Zondag 4 september 2011 om 19:55 Grenzeloos NET 5! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu Zondag 4 september 2011 om 19:55 Grenzeloos NET 5! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu

Zondag 4 september 2011 om 19:55 Grenzeloos NET 5!

Door: Leoni

Blijf op de hoogte en volg Leoni

19 Augustus 2011 | Thailand, Chiang Mai

Lieve Allemaal,

Zondag 4 september om 19:55 is het dan zover! Op deze dag zijn Tin en ik te zien op Net 5 bij Grenzeloos Verliefd. Het lullige is dat iedereen het eerder ziet dan dat wij het zien snif. Allereerst wordt het uitgezonden midden in de nacht voor ons en de volgende dag moet ik werken. Wij hebben een onwijs trage verbinding op school dus dat gaat hem ook niet worden. Internet is overal traag. De DVD wordt pas na de uitzending naar ons toegezonden. En dat duurt dus minimaal wel een weekje. Ik denk dat ik maar snel internet thuis moet gaan aanschaffen ondanks dat het klauwen met geld kost hier (Nederlandse prijzen). Waar ik daarnaast ontzettend van baal: Ik en mijn moeder hebben beide Stevie diverse malen laten weten dat het SD kaartje in Roosendaal was maar hoorde maar niets. Nu is het ineens te laat om het nog in te monteren! Terwijl hierop staat dat Tin inmiddels 4 maanden gestopt is met drinken (toen nog 3). Vind het echt niet fair, want ik ben zo ontzettend trots op hem! Maargoed dat ten aanzien van Grenzeloos!

Linda en Gerton zijn een kort weekje bij ons in Chiang Mai op visite geweest en dat was onwijs gezellig! Op dag 1 ze opgehaald op station. Had toevallig een vrije dag wegens moederdag. Mam nog gefeliciteerd haha :-) Meegegaan naar het hotel waar ze verbleven. (Hier ontving ik lekkere tapanade, stroopwafels en theedoeken en handoeken woehoe) Ze voelden zich bezwaard om bij ons te slapen stelletje flapdrollen :-) Daarna lekker een massage genomen om ze even thuis te doen voelen. Daarna Tin ontmoet en besloten de volgende dag op trekking te gaan. Gezellige een nacht met zijn viertjes in de jungle verbleven. Kei leuk! Op de dag van terugkomst snel even omgekleed en gedouched en door naar de zondagsmarkt (geen moment van rust haha). De volgende dag overdag gewerkt en 's avonds lekker uit eten geweest bij Oishi mijn favoriete restaurant al heb ik besloten dat we voorlopig maar niet meer moeten gaan omdat het te gewoon wordt. En op de laatste dag heb ik lekker gelunched met Gerton en Linda en hebben ze mij geholpen met lesgeven op mijn school. Toen was het tijd voor afscheid. Het was de bedoeling dat we ze gingen uitzwaaien op het station, maar bij thuiskomst bleek Tin zware koorts te hebben. Hij was net een fonteintje en had wel 7 keer dezelfde droom gehad waarbij hij zag dat het hoofd van een jong meisje eraf gesneden werd. Ugh. Lekker aan het hallucineren. Thuis afscheid genomen terwijl Dang ze naar het station bracht ben ik met Tin achterop de scooter naar het ziekenhuis gereden. Inderdaad behoorlijk koorts 39,5 Een zak vol medicijnen gekregen en na inname zakte de koorts binnen een half uur. We lagen om 8 uur in bed en ik heb heerlijk tot 6 uur geslapen. Gister weer om half 10 gaan slapen. Had even wat extra slaap nodig na die o zo leuke maar toch vermoeiende dagen.

Ben begin deze maand overigens ook voor mezelf naar het ziekenhuis geweest. Nadat ik dacht dat ik ondanks mijn anticonceptie toch zwanger was bleek mijn schildklier de oorzaak te zijn van mijn geprikkeldheid (hormonen) en ochtendmisselijkheid. Normaliter moet de TSH waarde ongeveer tussen de 1,05 en de 4,30 liggen. Mijn waarde lag echter op 45 wat betekend dat mijn schildklier weer veel te langzaam werkt. Geen wonder dat ik maar niet afval :-( Ben met een halve tablet Thyrax omhoog gegaan. Voorlopig kan ik er nog wel tegen, maar mocht je een pakketje sturen mam, denk aan de Thyrax. Sinds het verhogen ben ik meteen een stuk vrolijker en huil ik niet meer om de haverklap zonder dat er iets aan de hand is haha. Leek echt net een zwangere doos. Tin is ook blij met mijn verhoging :-D Die wist zich af en toe geen houding meer te geven want alles wat hij deed was fout.

Tin kwam laatst thuis met een bos rozen zo lief! Ik moest van hem in een roos kijken. Hier vond ik een briefje met daarop: Ik hou van jou. Dat was al super lief maar toen moest ik nog verder kijken er zat een “mooie” gouden ring in. Eigenlijk oerlelijk maar het gebaar was zo lief dat ik alleen maar kon zeggen hoe mooi ik hem vond. En nee opa wees niet geschokken er zat geen huwelijksaanzoek bij ;-) Had hem toevallig twee weken daarvoor gezegd dat hij nooit romantisch is (hij zorgt wel goed voor me). Misschien vandaar dit lieve gebaar!

Met Tin en mij gaat het goed. We denken veel na over de toekomst en wat te doen, want Tin wil eigenlijk niet meer trekken. En ik vind het ook maar niets. Wil lekker een stabiel leventje waarbij ik niet constant het gevoel heb dat ik alleen woon. We denken eraan om een toeristen auto te kopen (zo eentje om toeristenvee te vervoeren ;-) ) Ja lieve mensen hij komt uiteraard op mijn naam te staan. Op deze manier kan hij redelijk wat verdienen. Anderzijds hebben we ook het plan om een eigen bedrijfje op te zetten in de toeristen branche. Maar dit heeft nogal wat haken en ogen die we zouden moeten uitzoeken met een advocaat.

Maart komt al steeds dichterbij en ik denk dat ik en Tin in oktober een toeristenvisum aanvraag gaan doen in Bangkok aangezien ik dan een weekje vrij heb en Yui heeft gevraagd of we naar Bangkok komen. Misschien een paar daagjes Koh Samet even lekker relaxen, want wat hebben we het toch zwaar :-) Als Tin niet mee zou kunnen ga ik echt huilen. Kan echt niet een maand zonder hem. En het lijkt me zo fijn dat hij jullie allemaal kan ontmoeten en dat ik hem kan laten zien waar ik vandaan kom. En alleen een vliegtuig in, zucht 1 keer maar liever nooit meer. Mam zouden jullie garant kunnen staan voor Tin? Kan dat zelf namelijk niet vrees ik omdat ik niet ingeschreven ben in een gemeente in NL, maar zal dit uiteraard eerst checken.

Verder tja op school gaat alles goed. Mijn kindjes zijn al zoveel groter als in het begin van het jaar. Ze begrijpen me steeds beter.

Ik mis jullie wel een beetje, maar voel me voornamelijk continue schuldig tegenover mijn familie om wat ik ze aandoe. Schuldgevoel knaagt ontzettend aan me, maar anderzijds ben ik hier zo gelukkig. Ik wou dat ik iedereen hiernaartoe kon verhuizen :-( Steeds als ik vertel over toekomstplannen en dergelijken waar ik enthousiast van wordt, weet ik dat ik andere mensen verdrietig maak. Agh wie weet verhuizen ik en Tin op een dag wel naar Europa, maar dat wordt helaas zo moeilijk gemaakt door mensen die denken dat elk stukje van de wereld maar tot een bepaalde groep mensen behoord. Ik geloof wel dat ik in de toekomst anders zal stemmen dan voorheen. UGH. Kleine frustratie ;-)

Ben benieuwd naar jullie reacties op de aflevering.

Liefs,
Leoni

  • 19 Augustus 2011 - 05:06

    Esmeralda:

    Moppie.. wat triest van gv maar het gaat om de sensatie.. al 2weken achter elkaae zijn ze uit elkaar al hummzzz en janine is die zondag bij mij dus gaan we lekker saampjes kijken hihi

    Ik mis jou ook...heeeeeeeeeel erg de rest van de reactie komt nog

    Xxxxxx

  • 19 Augustus 2011 - 06:23

    Janine:

    natuurlijk missen we jou.
    Maar ook ontzettend trots!!!!
    En fijn om te lezen dat je zo gelukkig bent met tin.

    Natuurlijk moet je ons wel op de hoogte blijven houden.

    (h) janine en natuurlijk stephan en kyan en kenzo

  • 19 Augustus 2011 - 06:25

    Linda Van Hooff:

    AAAAHHHH ik had dus idd oktober verwacht.... we zijn de 5e op vakantie!
    Maar ik regel gewoon dat t door iemand wordt opgenomen. Ben benieuwd!!
    Leonietje, vermaak je eigen door lekker te fantaseren over de toekomst...teken dat je het naar je zin hebt ;) al kan ik ook begrijpen dat andere mensen er droevig van kunnen worden. Maar het belangrijkste is, dat jij gelukkig bent!
    Dikke knuf!!

  • 19 Augustus 2011 - 08:12

    Mama:

    Hoi Leoni, ja jammer van dat sd kaartje.
    Maar er zou toch nog een vervolg komen dacht ik, en dan kunnen ze dat gedeelte altijd nog laten zien. Je moet geen schuldgevoel hebben hoor schat, ik ben trots op jou dat jij zelf bepaalt hoe en waar je wilt leven. Ik heb je liever daar gelukkig dan hier ongelukkig. Natuurlijk missen we jou maar wetende dat je gelukkig bent zorgt ervoor dat we er mee om kunnen gaan. Ik wil best garant staan hoor voor Tin zijn verblijf hier. Maar als hij niet kan dan moet je toch beloven dat jij wel komt hoor! En alleen vliegen is helemaal niet erg, ik spreek uit ervaring. Je hebt juist veel sneller een leuk gesprek met andere mensen en hoor je weer eens wat anders. Doe je Dang de groetjes van mij? Ik zal hem binnenkort wel bellen. Wat de thyrax betreft, ik zal kijken of ik daar zonder recept aan kan komen. ik ga mijn best doen.
    Wat voor toeristenauto ga je kopen? Bedoel je een tuk-tuk? En heeft Tin al zijn rijbewijs gehaald? Voor een tuk-tuk hoeft dat niet denk ik. Ik weet dat hij kan rijden maar hij moest toch opnieuw op omdat hij het kwijt was? Wat leuk dat Linda met haar vriend is langs geweest! Hebben ze niet bij jou geslapen? Als jullie naar Europa komen waar zou je dan willen gaan wonen? Je zei al eens, niet in Nederland. Ik ben benieuwd. Die groep mensen waar jij het over hebt, hebben een bosatlas waar je heel duidelijk in kunt zien dat Nederland echt heel klein is :) Nou ik ga weer aan het werk, het is vrijdag, lekker weekend voor de deur! Ik hoop je zondag op skype te zien. Sms je mij daar nog over? Vergeet niet dat we heel veel van je houden lieverd!!! Een hele dikke kus en knuffel van mama. XXXXXX en nog veel meer!

  • 19 Augustus 2011 - 09:04

    Rainnie & Sharon:

    Hey Leonie!

    Elke dag zitten wij met spanning de reclames van GV te bekijken.. maar geen Tin en Leonie! haha..
    Uit je verhalen wist ik dat het nog niet zo lang geleden was dat ze klaar waren met filmen, dus dat zou vast goed komen.
    De mooiste afleveringen houden ze spannend natuurlijk! ;)

    Ik was altijd al heeeel erg fan van GV, maar nu zeker! dus 4 september zitten wij uiteraard voor de buis!

    Wat gaat de tijd toch hard he.. weet nog dat je in december zei dat het waarschijnlijk in oktober uitgezonden zou worden, toen dacht ik nog, dat is bijna een jaar verder! En nu is het al zover.
    Blijft leuk om te lezen dat je het zo heel erg naar je zin heb. Zijn we erg blij om!

    Groetjes van ons!

  • 19 Augustus 2011 - 12:59

    OT:

    Hallo Leoni,
    Je blog is weer leuk om te lezen.Ik herhaal niet wat je zelf al geschreven hebt, maar een paar dingen wil ik toch wel kwijt ;Ik vind het geruststellend dat het met jullie zo goed gaat. Een kinderwens hebben is oke, maar als je een bedrijfje wil beginnen zou ik de pil toch maar slikken, anders wordt dat veel te zwaar.Hou maar van de kindjes die je nu zijn toevertrouwt. Ik hoop dat het met je schildklier beter gaat; let goed op jezelf.Het gaat in Thailand allemaal zo relaxt, maar als ik jou zo hoor, dan is je leventje toch wel erg heftig. Je hebt niet eens tijd om een aansluiting voor internet aan te laten leggen voor te laptoppen. Oma wil je nu onderhand weleens mailen of zien op skype.Het lijkt wel of ik je nooit meer te zien krijg. Ik gun je het allerbeste, maar mijn kleindochter zo ver weg te weten is slikken, wat een ander er ook van vindt. liefs en een dikke knuffel van oma en opa.xxxx

  • 19 Augustus 2011 - 16:08

    Danique:

    Oud Novelle is opgetrommeld voor de 4e maar helaas hadden er een paar op oktober gerekend en speciaal voor jouw aflevering daaromheen hun vakantie geboekt... Haha nee hoor!
    Hey maar misschien ben ik blond hè... Maar als je kunt skypen, dan kan iemand jou toch via de Skype je aflevering mee laten kijken? Ookal is dat midden in de nacht voor jou.. Is maar een ideetje...

    Ik schrok me rot toen ik 'zwanger' las! Niet dat dat niet leuk zou zijn, maar zou t wel ff wennen vinden! Haha

    Ik kijk ook iedere week naar GV en dan is het toch wel leuk dat jouw relatie, in tegenstelling tot anderen, wél goed blijft gaan! Mag je trots op zijn meissie!

    Groetjes aan Tin!!!

  • 19 Augustus 2011 - 19:13

    Carien:

    Hai Leonie

    Ook ik lees je verslagen iedere keer trouw en weet dat je het daar ver weg heel goed doet! Fredje zou trots op je geweest zijn zeker te weten. Natuurlijk ga ik kijken naar GV en met mij nog meerdere bij CFTC hoor, er zijn er toch wel een paar die iedere keer naar jou vragen, dus hun laat ik het zeker weten.
    Kijk je uit met je schildklier, op tijd je rust nemen anders gaat hij nooit naar beneden weet er helaas ook alles van van een trage schildklier.
    Leonie: doe je ding en wees gelukkig daar met je Tin.
    Dikke knuf van mij xxx

  • 19 Augustus 2011 - 19:46

    OT:

    Hallo Leoni
    Heb je blog nogeens gelezen en las dat je anticonceptie gebruikt. zucht. hihih
    liefs Oma en een dikke roosendaalse knuffel

  • 20 Augustus 2011 - 10:39

    Elly Mol:

    hoi leonie
    het is weer lang geleden dat ik heb gereageerd
    maar ik lees je verslagen altijd heel trouw
    en vind het leuk dat ik ze ook mee mag lezen
    allereest wil ik zeggen dat ik het voor jouw wel heel leuk vond dat je moeder en zus bij jouw zijn geweest.
    weten ze toch ook weer een beetje hoe het er daar allemaal aan toe gaat.
    en hebben ze tim lekker ontmoet.
    en fijn dat het allemaal zo goed gaat tussen jullie
    samen een bedrijfje beginnen is ook een hele stap.
    maar ik ben ook best trots op je dat je het allemaal toch zo aanpakt.
    en jazeker ga ook ik kijken naar gv.
    ik wil ook tegen tim zeggen dat ik het knap van hem vind dat hij niet meer drinkt.
    dat is pas echte liefde voor jouw.
    leonie het gaat jullie heel goed daar in tailand.
    en ga zo door, maar blijf wel aan je gezondheid denken.

    vele groetjes van elly mol

  • 22 Augustus 2011 - 09:07

    Nathalie:

    Wat zonde dat ze onze interviews er niet in hebben verwerkt :( echt stom zeg! Was eindelijk een moment in de uitzending waar we echt lol in hadden haha na al dat gejank maarja. Ik dacht dat het in oktober zou zijn maar het is binnenkort al zover, ik ben echt benieuwd!
    Tja maart komt dichterbij maar dat duurt toch nog wel eventjes hoor, dus genoeg tijd om uit te rusten.
    xxxxxxx

  • 22 Augustus 2011 - 13:17

    Monique En Felice:

    Hey meis, wat vervelend allemaal om te lezen en zeker van GV. Ik kijk wel echt naar de aflevering uit hoor!

    Zal ik deze voor je opnemen op dvd zetten en naar je opsturen? Dan heb je um alvast.

    Ik hoor het wel.

    Dikke kuss

  • 24 Augustus 2011 - 18:58

    Tante Lian:

    Hoi Leoni,
    Weer leuk om wat van je te lezen, en natuurlijk zijn we op 5 september aan de buis gekluisterd heb al veel mensen verteld dat mijn nichtje op tv komt. Zelfs die mensen van Spanje waar we die villa van hebben gehuurd moest ik laten weten wanneer het kwam, die gaan ook kijken leutig, ik kijk zowiezo altijd naar gv maar dit is natuurlijk een special :).

    Lieverd wij wensen je veel geluk en liefde dikke kus van ons allemaal xxx

  • 24 Augustus 2011 - 19:00

    Tante Lian:

    OEPS ik bedoel natuurlijk 4 september haha het staat met grote letters op het white bord hoe stom kan ik zijn xxx je tantetje

  • 26 Augustus 2011 - 10:12

    Suzanne:

    ben ook erg benieuwd naar de uitzending lieve meid, mis jou nog steeds ...ondanks de afstand en het weinige contact!

    Voel je maar niet schuldig, uiteindelijk zijn de mensen die van je houden juist heel blij als jij gelukkig bent en dat brengt hen ook geluk!

    Zie je snel op TV :D jeeej! :D

    liefs en dikke kus

  • 29 Augustus 2011 - 19:21

    Geert En Angelique:

    Wij gaan kijken hoor!!!!! en in godsnaam zorg goed voor jezelf anders moet ik toch naar thailand om een klap op je billen te geven XXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leoni

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 88512

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Terug naar het land van de glimlach!

10 September 2009 - 18 December 2009

Op naar het land van de glimlach!

28 December 2010 - 30 November -0001

En dan ga je er maar wonen :-)

Landen bezocht: