Een bericht uit pure verveling.... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu Een bericht uit pure verveling.... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu

Een bericht uit pure verveling....

Door: Leoni

Blijf op de hoogte en volg Leoni

12 Oktober 2011 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,

Hier is de zomer dan eindelijk begonnen. De regen is weg en het is lekker warm. Ik ga er bijna van fluiten op mijn scootertje als ik naar het werk ga! Wat hoor ik nou ze verwachten min 20 in Engeland eind deze maand? Brrr... Wat een vervelend contrast :D Deze twee weken zijn mijn kids niet op school en vinden de voorbereidingen plaats voor het nieuwe semester. Het is alleen heel fijn geregeld dat ik donderdag pas mijn lesplannen krijg (yes ik hoef ze niet zelf te maken) dus dat ik momenteel 0,0 kan doen omdat ik geen idee heb wat ik ze leer volgend semester. Vier dagen lang laptoppen dus. Gaap. Dus ik dacht laat ik maar eens een leuk moreel verhaaltje vertellen aan mijn lieve familie en vriendjes in Nederland.

Het verhaaltje gaat over gedrag jegens buitenlanders, ofwel mensen met een ander kleurtje dan jijzelf. Ik hier in Thailand ben een buitenlander (Farang). Zodra ik Thais begin te praten vindt iedere Thai mij geweldig! Maar wat als ik op mijn scootertje zit, winkeltjes bezoek, over straat wandel. Ik ben niet een persoon die hele dagen tegen zichzelf loopt te praten. Ik maak dan mee dat Thai roepen tegen andere Thai: buitenlander, buitenlander! Mensen maken me belachelijk (toen dat laatst gebeurde en ik zei: wat zeg je? kwamen er ineens heel veel sorry'
s en diepe buigingen mijn kant op). Als ik afreken bij een etenskraampje en een Thai geeft mij geldt terug dat de ander zegt nee die krijgt maar 80 baht terug want het is een buitenlander. Mensen die onvriendelijk doen, mensen die me vuil aankijken. Dit doet pijn mensen. Ik werk hier hard meer dan 40 uur per week (oke deze week net wat minder hard), ik leer de taal (oke ik spreek het nog niet vloeiend, maar woon hier nog maar een krappe 10 maanden) en ik ben altijd ontzettend aardig tegen iedereen.
Dus de volgende keer dat jullie een marrokaan over straat zien lopen lachen jullie heel vriendelijk. Afgesproken? Dank je wel :-)

Gelukkig zijn de mensen heel lief als ze je eenmaal kennen. Heb ontzettend veel lol met de leraressen hier. Volgende week gaan we met zijn allen naar de bios! Vrijdag komt mijn Thaise lerares et haar vriend bij mij eten en gaan we grenzeloos verliefd kijken! Dus ik maak eindelijk Thaise vrienden.

Verder is mijn ATM kaart van de rabobank stuk. Doet het alleen nog in mijn randomreader dus ga nu geld overmaken naar mijn thaise rekening. Zit dagelijks met mijn neus op het scherm te kijken naar de koers van de euro en Baht. Kan zo 100 /200 euro schelen namelijk! Maar het gaat de positieve kant op, dus maak het op korte termijn over. Tin is druk bezig met zijn rijbewijs opnieuw te halen welke hij eerder is zoek geraakt. We willen namelijk wel een testritje maken natuurlijk! Gister naar de dokter geweest voor gezondheidsverklaring, familiepapieren komen vandaag deze kant op vanuit het dorp van Tin en dan morgen of vrijdag weer eens op voor zijn rijbewijs.

Ook zijn we druk bezig met regelen voor Tin zijn verblijf in Nederland. Hebben inmiddels een bureau ingeschakeld, scan paspoorten ingestuurd voor maken afspraak ambassade tussen 27 en 30 december, gezamelijke rekening geopend, gesprek met school gehad wanneer ik weg kan en daar moeten we nu even op wachten. Ondertussen zijn mama en Gerard in NL ook al druk bezig met allerlei papierwerk aangezien zij (gerard) garant staan voor Tin (HET KAN!! :D:D:D) en er moet nog veel meer geregeld worden. En dat alles voor een maandje NL. Ugh! Maargoed koste wat kost hij moet mee :D

Verder wat alledaagse dingetjes. Overburen hebben drie babyhondjes waarvan twee al weggegeven zijn, maar 1 is heel zielig en kan niet lopen. Hij is tweemaal gebeten door de grote honden en zijn voorpootjes kan hij niet bewegen. Ik en Tin hebben hem afgelopen zaterdag mee naar de dierenarts geweest. Voor het eerst zag ik Tin super lief tegen een dier :D Nu krijgt hij heel veel pilletjes en zaterdag moeten we terugkomen om te kijken of het aanslaat dat zou betekenen dat ze een pootje kunnen redden. Ze denken dat het rechter pootje hopeloos is.

Dat was het wel weer. Tot snel!!

Kusje!!!


Mama en Gerard
Uiteraard moet het voer eten gaan :D
Wil mijn geld er niet doorheen jagen dus wilde alleen laten weten dat het een weloverwogen beslissing is. En BH's tja heb er geen 1 meer met beide beugels. Afgelopen week afscheid moeten nemen van 1 van mijn kids. Dat heeft me wat traantjes gekost. Kon nog tegen zijn vader uitbregen dat ik hem zo ging missen. Toen hij zei mijn zoon gaat jou ook missen en Luke-Kluen mij een knuffel en kus gaf en zwaaide ben ik heel hard naar mijn lokaaltje gelopen. Ja vond het leuk dat je eens mijn Thaise les kon bijwonen :-)
Kus

OT
(joh echt omdat jullie onze namen wel weten als het goed is) Tongscrubber is hygienisch en voorkomt vreemde luchtjes. Had daar altijd zo'n hekel aan als mijn lerares voorover bukte en dan zo lekker in je gezicht ademde. Ugh.
Kus

  • 12 Oktober 2011 - 07:54

    Gerard:

    Hoi Leoni,

    Hier in Nederland begint de herfst/winter, 14°C. en regen,regen en nog eens regen. Pure verveling kennen we hier niet. Het is keihard werken. Het is het tegenovergestelde van wat jij hebt. Nog even en wij verhuizen ook naar Thailand. Over het onderwerp ¨buitenlanders¨ heb je gelijk maar hier in Nederland durven mensen s´avonds niet meer buiten. Waarschijnlijk zijn de meeste buitenlanders wel aardig maar procentueel genomen zijn er heel veel etterbakken bij. Deze week is er weer een meisje van 10 jaar door z´n buitenlander verkracht en vermoord. Men zegt wel eens ¨je moet de wereld niet haten om één,¨ maar het is van tijd tot tijd gewoon zwaar k.. .

    Genoeg gezeurd. Ik ben blij dat het met jouw en Tin goed gaat en kan bijna niet wachten om jullie hier in Nederland te zien. Ik hoop ook dat Tin zijn rijbewijs snel haalt. Hoe is hij zijn rijbewijs kwijt geraakt? Is hij hem verloren of heeft de politie hem ingenomen wegens belachelijk rijgedrag? Ha,ha ( ik heb geen smileys ).

    Leuk dat jullie een eigen business gaan opzetten en je een auto gaat kopen en dat Tin taxi chauffeur wordt. Ma is ook druk bezig met haar eigen business en ook opzoek naar een bestelauto voor haar zaak. Zo moeder, zo dochter.

    Ik ga maar weer eens aan het werk. Leuk om even van je gehoord te hebben.

    Ik wens jullie alle geluk.

    Groetjes,
    Gerard.


  • 12 Oktober 2011 - 08:46

    Mama:

    Heej Leoni, leuk dat je even vrij hebt. Laat ze maar kletsen, jij past je prima aan en bent een lieve meid. Ik ga volgende week BH's voor je kopen. Wat mogen ze kosten? Heb je daar bij Tesco echt geen Bh's voor jou? Vergeet niet dat de verzendkosten al hoog zijn. Wens Tin veel succes met zijn rijbewijs van mij. Ik hou van je, tot gauw! Liefs mama en een dikke knuf! XXX

  • 12 Oktober 2011 - 18:00

    Hallo Schat,:

    Gewoon vriendelijk blijven tegen de discriminerende tjaien. Ze zijn daar nog erger dan hier, want hier zetten ze geen buitenlanders af, goede mensen tenminste niet.
    En heb jij nog niet je BH's?
    Ik zal je moeder weleens manen.Want je kunt straks toch niet met " hangtieten"lopen!?! Dan schrikken de thaikes zich rot van jou.Opa zit te lachen want die vindt dit humor.hahaha.Het is ook niet netjes, maar anders is het zo saai.Het is natuurlijk wel vervelend als er kinderen van school gaan, maar ik geef je op een briefje; ze vergeten jou niet, ben maar niet bezorgd. Ik heb ook altijd nog een schooljuffrouw in gedachten, die ik nimmer zal vergeten. Omdat ze zo lief was en mij stimuleerde om mooi te schrijven.Dus je ziet maar.Het is heel belangrijk voor kinderen hoe je met hen op school omgaat.Ik hoop dat je gauw je tweelingmutsjes krijgt, anders wordt het behelpen. Liefs oma KUSXXXXX

  • 17 Oktober 2011 - 12:40

    OT:

    Hallo Leoni,
    Ik kijk elke keer of je vrienden je terug geblogd hebben, maar de belangstelling begint al te tanen.Jammer van je vrienden. Of mail jij ze nooit eens? Vriendschappen moet je onderhouden, net als een houten kast die je regelmatig in de was moet zetten.hihihi

  • 18 Oktober 2011 - 18:02

    Elise:

    Hey Lieverd,

    hier een berichtje uit het zonnige Malaga, het is hier heerlijk! Wat fijn dat bij jullie de zomer is begonnen. Ik zit straks 2,5 maand in de kou in Nederland, maar 5 weken Thailand maken veel goed! haha Komen jullie nog naar Bangkok begin januari en kan je een paar daagjes vrij krijgen?
    Hoop het wel!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leoni

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 88500

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Terug naar het land van de glimlach!

10 September 2009 - 18 December 2009

Op naar het land van de glimlach!

28 December 2010 - 30 November -0001

En dan ga je er maar wonen :-)

Landen bezocht: