Turbulentie, Muay Thaiboxen en gele shirten! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu Turbulentie, Muay Thaiboxen en gele shirten! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Leoni Leeuwen - WaarBenJij.nu

Turbulentie, Muay Thaiboxen en gele shirten!

Door: Leoni

Blijf op de hoogte en volg Leoni

12 Augustus 2010 | Thailand, Bangkok

Hoi lieve allemaal,


Hier alles goed en we hebben het ontzettend naar ons zin! We zijn weg uit de drukte van Bangkok en zitten nu in Chiang Mai. We zijn uiteindelijk met het vliegtuig gegaan. Veel turbulentie gehad, zo erg dat ik moest huilen. Had geen pilletje ingenomen omdat ik dacht: het is maar een uurtje. Vervolgens op het vliegveld gewacht op de mannen die een uurtje later zouden arriveren. De mensen zijn hier veel leuker en liever dan in Bangkok en ik heb eindelijk weer echt het gevoel in Thailand te zijn. Chiang Mai staat inmiddels naast Koh Samui op nummer 1 in mijn favorieten lijst. De twee gaan niet zo goed samen maar daar kom ik later op terug. Nadat de mannen gearriveerd waren gingen we op zoek naar een taxi om zo een hotelletje te zoeken. Best leuk om dat hier zo ter plaatsen te doen. We zitten nu voor 8 euro pppn incl. ontbijt en de kamers zijn mooi en schoon, grote ruime badkamer en de muren zijn knalgeel! 's avonds nog even een hapje gaan eten bij een heerlijk luxe en goedkoop restaurant! 3 euro pp incl. drinekn voor bijna haute cuisine! Niet mis toch?

Gister zijn wij op tempel tocht gegaan! We hadden een tuk tuks chauffeur gevraagd om ons naar de drie tempels te brengen die we aanwezen op de kaart. Bij tempel twee waren we bij een tempel die het minst druk was op het tempelcomplex. Hier kwam een leerling monnik naar ons toe met de vraag of wij tijd hadden. Wij antwoorde met ja en hij vroeg of wij wellicht bij zijn Engelse les wilden samenvoegen omdat hij de opdracht had gehad van zijn teacher om toeristen te halen om zo op een interactieve wijze de Engelse vaardigheden te ontwikkelen. Hier moesten we natuurlijk niet lang over nadenken en gingen mee naar het klaslokaal. We wisselde informatie uit over Nederland, Thailand en het Boedisme. We vroegen elkaar werkelijk het hemd van het lijf. Ondertussen werden er foto's gemaakt door de monnik leraar haha. Zie je het voor je een monnik met een fototoestel? Ik sprak met een jongen van 19 volgend jaar had hij de keuze of hij zich inderdaad tot monnik wilde maken of dat hij ervoor koos om aan de universiteit agricultuur te gaan studeren. Een moeilijke keuze omdat hij veel om zijn familie geeft die in een Karen dorpje woont (heel arm) Graag wil hij hen helpen door Agricultuur te studeren, maar het monniken leven bevalt hem ook goed. Een lastige keuze lijkt mij als je 19 bent. Het was een intelligente jongen en dat zei ik ook tegen hem. Zonde als zo'n jongen dit weg gooit voor een monniken bestaan (dat zei ik niet zo letterlijk). Gelukkig dacht hij voor 70% naar de universiteit te gaan. Het was echt een lieve jongen. Een soort vriendelijkheid die wij in Nederland al lang klaar zijn. Heel zuiver, eerlijk en vriendelijk. We spraken over politiek, zijn dagelijkse leven (om 4 uur eruit, om 5 uur bedelronde lopen, eten, school, eten, school, naar zijn tempel terug, bidden, lezen en slapen en dit zo vijf dagen per week. Op zaterdag huiswerk maken en op zondag tijd om televisie te kijken). Hij moet nu drie maanden lang tussen 18:00 en 04:00 in zijn tempel zijn. Daarnaast vond hij het weer grappig om te horen dat wij in een plat land leefden zonder bergen, dat ik een monnikenbandje droeg (hij vertelde mij de betekenis), en hoe wij "dank je wel" zeiden. uiteraard hebben wij ook foto's gemaakt. Niet met mijn toestel maar wel met die van Valerie. Mijn foto toestel is vooralsnog stuk. Het gesprek eindigde dan ook met Dank je wel waarop wij antwoorde alsjeblieft. Heel leuk. Nadat wij ruim een uur weg waren geweest was onze tuk tuk chauffeur mister Sing verdwenen. Hij geen geld, wij onze pleisters en drinken kwijt.

Daarna de volgende tempel met ander tuk tuk waar we een gave ceremonie zagen met wel 60 minniken!

Gister ook nog even wat gaan eten en naar een mauy Thaiboxwedstrijd gaan kijken met de mannen. Was wel weer apart om te zien. Uiteindelijk beland in een hoeren bar waar we heel snel weer weg waren. Het regende pijpenstelen en onze voetjes warten nat van het 20 c,m hoge water. Uiteindelijk nog een spelletje gespeeld op de kamer en gaan slapen.

Vandaag is het koninginnendag spannend met al die rood hemden hier in Chiang mai en de Koningin die vereerd wordt! Dit terwijl rood tegen het koningshuis is. Wij blijven weg van het grote plein waar de viering plaats vindt. Dat weten we wel! Morgen de jungle in dus ik schrijf op zijn vroegst zaterdag pas weer wat!

Een hele dikke knuffel van mij!


  • 12 Augustus 2010 - 12:46

    O.T.:

    Hallo Leoni,

    Maar goed dat je het laatste pilletje niet ingenomen hebt, anders had je niets meer om op de terugreis in te nemen tegen de angst.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt nu. Was het toch ook nog leuk in die hoge torenflat, waar je er opgedirkt uit moest zien? Kan die monnik dan wel studeren, als zijn familie zo arm is?
    Of valt dat allemaal wel mee?
    Als jouw forotoestel kapot is mag je dan met Valeries toestel geen foto's maken voor ons?
    Zou ik vragen.
    Ik heb nog op internet gekeken ofdat zij er ook op staat, maar ik kon het niet vinden.Ik hoop toch gauw wat foto's van je te zien en van Thailand. liefs en een koele knuffel van O.T. xxx

  • 12 Augustus 2010 - 13:20

    Monique:

    Hey meis,

    Wat leuk om weer een spannend verhaal te lezen!
    Nou hup de jungle in, veel plezier ;)

  • 12 Augustus 2010 - 14:07

    Mama En Gerard:

    Heej schat, wat kan je toch lekker vertellen.
    Als ik jouw verslagen lees hoef ik niet meer naar Thailand want ik zie het allemaal zo voor me gebeuren. Zijn die jongens nog steeds bij jullie? Een reisgids is best wel duur toch? Haha. Kijk je uit in die jungle? Laat zaterdag maar snel weten hoe het was. Heel veel plezier! XXX

  • 12 Augustus 2010 - 17:18

    Leoni Van Leeuwen:

    Even een berichtje,

    Labua state tower was niet heel bijzonder naast het mooie uitzicht. Als monnik is studeren gratis. Naar de universiteit is zo rond de 160 euro. Een gemiddelde Thai verdiend 110 per maand dus reken maar uit. Heel duur dus. Waarschijnlijk dus ook geen kansen om het af te maken en zo wordt talent verspilt. mama de jongens zijn nog steeds bij ons maar maandag nemen we afscheid. Ik laat weten hoe de jungle is geweest. Een reisgids kost hier niet zoveel. Noorden is nog armer dan de rest.

    Kusje!

  • 12 Augustus 2010 - 19:40

    Danielle:

    ha meisje!
    weer een hoop beleefd....vind het zo sneu voor je van dat vliegtuig! Maar goed dat heb je ook maar weer gedaan.
    Kusje

  • 13 Augustus 2010 - 10:20

    Nathalie:

    Leuk dat jullie zo hartelijk werden ontvangen in dat monnikenhuis!
    Wel triest dat die Tuk Tuk weg was.. Maarja hij gaat daar ook geen uur voor zijn lol staan.

    Wel vaag om dan ineens de agressieve kant van Thailand te zien met het thaiboxen, lijkt mij dan.
    veel plezier allemaal !

    XXXX nathalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leoni

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 88504

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Terug naar het land van de glimlach!

10 September 2009 - 18 December 2009

Op naar het land van de glimlach!

28 December 2010 - 30 November -0001

En dan ga je er maar wonen :-)

Landen bezocht: