Juni 2011 - 08:44

    O.T.:

    Oh ja Naatje, doe de groetjes ook aan de jungleman Tin, het is wel een waaghals.
    OT moet nog wennen aan de relatie van Leoni.Daarom vergat ik dat natuurlijk.
    fijne dag en tot horens OTxxx En let goed op jezelf!!!!!

  • 16 Juni 2011 - 08:54

    Annie Eikelboom:

    Nu Nathalie dat is dubbel genieten hè!!!!
    Proficiat met het behalen van je diploma hoor.
    Ik ga je groeten vanuit een miezerig druilerig Rucphen .... houdoeeeeee en uiteraard de hartelijke groetjes aan Leonie en Tin

  • 17 Juni 2011 - 18:43

    Geert En Angelique:

    hey nathalie ,

    gefeliciteerd met je diploma. super gedaan hoor . Inmiddels zal mama er ook al zijn geef haar maar een dikke kus van ons. doeii lieverd

  • 18 Juni 2011 - 09:41

    Elise:

    Hey meis,

    Gefeliciteerd!!!! Heel fijn dat je geslaagd bent!! En super leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken in Thailand. Je bezoekje aan de dierentuin was wel spannend zeg! dat maak je in Nederland niet mee haha Nog heel veel plezier, geniet ervan.

    dikke kus en knuffel voor jullie!

  • 18 Juni 2011 - 12:04

    Corrie En Leen:

    Heey Nathalie!

    Hiep Hiep Hoera een diploma van harte gefeliciteerd met je diploma nu kun je helemaal genieten.

    Die verschillen met daar met hier kun je niet voorstellen dan zijn wij toch rijk! Geniet ernog van samen en nog heelveel plezier en doe Leoni ook de groeten.

    Veelliefs Corrie en Leen

  • 20 Juni 2011 - 18:28

    Ilona:

    Hoi meissie,
    zo te lezen heb je het aardig naar je zin daar. Geniet er nog maar lekker van want de tijd gaat sneller dan je denkt. Ik vind het echt geweldig van je dat je dit zo maar even doet.
    Groetjes Ilona

  • 26 Juni 2011 - 09:55

    OTHallo Schatten,:

    Hoe was het bij Tins moeder? Dat zal wel een belevenis geweest zijn. Dan heb je echt kunnen zien hoe de mensen daar leven. Er is ook een stam waar de vrouwen van die halsringen om hun nek hebben.Krijgen ze lange nekken van. Het is net zoiets als wat de chinezen vroeger met de voeten van vrouwen deden, helemaal inwikkelen, zodat ze geen kant op konden, letterlijk en figuurlijk.Ik heb jullie zondagmiddag [ thaise tijd ] nog gebeld, maar er werd niet opgenomen. Heeft Leoni haar mobiel niet bij? kusjes en knuffels van OT en O.H.xxxxx

  • 26 Juni 2011 - 09:55

    OTHallo Schatten,:

    Hoe was het bij Tins moeder? Dat zal wel een belevenis geweest zijn. Dan heb je echt kunnen zien hoe de mensen daar leven. Er is ook een stam waar de vrouwen van die halsringen om hun nek hebben.Krijgen ze lange nekken van. Het is net zoiets als wat de chinezen vroeger met de voeten van vrouwen deden, helemaal inwikkelen, zodat ze geen kant op konden, letterlijk en figuurlijk.Ik heb jullie zondagmiddag [ thaise tijd ] nog gebeld, maar er werd niet opgenomen. Heeft Leoni haar mobiel niet bij? kusjes en knuffels van OT en O.H.xxxxx

  • 03 Juli 2011 - 09:43

    Hallo Schat,:

    Jij zou foto's op Face zetten. Waar blijven ze nu? Je bent bijna thuis en nog niks gezien. liefs en gezond weer thuis OT xxx

  • 03 Juli 2011 - 09:43

    Hallo Schat,:

    Jij zou foto's op Face zetten. Waar blijven ze nu? Je bent bijna thuis en nog niks gezien. liefs en gezond weer thuis OT xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leoni

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 88511

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Terug naar het land van de glimlach!

10 September 2009 - 18 December 2009

Op naar het land van de glimlach!

28 December 2010 - 30 November -0001

En dan ga je er maar wonen :-)

Landen bezocht: